15 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft een hele sterke eigen Wil. Als zij iets wilt, of op een andere manier, dan MOET het echt zo. Anders driftbui Ook pittig hoor 😁

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft een hele sterke eigen Wil. Als zij iets wilt, of op een ...
Dat is wel herkenbaar met onze zoon. Hij moet zn zin hebben anders .. pff pittig kindje
Ons zoontje is juist echt een schat naar andere kindjes en volwassenen, maar laat gelukkig ook zeker niet het kaas van zijn brood eten!

2 jaar geleden

Aaahh scheetie! Top, zo'n sterke vrouw in de dop 😅😆 ze is duidelijk niet bang voor (het uiten van) haar emoties.. schone taak voor de groep om te begrenzen. Hoe is het voor jou? Zoveel pit in huis? Ons ventje is juist heel gevoelig, maar laat af en toe ineens goed van zich horen. Ik ben dan stiekem heel trots 😉

2 jaar geleden

Het consultatiebureau had ons succes gewenst met onze dochter maar die van jou is wel een stuk pittiger volgens mij 🙈 Ik ben er eigenlijk wel bij mee. Zelf ben ik vrij timide en laat mensen onbewust makkelijk over mij heenlopen e.d. Mijn dochter bijt daarentegen echt van haar af en weet goed wat ze wil. Het is nu pittig voor ons, maar het lijkt mij een goede eigenschap om te hebben als meisje in de huidige maatschappij 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft een hele sterke eigen Wil. Als zij iets wilt, of op een ...
Zeer herkenbaar. En de driftbui houdt bij ons niet op tot ze toch haar zin krijgt. Geloof me, dat gaat soms dus echt een uur door..

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Aaahh scheetie! Top, zo'n sterke vrouw in de dop 😅😆 ze is duidelijk niet ...
Zeker trots zijn! Ik ben nu 34 weken zwanger en kan er dus ook echt niet altijd haar zin geven. Einde van de dag ben je dan echt moe van alle onderhandelingen (want nee zeggen de hele dag door is in mijn optiek ook geen oplossing) dus samen zoek ik de hele dag met mijn dochter naar alternatieven als iets niet kan of mag. Erg vermoeiend maar zeker de moeite waard😍

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook zo, en heel dramatisch .. krijgt een heeeel zielig huiltje als hij niet zijn zin krijgt, en gooit zich dan heel dramatisch op de grond 🥲👍🏼

2 jaar geleden

Ja hier ook een pittige dochter 🙋‍♀️ vandaag haar 1ste schoentjes gaan kopen en onze dochter had in de schoenenwinkel absoluut geen zin om te gaan staan zodat ze haar voetje konden meten. Ze ging gewoon krijsend op de grond liggen en van zodra ik ze op haar voetjes wou zetten, gooide ze zichzelf naar achter. Naar andere kindjes is ze wel lief 😊 Hier vooral dus pittig als ze haar zin niet krijgt, maar dat zal bij velen wel zo zijn 😅

2 jaar geleden

Aaaaah, ik ben blij met deze herkenbare verhalen 😅 ik denk altijd dat mensen denken 'daar heb je die moeder weer van dat vervelende kind' 🙈

2 jaar geleden

Hoe corrigeren jullie je kind, want de mijne neeemt geen genoegen met ‘nee’ en ‘mag niet’. Ze heeft een behoorlijk sterk karakter en haar manier is de enige manier. Ik word langzaam gillend gek.

2 jaar geleden

Reactie op julibabymd

Hoe corrigeren jullie je kind, want de mijne neeemt geen genoegen met ‘nee’ ...
Heel lastig he.. Wij hebben haar vorige week eerste time out gegeven op de gang van 1 minuut (de lengte aanhouden van de leeftijd). Ze kwam me snikkend knuffelen. Als wij haar corrigeren, dan zegt ze bah of schud met haar hoofd en gaat mopperen.. het is echt enorm zoeken wanneer hou je je streng en wanneer niet. Het opvoeden is begonnen.. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op julibabymd

Hoe corrigeren jullie je kind, want de mijne neeemt geen genoegen met ‘nee’ ...
Ja blij herhalen wat niet mag. Kijk haar dan recht aan en kom met mijn gezicht op haar hoogte. En nee het werkt niet altijd, dan herhaal ik het en probeer een alternatief spel aan te bieden.

2 jaar geleden

Ik reageer even in het algemeen. Mijn dochter heeft dus als ze iets in haar hoofd heeft, ze daar niet vanaf te brengen is. Afleiden, iets anders aanbieden werkt hier dus niet. Heel lastig op het moment.

2 jaar geleden

Hier ook geen genoegen met nee of 'bram .. pas op he/mag niet he?' Soms na 2x waarschuwen werkt een harde 'UH!' nog wel, dan schud hij nee/zegt bah en komt t brengen ofzo. Maar na 3x waarschuwen oid is het hier wel klaar haha, dan maar boos 😅🤷🏻‍♀️