34 Reacties
2 jaar geleden
Heeft er iemand ervaring met baby darmkrampen en starten met pap?
Onze dame heeft vanaf geboorte al veel last van darmpjes. Momenteel is dat weer meer aangezien ze nu ook brood eet. Ik durf niet zo goed te starten met de pap...
2 jaar geleden
Onze dame ...
Je zou haverpapje kunnen proberen of boekweit. Dat is glutenarm/glutenvrij. Miss fijner voor de darmen om te wennen. Volgens mij zijn het nl de gluten en vezels die voor darmkrampjes zorgen.
2 jaar geleden
Ik vind bij ons dat je door t cb best wel aan je lot overgelaten word. Wij moeten bij de 5 maanden en dan pas weer bij de 7 maanden komen. En in die tijd veranderd er best veel in de voeding. Wij zitten nu op
07.30 fles van 180+ 6 schepjes
10.00 200g fruit
12.30 fles van 180+ 6 schepjes en een boterham
15.30 fles van 180+ 6 schepjes
17:30 groente hap 200g
Rond 19:00-19:20 fles van 180+ 6 schepjes
Bij ons zeiden ze weer op het cb over een papje of papfles. ‘ het woord PAP zegt t al daar worden t PAPzakjes van pap maakt dik!’ Uiteraard doe ik dit ook wel eens maar niet structureel of dagelijks. Gewoon eens een x voor de variate. Maar fijn dat ze daar zo duidelijk in zijn en over wat anders zeggen. Wordt t echt makkelijker van 😅
2 jaar geleden
Reactie op Momanddad
Een serieuze ja.... Pindakaas krijgt die ook van mij... En oohjaa ik geef h ...
Chocopasta krijgt ze bij ons niet. Wel pindakaas, soort van sandwichspread, stroop, jam :) ook idd mais stengels en roos vicee. Heel veel drinken doet ze niet. Maar eh ben eens eerlijk aan een droge boterham vind ik ook niks aan 🙈
2 jaar geleden
Reactie op LKB1
Chocopasta krijgt ze bij ons niet. Wel pindakaas, soort van sandwichspread, ...
Haha precies is toch niks een droge boterham, en vroeger zijn wij ook groot geworden met een broodje chocopasta 😂 oh heerlijk jam en stroop. Ik geef mijn zoontje ook danootje vind die ook heerlijk 🥰
2 jaar geleden
Wij geven sinds een week in de ochtend pap van Olvarit zonder toegevoegde suikers. Waarom omdat hij het erg lekker vindt. Hij krijgt na zijn bakje pap dan nog een klein beetje melk. Ook merken we dat hij nu sinds een aantal nachten niet meer om een nachtfles vraagt. Dus het scheelt weer een fles in de nacht
2 jaar geleden
Onze dame ...
Ons zoontje suuuper veel
Kramp. Ik maakte me dus ook zorgen over overstap van bv naar kv. Deed steeds 1 flesje overzetten en dan 3 dagen. Tot ik volledig over was. Pap ben ik toen begonnen met rijstebloem (ook al was hij dus al 6 maanden) en heb ik dat zakje eerst opgemaakt alvorens over te stappen naar de fijne granen (volgende stap van Olvarit). Dit is goed gegaan! Ik gebruik het nutrilon melk schepje (die bewaar ik nadat emmer leeg is) en doe de verhouding als volgt:
150+5melk+3rijstebloem/granen.
Het nadeel van rijstebloem vond ik wel dat er altijd veel klonten in bleef zitten. Dus was blij toen zak op was😂😂 (gezien de krampen wilde ik niet als een dolle schudden gezien de extra bubbels. Uiteindelijk deed ik: eerst pap granen (tegen advies) met vork roeren in water. Dan melk erbij. Weer met vork roeren. En dan nog fles flink heen en weer schudden.
2 jaar geleden
Reactie op Momanddad
Haha precies is toch niks een droge boterham, en vroeger zijn wij ook groot ...
Ik vind dat zo'n non argument. Suikers zijn aantoonbaar ongezond en zetten aan tot obesitas op latere leeftijd. 40% van de volwassen is te dik en onder kinderen stijgt het aantal obesitas al jaren. Als ik hier dan lees hoeveel suikers er al aan kleine baby's wordt gegeven, vind ik het niet gek dat er steeds meer kinderen obesitas hebben. Nu ben ik vast weer moeder maffia, dan maar. Ik ben trouwens niet groot gebracht met chocopasta, danoontje en roosvicee. Chocopasta kreeg ik heus wel maar pas op de basisschool en niet als baby. Zo'n baby weet niet eens dat suiker bestaat. Die denkt niet bah droge boterham. Die ontdekt het eten net. Er is meerdere wetenschappelijke literatuur beschikbaar hoe suikers op jonge leeftijd aanzetten tot suikerverslaving. Einde bericht van de moeder maffia 😉
2 jaar geleden
Ik vind dat zo'n non argument. Suikers zijn aantoonbaar ongezond en zetten ...
Hoi moeder, in dit geval ben ik het wel echt met je eens hoor. Ik ben zelf een mama die op jonge leeftijd een suikerverslaving heeft gekregen. Het ontregelt echt je lichaam!
Ik ben zelf ook voorstander van de eerste 2 jaar geen toegevoegde suikers. Als dat betekend dat ik meer zelf moet maken doe ik dat graag.
In mijn omgeving zie ik beide situaties kinderen die wel op jonge leeftijd alles krijgen en kinderen die geen suikers krijgen. De kinderen zonder suikers zijn betere eters en veel minder gestresst in hun lijfje💁♀️ieder zij keus maar het is zeker niet zielig om als baby nog geen jam of hagelslag te krijgen...
2 jaar geleden
Mijn zoontje eet ook deze hoeveelheden. Ik lees hier in de reacties dat het veel zou zijn maar het is toch netjes volgens het boekje? Fruit, een boterham en avondeten. En in het avondeten mag idd nu ook aardappel, rijst of pasta zitten. Ik zit dus met hetzelfde probleem en mijn zoontje lijkt ook niet minder te willen drinken. Er gaat met gemak 1,5 stuk fruit in, 1 snee brood en een (zelfgemaakt) potje groente. En dan nog eens 4x 210cc
2 jaar geleden
Oh je bent niet de enige hoor. Mijn dochter krijgt 2x 240cc en 2x 200 cc dus 880 ml per dag aan flesvoeding en dan nog fruithapje en groentjehapje en de avond fles van 240 is als pap.
En nog is het een kleine dame 🤔 dat wordt echt zo'n lange spriet die bij de Mac alles los en vast kan eten en dan nog geen gram aankomt 🤣