Bii ons eerste kindje zijn wij 8 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Uiteindelijk na traject in het ziekenhuis een gezonde zoon mogen krijgen.
Omdat zwanger worden bij ons dus niet echt vanzelf gaat en wij wel een kinderwens hebben voor een tweede kindje zijn wij al vrij snel na de bevalling gestopt met anticonceptie. Zoontje is van juni en ik heb 2 maanden anticonceptie gebruikt. Mijn cyclus was eigenlijk vrijwel meteen weer zoals het altijd was en goed regelmatig. (28 dagen)
In eind april werd ik niet ongesteld op mijn NOD en heb ik een testje gedaan. Het streepje was zo licht dat ik dacht dat het een negatieve test was, maar ik voelde mij wel echt zwanger. Ik had ook dezelfde symptomen als bij mijn zoontje in het begin. Ik werd niet ongesteld en heb een paar dagen later nogmaals getest en weer hetzelfde. Niet donkerder geworden.
Op 3 mei kreeg ik in de ochtend hevige krampen, het voelde als weeen en in de middag kreeg ik een bloeding(geen helder bloed) met flinke stolsels. Er kwam ook veel slijm mee en wat grijzig weefsel. Het rook ook heel raar een beetje als wondvocht.
Ik snapte niet goed wat er gebeurde, omdat ik dus dacht dat mijn test negatief was, maar dit was zo anders en alles in mij zei dat het een vroege miskraam is geweest. Mijn man wuifde het ook een beetje weg van ja als je niet had getest dan had je het niet eens geweten, maar dan had ik ook gemerkt dat het anders was dan anders.
Ik ben in gesprek gegaan met mijn moeder. Zij heeft ook ooit een miskraam doorgemaakt en ik vertelde bovenstaande aan haar. Mijn moeder vertelde mij dat een licht streepje op een test, hoe licht die ook is gewoon positief is en ik dus wel degelijk zwanger was en een miskraam heb doorgemaakt. Zij had destijds dezelfde symptomen tijdens haar miskraam.
Maar nu merk ik dat mijn altijd regelmatige cyclus dus ineens niet meer regelmatig is. Wisselende van de 26 dagen tot 31 dagen. Ook merk ik dat ik veel last heb van buikpijn in de periode tussen mijn eisprong en menstruatie. Is dit normaal? En hoelang duurt het ongeveer voordat weer normaal is? Aangezien wij dus wel een actieve kinderwens hebben.