9 Reacties

één jaar geleden

Hier ook ja. Ze komt heel de tijd naar me toe en zegt dan 'tillen' met haar handjes omhoog. Als het aan haar ligt loop ik heel de dag met haar rond. Eerst wilde ze ook altijd zelf eten, werd zelfs boos als je wilde helpen, maar nu. Als ik haar niet voer eet ze gewoon niet. Ik moet heel de tijd overal mee naartoe ook. Ook op bed leggen is een heel.djng geworden, veel huilen en ze wil eigenlijk alleen maar bij je blijven zitten en kroelen of dat je haar weer mee neemt uit bed. Terwijl dit eerder prima ging. Ook word ze de laatste tijd snel boos Als ze iets niet mag en 'nee' is ook haar nieuwe favoriete woord. Echt ik hou van haar maar kan haar soms wel achter het behang plakken. Ik dacht dat het misschien iets te maken had met de naderende bevalling, ik kan gewoon niet zoveel meer met haar doen als eerder inmiddels. Maar misschien hoort het gewoon bij haar leeftijd.

één jaar geleden

Pff ben blij dat ik niet de enige ben hahaha. Onze dochter is de afgelopen 2 weken ook vaak boos en dan huilen omdat ze iets niet mag.. soms weet ik gewoon niet meer wat ik er mee aan moet. Huilen om alles

één jaar geleden

Reactie op RomyBr

Pff ben blij dat ik niet de enige ben hahaha. Onze dochter is de afgelopen ...
Oh hier ook. Niks is goed. Dingen die eerst leuk waren en prima zijn nu drama. Pittige fase. Maar ik denk altijd bij alles maar het is indd een fase. Ook al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan haha.

één jaar geleden

Ja ik herken goed wat je zegt. Zegt ze ‘helpen’ en dan wil je helpen en dan is het ineens niet goed of toch niet de bedoeling. Zal wel weer een fase zijn…

één jaar geleden

Reactie op M3nS

Ja ik herken goed wat je zegt. Zegt ze ‘helpen’ en dan wil je helpen en dan ...
Misschien wil ze jou juist helpen 😉

één jaar geleden

Hier ook een beetje! 🙈 we riepen al: de peuterpubertijd komt eraan..help!! Qua bed was t ook drama. En snel boos idd.. Superlastig. Helemaal als je t idee hebt dat ze aan het testen is. Ik heb gelezen dat als je groots reageert ze het prachtig vinden en t dan nog meer gaan doen. Ik geloof zelf niet dat ze t kwaad bedoelt, ze probeert soms gewoon dingen uit. En kijkt naar onze reactie. Met kleine dingen geef ik toe. Ze mag nu bij mij op schoot eten als ze dat fijn vindt. Dat verandert straks wel weer. En als ze iets moet doen en ze doet t niet, dan doe ik nu aftellen op de meest rustige manier die ik kan. ‘Het is tijd om je luier te verschonen. Wil je zelf liggen of moet mama doen? (Dan gebeurt er niets dan spelen). Je mag zelf liggen, als je het niet doet dan doet mama het, in 5-4-3-2-1..’ en dan ergens rond 1 gaat ze vaak zelf liggen. Zeker als k heel ontspannen blijf. Ik probeer t niet bij alles toe te passen, ben dan bang dat t zn magie verliest, dus k kies mn momenten 😅 Bang heb k nog niet gehoord bij de mijne. Maar ik zou t voor de zekerheid serieus nemen zonder teveel aandacht erop te leggen? Want hoe dan ook heeft ze je nodig, maar want ze vraagt je aandacht. Ik zou denk ik iets zeggen van: mama was vroeger ook weleens bang voor …. , dat is niet leuk he? Maar heel normaal. Weet je wat mijn mama me toen zei? (Oplossing zoals wegblazen naar buiten of wat ook) zullen we dat proberen? Als t echt is, doet ze zeker wel mee. Als t kul is dan merk je dat vast ook aan dr reactie. Anyway ik heb t idee dat t hier helpt. Voor iedereen is t natuurlijk anders. Ik hoop dat t je n beetje helpt!

één jaar geleden

Hier ook ja, dochter 1,5jaar. Alleen maar tillen, mama moet boekje lezen, mama moet mee speelgoed pakken. Vanavond moest ik bij dr in bed liggen.

één jaar geleden

Hier ook sinds een paar dagen weer extreem! Bijna 21 maanden is ze nu. Als haar vader of ik ook maar 2 meter bij der vandaan loop is het mis 🤷‍♀️

één jaar geleden

Onze kleine is van het weekend ziek geweest en sindsdien ook erg aanhankelijk eigenlijk. Gisterenochtend bracht ik hem naar de opvang en toen ik weg wilde gaan zette die het zelfs op een huilen. Nog nooit gebeurt in die bijna 2 jaar tijd. Maar ik neem aan dat dit gewoonweg de nasleep is van het ziek zijn. Al een paar avonden onrustig en huilerig wakker worden. Gisteren na 3 kwartier slapen in de middag ook weer in paniek wakker. Geen idee wat het is, misschien toch een fase. Een ontwikkelingsfase denk ik. Of hij is misschien gewoon nog niet fit en zoekt veel genegenheid. Wat logisch is natuurlijk :)