11 Reacties

één jaar geleden

Is dit misschien iets ? Geeft een beschermde laag over de billen . Verder als hij goed drinkt , misschien toch wat ORS geven zo krijgt hij ook wat zouten binnen

één jaar geleden

Reactie op Daantjuh90

Is dit misschien iets ? Geeft een beschermde laag over de billen . Verder a ...
Kan je dit gewoon bij een drogisterij kopen?

één jaar geleden

Ik mocht (van het ziekenhuis) mijn dochtertje toen ze buikgriep had, Sinaspril geven. Dat is vloeibaar paracetamol. Zolang ze blijven drinken is het goed. Mijn dochtertje heeft het ook gehad. Overgeven en diarree tegelijk. Ze ging zelf met een lege maag op bed. Zodra ze fles gehad had. Kwam die er weer uit en weigerde ze nog iets te nemen.

één jaar geleden

Hier hetzelfde vorige week. Zolang ze voldoende drinken, komt eten wel als ze weer beter zijn. Wat hier hielp was maïzena in de luier om het vocht op te nemen van de diarree. Heel veel sterkte!

één jaar geleden

Kan je dit gewoon bij een drogisterij kopen?
Ja

één jaar geleden

Ach wat zielig zeg. Gelukkig drinkt hij wel goed. ORS kan wel een toevoeging zijn ivm zouten. Wij gebruiken bij diarree of rode billetjes, dr Leenarts Babybillen zalf. Dat werkt hier erg goed. Hopelijk knapt hij snel weer op, beterschap.

één jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Ik mocht (van het ziekenhuis) mijn dochtertje toen ze buikgriep had, Sinas ...
Dat ken ik ja. Wij hebben dat gebruikt bij doorkomende tandjes. Ik heb nu zetpil variant. Mijn zoontje wil inderdaad ook zelf naar bed zonder te eten. Bang dat hij weer moet overgeven denk ik.

één jaar geleden

Reactie op Baby2706

Hier hetzelfde vorige week. Zolang ze voldoende drinken, komt eten wel als ...
Dat kan ik ook proberen ja! Het is net bruin water eruit komt. Was dat bij jullie ook zo erg?

één jaar geleden

Reactie op Maike31

Ach wat zielig zeg. Gelukkig drinkt hij wel goed. ORS kan wel een toevoegin ...
Wat is dat ORS? Nog nooit van gehoord🙈 Ik ga die billenzalf wel proberen, hopelijk helpt het!

één jaar geleden

Wat is dat ORS? Nog nooit van gehoord🙈 Ik ga die billenzalf wel proberen ...
Dat is een poeder in een zakje, wat je kan kopen bij de drogist of bij de apotheek. Hoe werkt dit medicijn en welk effect heeft het? ORS wordt gebruikt bij diarree en overgeven om het verlies aan water, suikers en zouten aan te vullen. Alleen water is vaak niet voldoende. De darmen hebben namelijk suikers en zouten nodig om voldoende vocht in het lichaam op te nemen. Het is belangrijk dat uw kind naast de ORS-oplossing genoeg blijft drinken. Bijvoorbeeld elke 5 of 10 minuten een slokje water of een lepeltje slappe thee. Als je op: apotheek.nl kijkt staat het duidelijk uitgelegd. Hopelijk heb je hier iets aan.

één jaar geleden

Reactie op Baby2706

Hier hetzelfde vorige week. Zolang ze voldoende drinken, komt eten wel als ...
Dit is ook precies mijn advies. Drinken is belangrijk, eten komt wel weer. En maizena in de luier, dan ‘prikt’ de ontlasting niet zo in open huid. Paracetamol erbij voor de verdere verlichting, maar dat doe je al.