19 Reacties

2 jaar geleden

Als jij je daar oké bij voelt wel.

2 jaar geleden

Wij zijn laatst uit eten gegaan en toen was ik een maaltijd voor mijn zoontje vergeten 🤦🏼‍♀️ Hij heeft toen heerlijk zitten smullen van poffertjes maar wel zonder suiker of stroop want dat vond ik niet kunnen. Zolang het bij af en toe een keer blijft moet het kunnen hoor.

2 jaar geleden

Ik ga altijd bij de Hema lunchen en bestel ik voor hem ook poffertjes 😅

2 jaar geleden

Je mag gewoon melk geven door gerechtjes, het is alleen dat je borstvoeding/flesvoeding nu nog niet mag vervangen door bijv koemelk

MOD

2 jaar geleden

Ze zijn bijna 12 maanden ik vind die paar weken niet een groot verschil maken. Ik geef mn dochter dus dan ook afentoe als we uit eten gaan een pannenkoek
Ik geef ons zoontje vanaf 8 maanden al meer granen pannenkoek, verder ook niet echt over na gedacht ofzo 🙈 In de standaard kv zit ook ook koemelkeiwit dus ik denk niet dat het zoveel uit maakt. Wat ik ook regelmatig geef als lunch is; 2 eitjes en een halve banaan. Even in de bender en dan heb je ook een gezonde pannenkoek beslag! Is een beetje zoetig van zichzelf maar toch gezond. Zelf eet ik dit ook vaak met kwark en cacao poeder 🤤 Ongeveer 5 min per kant bakken met de deksel erop op laag vuur je kan er ook een beetje kaneel en snufje zout door doen voor de smaak.

2 jaar geleden

Hier heeft hij laatst ook voor het eerst zitten smullen van pannenkoek met appelstroop en poedersuiker. We willen allemaal wel eens wat lekkers toch? En zoals hieronder staat gaan ze al richting het jaar

2 jaar geleden

Doen wij wel, poffertjes ook. Hier krijgt hij ook al af en toe paar slokjes koemelk 😊

2 jaar geleden

Melk als ingrediënt kan je gewoon gebruiken in bijvoorbeeld pannenkoeken of havermout. Vervangen van de borstvoeding of kunstvoeding door koemelk is niet de bedoeling omdat er dan voedingsstoffen missen die je baby nodig heeft.

2 jaar geleden

Ik geef hem gewone pannenkoeken, maar bak ook geregeld een pannekoek van een geprakte banaan gemengd met een ei. Vindt hij ook heerlijk en is supersnel (en ik denk dan dat dat de ‘gezondere’ variant is…😅🤷‍♀️)

2 jaar geleden

Ja dat mag gewoon, hier krijgt mijn zoontje al 2 dagen half volle melk ipv kunstvoeding. CB adviseerde met 11 maanden al te beginnen met koemelk.

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Ja dat mag gewoon, hier krijgt mijn zoontje al 2 dagen half volle melk ipv ...
Bedoelde het CB niet bij de maaltijd ipv bijvoorbeeld water? Wat is de reden dat je de kunstvoeding vervangt met koemelk?

2 jaar geleden

Ik heb begrepen dat je nog geen kunstvoeding moet vervangen voor koemelk, omdat ze dan belangrijke voedingsstoffen missen. In ieder geval tot 1 jaar geloof ik. Geen kritiek hoor, maar misschien goed om nog even bij je CB te checken? 😊

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Bedoelde het CB niet bij de maaltijd ipv bijvoorbeeld water? Wat is de rede ...
Als ik het goed heb begrepen gewoon de flessen die hij krijgt, mijn zoontje drinkt maar 2 flessen. Die van de middag weigerde hij opeens, gaf hem dan wel extra brood en/of fruit De reden waarom ik dat nu al gedaan heb is omdat de kunstvoeding die hij kreeg al op was en had zelf zoiets van voor die 2 weekjes begin ik nu gewoon alvast met koemelk.

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Als ik het goed heb begrepen gewoon de flessen die hij krijgt, mijn zoontje ...
Als ik het goed begrijp is je zoontje nu 10,5 maand toch? Tot een jaar is het niet de bedoeling om de kunstvoeding te vervangen voor koemelk vanwege de voedingsstoffen die je kindje dan mist.(tenzij het echt niet anders kan) ik zou dit echt nog even navragen voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Als ik het goed begrijp is je zoontje nu 10,5 maand toch? Tot een jaar is ...
Ja hij is idd 10.5 maand. Maar hoef dit niet nog eens na te vragen, ik weet dat het vanaf 12 maanden pas de bedoeling is om over te stappen. Het verschilt per CB ook wel denk ik. Maar ze hebben het echt wel geadviseerd hoor. Heb voordat ik overstapte naar koemelk ipv opvolgmelk nagevraagd aan andere mama’s om mij heen, wanneer zij overgestapt waren. Een aantal van hun waren ook met 11 maanden overgestapt naar koemelk. Of ze gaven het half-half. Opvolgmelk met koemelk samen. Mijne is dan nog geen 11 maanden maar vind het geen ramp voor die 2 weken. Ben ook wel erg benieuwd naar het wezenlijk verschil tussen 11 maanden en 12 maanden.

2 jaar geleden

Ik heb laatst pannekoekjes gebakken maar dan de melk vervangen door water 😊 Vervolgens wat geprakte banaan erop. Was een groot succes 🥰👍

2 jaar geleden

Gisteren pannekoeken gegeten, plantaardig met ongezoete erwtenmelk (KMA) vond ie heerlijk🥰

2 jaar geleden

Melkproducten geven is juist goed! Dan went ie eraan en net als met op tijd ei en pindakaas geven helpt het kans op intolerantie verlagen (onze heeft alsnog ei allergie dus bij dietist geweest). Oh en reguliere kunstvoeding is op basis van koeienmelk, dus als je dat al eens gegeven hebt dan heeft ie al gewone melk op.