34 Reacties

2 jaar geleden

Phoe je zoon eet idd best wel veel haha, mijn zoon krijgt 3 flessen 2 van 180 en laatste fles 210. Ochtend fles begint met pap fles, dit geeft een volle gevoel en zitten granen in wat overigens ook nog goed is. 10uur fruithapje met liga kruimels erin 12uur boterham met chocopasta pindakaas kinder smeerkaas of fruitspread. En soms een gekookt ei erbij. Ook geef ik flesjes Roosvicee, kinder thee tussen door, dit geeft ook weer een vol gevoel. En hij krijgt tussen de middag een koekje.

2 jaar geleden

Wow impressive 😅.. Heb het idee dat dit best al wel "veel" is maar je kindje geeft zelf aan dat hij nog honger heeft? Ik geef 4 flessen waarvan 1 als pap bordje. Ik gebruik olvarit fijne granen 6+ en ben hier erg tevreden over. Weet niet of je er ook eentje hebt voor 7+

2 jaar geleden

Reactie op TessievHelvert

Wow impressive 😅.. Heb het idee dat dit best al wel "veel" is maar je kind ...
Ik gebruik die Olvarit fijne granen ook! Onze kleine is bijna 7 maanden. Vanaf 8 maanden ga je naar de volgende stap! Zeker uitproberen waard. Ik heb dus heel erg moeite met melk afbouwen, we geven veel fruit en groentes & ochtend en avond dan papfles maar hij zit nog steeds op 900-1000ml melk per dag 😩😩😩 Iemand daar tips voor?

2 jaar geleden

Hoeveel gram groente en fruit krijgt hij. Je mag zeker al 250 gram per portie geven als hij dat oplust.

2 jaar geleden

Reactie op TessievHelvert

Wow impressive 😅.. Heb het idee dat dit best al wel "veel" is maar je kind ...
Ja vind ik dus ook, hij eet echt veel! Hij poept daarentegen ook veel. Wellicht snelle stofwisseling? 😂 Ik ga Olvarit fijne granen eens proberen. Geef je dit in de ochtend?

2 jaar geleden

Reactie op Momanddad

Phoe je zoon eet idd best wel veel haha, mijn zoon krijgt 3 flessen 2 van 1 ...
Hi, mag ik vragen hoe je dat gekookt eitje geeft? Doe je zelf Liga kruimels in het fruithapje en is het dan klein genoeg?

2 jaar geleden

Reactie op C01

Hi, mag ik vragen hoe je dat gekookt eitje geeft? Doe je zelf Liga kruimels ...
Zeker mag je dat vragen gekookte ei geef ik gewoon in stukjes, is zacht genoeg, baby kokhalzen altijd hè 😊 Kruimeltjes van de liga maak ik gewoon klein maak ik klein tussen de duim en wijsvinger, zitten ook wel grotere stukje in ma dit word zacht door het fruit.

2 jaar geleden

Reactie op Momanddad

Zeker mag je dat vragen gekookte ei geef ik gewoon in stukjes, is zacht gen ...
Bedankt! Vind dit zo eng! Ik probeer het te geven maar hij kokhalst heel erg en spuugt t dan uit.. met brood ook ☹️

2 jaar geleden

Reactie op C01

Bedankt! Vind dit zo eng! Ik probeer het te geven maar hij kokhalst heel er ...
Oh dat is idd vervelend, mijn zoontje eet echt alles haha, wat doe jij op zijn broodje qua beleg enzo dan?

2 jaar geleden

Reactie op Momanddad

Oh dat is idd vervelend, mijn zoontje eet echt alles haha, wat doe jij op z ...
Niks nog.. als ie normaal brood al zo kokhalst en de stukjes eruit spuugt wil ik er nog geen beleg op doen haha.. wilde eerst puur brood proberen. Wat goed dat je zoontje zo goed eet🙂

2 jaar geleden

Reactie op C01

Niks nog.. als ie normaal brood al zo kokhalst en de stukjes eruit spuugt w ...
Oh, mijn zoontje eet ook geen brood als er niks op zit, ik zal zeggen geef een lekker broodje chocopasta of pindakaas durf te wedden dat die hem niet meer zo gauw uitspuugt haha. En pindakaas is overigens ook goed voor evt allergieën te voorkomen.

2 jaar geleden

Wij zitten nog op 5 a 6 flessen. Hij drinkt snachts nog 1x 150+5 en soms nog 1x 120+4, overdag 3 of 150+5 en voor bed 1x 180+6. Het lukt niet echt met afbouwen. Grotere flessen wil hij niet. Fruit is 1x 100 gr met de scheppen haverpapje, een halve boterham zonder beleg en 100 gr groente (gemixt met een andere groente of zoete aardappel). Elke dag oefenen met water en tussendoor maisfingers of veggie sticks. We proberen nu de vaste voeding op te hogen en dan hopelijk de af van de nachtvoedingen. Hij is nu ruim 7 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Momanddad

Oh, mijn zoontje eet ook geen brood als er niks op zit, ik zal zeggen geef ...
Dat moet je ook wel willen he zo'n kleintje al chocopasta geven en verleiden met suiker. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van en geef ik liever meer melk. Kennelijk is hij nog niet toe aan meer brood. Ik wil straks eens brood met avocado proberen en pindakaas mix ik met banaan. Dat zou ook als beleg kunnen.

2 jaar geleden

Dat moet je ook wel willen he zo'n kleintje al chocopasta geven en verleide ...
Gisteren boterham met avocado. Nou dat was feest. Kon niet snel genoeg het volgende hapje aan hem geven. Lekker dat hij het vond!!

2 jaar geleden

Reactie op maybabyx

Ja vind ik dus ook, hij eet echt veel! Hij poept daarentegen ook veel. Well ...
Nou eigenlijk alleen nog in de middag.. In de ochtend krijg ik er niks anders in dan melk..

2 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Gisteren boterham met avocado. Nou dat was feest. Kon niet snel genoeg het ...
Wat leuk! Hoe groot geef je de boterhamstukjes? Zo jaloers dat jullie kleintjes dit allemaal al eten… het lukt hem niet om pap te eten en brood ook niet 😞

2 jaar geleden

Reactie op C01

Niks nog.. als ie normaal brood al zo kokhalst en de stukjes eruit spuugt w ...
Je kunt proberen een korstje te geven zodat je baby het zelf naar de mond kan brengen en erop kan sabbelen/bijten. De bewegingen die hij hiermee maakt zorgen voor een sterke kaak waardoor hij straks steeds beter stukjes -en zo ook de binnenkant van het brood- fijn kan kauwen. Een sterke kaak helpt ook bij een snellere en betere spraakontwikkeling! Mijn zoontje is begonnen met brood korstjes en daarna de binnenkant van het brood “droog”. Als ik er een beetje boter op smeer, eet hij het ietsjesss lastiger dan wnr ik het droog geef. Vandaag probeerde ik avocado/banaan erop als beleg en dat kon hij (nog) niet doorslikken. Het plakte aan zn gehemelte (wellicht te dik belegd?). Een stuk avocado of banaan eet hij wel zonder problemen op (rapley methode), dus voorlopig geef ik nog even “droog/besmeerd met boter” brood en een stuk avocado oid ernaast. Maar ik zou zeker beginnen met een brood

2 jaar geleden

Reactie op JessicaArs

Je kunt proberen een korstje te geven zodat je baby het zelf naar de mond k ...
Bedankt voor de tip! Wauw kan hij een stuk avocado of banaan gewoon op eten zelf??? Hoe groot geef je dat? Pakt ie het zelf dan? Wat goed zeg☺️☺️

2 jaar geleden

Pap? Jaaaa! Lekker een papfles voor het slapen en je hoort ze niet meer tot de zon op komt 🎉

2 jaar geleden

Reactie op C01

Wat leuk! Hoe groot geef je de boterhamstukjes? Zo jaloers dat jullie klein ...
Echt halve cm bij cm ofzo. Vandaag besmeerd met pindakaas. Ging ook goed! Heb hem ook laten ontdekken met het zelf pakken en proberen in z’n mondje te doen. Maar dat gaat nog niet.