28 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Is het ook als je kindje in de maxi cosi zit buiten de auto? Of in de maxi ...
Ja, dat is dus het gekke. Maxi-cosi vind hij prima. En in de auto tijdens het rijden heel vaak ook wel. Behalve aan het einde van de middag. Dan raakt hij vaak heel erg overstuur. Ik snap gewoon niet waarom, zo frustrerend.

2 jaar geleden

Reactie op mamawillemijn

Heb je ook een auto spiegel? Ons dochtertje vind het heel fijn om zo contac ...
Ja, hebben we maar helpt helaas ook niet

2 jaar geleden

Mijn meisje is gisteren ook voor het eerst een paar uurtjes alleen bij m’n schoonmoeder gebleven en die heeft dus ook zeker een half uur in de auto zitten krijsen, toen we eenmaal thuis waren is ze ook nog dik een uur overstuur geweest. Misschien eerder een prikkelverwerking omdat die het dus doet zodra hij bij je ouders vandaan komt?

2 jaar geleden

Ja, dat is dus het gekke. Maxi-cosi vind hij prima. En in de auto tijdens h ...
Als hij de auto/maxi cosi alleen op bepaalde momenten (einde vd dag) vervelend vindt klinkt/lijkt het alsof het een combi is van zijn gemoedstoestand en prikkelverwerking. Miss is hij moe en vindt het het geluid van een rijdende auto niet prettig. Geen idee hè, maar miss helpt het om je zoontje een flesje te geven net voor je de auto in gaat einde vd dag, of eerst even een dutje voor hij de auto in gaat of miss kan je je zoontje naast je in de auto zetten zodat hij direct contact met je kan maken.

2 jaar geleden

Reactie op Ellaflora

M’n zoontje houdt ook niet van de kinderwagen of maxicosi op de kinderwagen ...
Je geeft aan dat je kindje de kinderwagen ook niet leuk vindt. Mijn dochtertje wil ook niet graag in de kinderwagen. Terwijl ze in de draagdoek altijd happy is. Denk dat het probleem met de kinderwagen en maxi-cosi deels met geborgenheid te maken heeft. Dat missen ze als ze in de kinderwagen/maxi-cosi zitten. En als je dan ook nog eens auto gaat rijden ipv de kinderwagen besturen... Miss helpt een van onderstaande dingen: - je zoontje naast je neerzetten, zodat je direct contact kan maken. En evt even zijn handje kan vastpakken. - iets geven ter afleiding; bijv speelgoed (met licht en geluid). Of anders baby tv. Dat is altijd ons laatste redmidel als ze heel erg overstuur is en niks helpt 🙈. Zodra ze dat hoort en ziet is ze stil en helemaal gefocused 😅. - Of als dat niet helpt heel miss iets te drinken of als hij straks ouder is iets eetbaars waar hij zichzelf niet in kan verslikken, zoals zo'n maisstick (dit laatste deden ze bij nichtje van nijn vriend altijd. Dat meisje werd tijdens een autorit volgestopt met eten, omdat ze anders niet stil was 😅).

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Je geeft aan dat je kindje de kinderwagen ook niet leuk vindt. Mijn dochter ...
Als je je kindje voor in de auto zet moet je wel je airbag uitzetten - gewoon een tip!

2 jaar geleden

Dank voor alle tips en suggesties. Ik denk dat het inderdaad meer met prikkels te maken heeft, omdat het aan het einde van de dag gebeurt... maar goed, dat is lastig op te lossen want slapen na 3 uur lukt echt niet meer. Ik ga dus toch ook nog maar even een ander stoeltje proberen voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Misschien vind hij de houding niet fijn? Onder iets niet goed zit in z’n nekje?