27 Reacties

2 jaar geleden

Sinds 2 dagen zijn we over op nog maar 2 flesjes. Hij krijgt tussen 0730 en 0800 een fles van 180+6 en dan savonds voor het slapen, rond 1900 ook een fles van 180+6

2 jaar geleden

Reactie op Ciesss

Sinds 2 dagen zijn we over op nog maar 2 flesjes. Hij krijgt tussen 0730 en ...
Thanks, die van tussen de middag afgebouwd of gewoon gestopt?

2 jaar geleden

Hier krijgt ze nog 3 flesjes, als ze wakker word 120+4 met een boterham, dan in de middag na haar dutje ook 120+4, en tussen 7 uur en half 8 als ze gaat slapen nog 120+4

2 jaar geleden

Ons zoontje krijgt voor het slapen gaan een flesje opvolgmelk van 180cc. S’ochtends krijgt hij al 120cc koemelk, waar ik pap van maak! Voor de rest eet hij brood, en z’n fruit/groente of met de pot mee 😁

2 jaar geleden

Reactie op annnnnnne

Thanks, die van tussen de middag afgebouwd of gewoon gestopt?
Die hebben we afgebouwd, elke 3 dagen deden we 30cc water en 1 schepje minder

2 jaar geleden

Reactie op DWB

Ons zoontje krijgt voor het slapen gaan een flesje opvolgmelk van 180cc. S’ ...
Wat gebruik jij om er pap van te maken?

2 jaar geleden

Reactie op Leann3x

Wat gebruik jij om er pap van te maken?
Ik gebruik nu nog de Olvarit 8+ licht volkoren, wou vandaag de 12+ alvast halen, maar was er niet meer haha. Dus heb maar Brinta mee genomen 😁

2 jaar geleden

Reactie op DWB

Ik gebruik nu nog de Olvarit 8+ licht volkoren, wou vandaag de 12+ alvast h ...
Ohja, ik eet zelf ook altijd brinta in de ochtend, dus vroeg me af of dat ook mag voor baby 12 maanden inderdaad. Thanks!

2 jaar geleden

Sochtends 150+5 en savonds 210+7

2 jaar geleden

Hier nog 1 fles in de avond 180+6. Verder bij het eten normale melk

2 jaar geleden

Hij nog 1 flesje opvolgmelk in de avond die de ene keer wel op gaat en de andere keer niet. Krijgt bij de broodmaaltijden halfvolle melk aangeboden en drinkt daar per keer 100-150ml van op.

2 jaar geleden

2x! Ohtend papfles en avondfles, soms een klein flesje tussendoor als hij niet veel heeft gedronken. Maar dit kan ook gewone koemelk zijn.

2 jaar geleden

Bedankt allemaal!

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt ook nog 3 flessen ochtend, middag een kleine flesje voor haar dutje en voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Vany23

Mijn dochter krijgt ook nog 3 flessen ochtend, middag een kleine flesje voo ...
Hier precies zo... Soms voel ik mij schuldig want vaak lees je dat dat op deze leeftijd niet meer zo hoort. Maar onze kleine vind het nog superlekker. Vast voedsel gaat verder ook heel goed.. Dus ik denk dat ik mij niet druk moet maken maar goed haha...

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Hier precies zo... Soms voel ik mij schuldig want vaak lees je dat dat op d ...
Schuldig? Niet doen! Als ie een glas gewone melk zou drinken, zou je je dan ook schuldig voelen? Kv is niet perse iets slechts toch? Zeker niet als de rest van de voeding gewoon goed gaat. Geen zorgen maken!

2 jaar geleden

Mijn zoon drinkt nog 3/4 flessen per 24u 🙈 Smorgens rond 9/10, savonds tussen 6/7 en snachts ergens tussen 1 en 5... en soms wilt ie smiddags ook nog.. Verder eet ie gewoon brood als ontbijt en lunch, fruithapjes, snacks, avondeten.. Gewoon gulzig ventje denk..

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Schuldig? Niet doen! Als ie een glas gewone melk zou drinken, zou je je dan ...
Dat is ook zo. Maar je hoort vaak dan mensen van: oh hij is 12 maanden. Moet ie niet van de KV af? 🤦🏽‍♀️ Ik word daar rete onzeker van haha

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Dat is ook zo. Maar je hoort vaak dan mensen van: oh hij is 12 maanden. Moe ...
Dat herken ik wel, ben ik ook gevoelig voor. Maar tegelijk merk ik inmiddels dat iedereen altijd wel ergens iets van vind. Kv is ook gewoon melk, alleen niet uit een pak van het koelschap van de supermarkt. Ze mogen vanaf een jaar "gewoon" halfvolle melk, maar niets moet. Er bestaat niet voor niets opvolgmelk 3 t/m 6.... er zijn zat mensen die gewoon kv geven na een jaar. Of dat dan opvolgmelk 3 t/m 6 of gewoon 2 moet zijn is een andere discussie. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Dat herken ik wel, ben ik ook gevoelig voor. Maar tegelijk merk ik inmiddel ...
Ja zeker waar! Bedankt voor de oppepper in iedergeval ☺️😁