20 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter slaapt op haar zij en lekt ook aan 1 kant door als ik een pamper of elke andere wegwerp luier omdoe.
Wij gebruiken sinds 5 maanden wasbare luiers en daarmee lekt ze eigenlijk zelden nog door.
Toevallig vannacht weer een keer een wegwerp omgedaan en meteen aan 1 kant weer helemaal zeik nat. Dus dan kan je midden in de nacht alles verschonen.
Maarja, wasbaar moet je wel liggen. Wij vinden het super fijn en gebruiken alleen nog maar wegwerp als de wasbare nog niet droog zijn.
2 jaar geleden
Hier ook altijd nat. Doen nu een luier broekje (maat 4) aan en daar overheen een luier die ze overdag aan heeft (maat 4). Nu nooit meer nat, en de bovenste luier is droog en kan ze dus gewoon in de ochtend weer aan krijgen. Doe ik 1 luier aan is ze weer nat.. ik snap er niks van, maar zo lang het werkt op deze manier 🙈🤷♀️
2 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet je kindje niet te drinken geven om doorlekken te voorkomen.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet je kindje niet te drinken gev ...
Hij krijgt sowieso zijn laatste voeding een half uur voordat hij naar bed gaat. Overdag drinkt hij ook tussendoor best veel water.
Ik dacht misschien als hij vlak voor het slapen gaan ook nog water krijgt dat het te veel is, waardoor hij meer plast in de nacht. Vandaar dat ik eraan dacht om een uur voor het slapen geen water te geven.
2 jaar geleden
Wij gebruiken in de nacht een maat groter, ook een buikslaper hier. Sinds we dat doen geen natte pyjama meer. We hebben pampers baby dry voor de nachtZ
2 jaar geleden
Onze dochter slaapt ook de hele nacht door. Maar tegenwoordig "houden" de luiers het niet meer. Dus voor ik zelf ga slapen tussen 22-23 haal ik haar uit bed om de luier te verschonen. Daarna slaapt ze ook weer prima verder. Nu smorgens niet meer nat!
2 jaar geleden
Hier ook altijd nat. Doen nu een luier broekje (maat 4) aan en daar overhee ...
Waarschijnlijk helpt de bovenste luier het broekje wat strakker te zitten bij de randjes, waardoor geen lekkage 😉😊
2 jaar geleden
Wij gebruiken pampers baby dry broekjes in maat 5 (maatje groter). Moet er wel bij vertellen dat hij nog 1-2x voor een flesje komt in de nacht. Wij verschonen hem sws altijd de eerste keer (tussen 23-01) dan houdt ie het wel vol tot de ochtend.
De keren dat hij doorsliep en we hem dus niet hebben verschoond was zn rompertje wel wat vochtig, maar hij was niet zeiknat 😅