3 Reacties

één jaar geleden

Wat pittig en wat vervelend 😞 kan het zijn dat ze misschien niet moe genoeg is? Of juist te moe? Bij mijn dochter kan ik de klok erop gelijk zetten dat we een drama-avond/nacht ingaan (moeilijk inslapen, veel huilen, vaak wakker worden) als we haar te laat op bed leggen... Misschien dus iets eerder of juist later naar bed?

één jaar geleden

Hier ook een tijdje echt drama geweest. Idd op tijd naar bed brengen. En wat bij ons goed hielp is laten weten dat je er nog bent. Ik ging boven nog even opkleden, douche soms, gewoon expres wat rommelen op de slaapkamer en dan zong ik een liedje tussendoor.

één jaar geleden

Dit is superherkenbaar. Het was wel na 3 dagen over ofzo! Alle slaapjes gingen zo. Krijsend staan in bed dat ik moest komen. Wij hebben afgesproken we nemen iets meer tijd voor een knuffel. En we halen hem max nog 1 keer eruit en we wachten even. Dus naar bed brengen. Wachten (5-7 min, doet wel zeer aan mn hart hoor) dan ernaar toe voor knuffel en liedje. Dan weer weggaan. Dit heeft goed gewerkt hij ging steeds korter overstuur zijn. Daarnaast helpt het hier om hem af te leiden. We doen een 'grapje' door zn knuffeldoekje op zn gezicht te leggen en paar keer zo te spelen. Dus nu zeggen we tijd voor een grappie? En dat snapt ie dan en Gata dan vrolijk liggen. Paar keer knuffeldoekje op zn hoofd die hij dan er weer af trekt. En dat gaat heel goed!