15 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn recent overgestapt van Bibs naar zo'n dental speen van difrax. Omdat die Bibs niet zo goed zijn voor het gebit en wij het ook nog niet aan durfden om helemaal te stoppen. Ons zoontje gebruikt hem ook alleen tijdens het slapen. De overstap ging zonder problemen. Wel heeft hij een knuffeldoekje waar de speen aan zit. Daar hadden we dus ook de nieuwe speen aan gedaan, waardoor de overstap misschien makkelijker ging.

één jaar geleden

Wij zijn recent overgestapt van Bibs naar zo'n dental speen van difrax. Omd ...
En heb je dan gewoon 12+ maatje?

één jaar geleden

Reactie op lisavl

En heb je dan gewoon 12+ maatje?
Ja, klopt

één jaar geleden

Hier kwijlt mijn zoontje ook veel. Wss door doorkomende tandjes. Hij heeft ook een tijdens het slapen een speentje. De naturel van difrax. Wilde ze toevallig deze week nog vervangen omdat hij ze al een tijdje heeft. Was ook aan het denken om dental te gaan proberen omdat ik las dat de tandartsten dat vaker aanraden ivm met de ontwikkeling van het gehemelte en de spieren in de mond en kaak. Ik ga wel 18+ halen omdat ie over een maandje toch 18 maanden is en ik niet dan opnieuw weer spenen ga halen.

één jaar geleden

Ik gebruik de avent Spenen die zijn verantwoord staat erbij maar kan dus niet echt vergelijken omdat ik geen andere ervaringen heb.. maar onze dame kwijlt niet..

één jaar geleden

Reactie op 12062021

Hier kwijlt mijn zoontje ook veel. Wss door doorkomende tandjes. Hij heeft ...
Weet jij of de 18+ veel groter is? Heb bij bibs express het bij maatje 2 gehouden omdat hij anders helemaal zo groot is

één jaar geleden

Ik heb wel eens gehoord dat veel kwijlen ook kan komen door te grote neus amandelen; kunnen ze niet goed door de neus ademen, doen ze dan door de mond en gaan dan kwijlen. Of het waar is weet ik niet... Maar wie weet

één jaar geleden

Reactie op Iris2103

Ik heb wel eens gehoord dat veel kwijlen ook kan komen door te grote neus a ...
Klopt inderdaad! Zei het cb ook. Ik dacht eerst tandjes maar hij hoef nog maar 2 kiezen dus dat lijkt mij sterk. Wel opvallend is dat hij bijv in de kinderwagen of in de autostoel bijna niet kwijlt echt wanneer hij aan het spelen is. Ach het zal vanzelf over gaan maar alle kleine beetjes helpen misschien🤷🏼‍♂️

één jaar geleden

Wij gebruiken de MAM perfect speentjes vanaf de geboorte. De night variant geven zijn glow in te dark Deze zijn extra plat en flexibel we gebruiken nu maat 16m+ Je kan er ook leuke doekjes aan hangen doormidden van een siliconen ring

één jaar geleden

Hier een logopedist: orthodontische spenen zijn jammer genoeg een beetje onzin. Probleem met spenen is dat ze verhinderen dat de tong op de juiste positie (bovenaan) kan staan met slikken. Dan lukt ook niet met een orthodontische speen. Bibs-spenen zijn nog iets slechter omdat ze groter zijn, maar op zich vind ik het verschil niet groot genoeg om per se de overstap te maken. Enige echt 'goede' is inderdaad de speen weglaten. Ideaal is eigenlijk zelfs al stoppen met de speen vanaf 6 maanden. Dat zou zeker wat effect kunnen hebben op het kwijlen. Let op: dit is logopedisch advies en zeker geen oordeel. Mijn eigen zoontje slaapt ook nog met een speen 😅 wel van plan binnenkort proberen te stoppen. Zullen zien hoe het gaat.. Als je het nog niet ziet zitten de speen weg te laten, probeer er al op te letten dat je zoontje zijn mondje zoveel mogelijk dicht houdt als hij niet brabbelt of eet (als hij geen verstopte neus heeft natuurlijk). Wijs hem erop (hier doet mijn zoontje het nu vaak al als ik zeg 'mondje toe'), druk desnoods even onder zijn kinnetje, dan doen ze meestal vanzelf hun mondje dicht. Dit is ook belangrijk zodat mondademhaling geen gewoonte wordt, want dat is op lange termijn ook niet zo goed voor de ontwikkeling van de mondmotoriek en aangezichtsspieren.

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Hier een logopedist: orthodontische spenen zijn jammer genoeg een beetje on ...
Hier heb ik wat aan. Bedankt voor je advies! Ik had achteraf veel eerder moeten stoppen met de speen. Onze zoon slaapt eindelijk weer door sinds 2 maanden dus durf te speen nu niet te stoppen🫣 het komt vanzelf wel. Maar ga er zeker op letten.

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Hier heb ik wat aan. Bedankt voor je advies! Ik had achteraf veel eerder mo ...
Graag gedaan! Heel herkenbaar trouwens hoor. Hier al vaak willen stoppen en ook al 1 keer een paar nachten effectief gestopt. Maar toen werd hij weer ziek en had ik niet de moed om door te zetten (soms wil je echt gewoon slapen 😅) vandaar ben ik dus een logopedist die professioneel gezien iedereen aanraadt zo vroeg mogelijk te stoppen en wel zelf een zoon heeft van 16 maanden die nog met speen slaapt 😜 theorie en praktijk zijn altijd toch nog 2 verschillende dingen 😉

één jaar geleden

Wij gebruiken de Philips avent speen omdat mijn dochter een rond gebit kreeg van bibs. Proberen nu alleen savonds de speen te geven

één jaar geleden

wij wilden ook overstappen maar daar trapt ze niet in kan dan net zo goed stoppen word net zo ellendig 🤣

één jaar geleden

Reactie op Boy or Girl

wij wilden ook overstappen maar daar trapt ze niet in kan dan net zo goed s ...
Gister geprobeerd hij is niet achterlijk 😂 wil geen andere speen en werd woest. Dus het blijft een bibs 😅