Mijn zoontje is sinds gisteren ochtend aan de diarree. Later op de ochtend begon hij ook met overgeven. Ik kan hem werkelijk elk uur verschonen inclusief schone kleren, want alles loopt gewoon langs zijn luier af. Heb zijn bedje ookal 2x verschoond, omdat hij na het slapen helemaal vol zit met diarree en/of braaksel.
Door de heftige diarree zijn heel zijn billen kapot, tot bloeddens toe. Hij weigert dan ook zijn luiers te laten verschonen en ik mag ook echt niet aan zijn billen komen. Hij gilt het echt uit van de pijn. Mijn man en ik moeten hem echt samen vast houden, zodat 1 van ons dan zijn billen goed kan schoonmaken. We hebben in het begin sudocreme gebruikt, maar zijn billen gingen alleen maar verder kapot. Nu gebruiken we vsm calendulan. Dit werkt normaal heel goed bij hem, maar nu lijkt ook dit niet te werken😢
Verder weigert mijn zoontje ook te eten, omdat alles wat hij eet er ook uitkomt met overgeven. We hebben al geprobeerd om dingen te geven met veel vezels om de ontlasting wat in te dikken, maar hij wilt dus niks eten. Af en toe een paar stukjes banaan en dat was het. Drinken doet hij gelukkig wel heel goed!
Ik geef heb hem gisteravond en vanochtend een zetpil gegeven om de koorts te verlagen en tegen de pijn aan zijn billen. Maar ik zou verder zo niet weten wat ik nog kan doen om mijn zoontje te helpen. Hij kan amper goed zitten, omdat dat pijn doet en zodra hij weer gepoept heeft begint hij al te huilen. Ik vind dit zo zielig!😢
De huisarts wil nog niks doen, omdat hij waarschijnlijk gewoon de griep heeft en dat moet vanzelf over gaan.
Iemand tips om het een beetje draaglijker te maken voor mijn zoontje?