Havermout, pannenkoek, wafels. Yoghurt maak ik vaak met pindakaas, zo'n geplette zaadjesmix en wat fruit, dan kan ze het prima met haar tandjes eten. Chiapudding is hier ook favoriet, kun je ook makkelijk de avond ervoor klaarmaken. Wij ontbijten eigenlijk nooit met brood.
Vanmorgen maakte ik bananen pannekoekjes met spelt volkorenmeel, een beetje bakpoeder, ei en wat geraspte kokos erdoor. Los erbij had ik wat blauwe bessen, daar is ze gek op. Deze pannekoekjes zijn ook super handig omdat je vaak meer maakt. Ik vries wat in of bewaar ze max 2 dagen in de koelkast. Echt ook heel handig voor onderweg!
en miss een stomme vraag maar hoe geef je de blauwe bessen? ik bedoel moet ...
Lees dit toevallig omdat ik het een interessant topic vind. Maar ja, blauwe bessen moet je altijd snijden ivm verstikkingsgevaar. Ik doe ze meestal door tweeën en als ze erg groot zijn door 3 of 4.
Wij geven nu elke ochtend pap met granen erin. Brood eet hij in de ochtend niet zo denderend. Dus maar pap geprobeerd. Dat gaat een stuk beter en het vult sneller dan brood. Ook al eet ie niet heel het bakje op