15 Reacties
2 jaar geleden
Hey!
Het is echt heel vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het heel goed! De opstapeling van alle negatieve emoties en ook nog alles wat je wellicht ook alleen moet doen zorgen voor het begin van een depressie. Je voelt je zo opgebrand door het continu nadenken en doen dat er geen ruimte lijkt te zijn voor positieve emoties en energie.
Lukt het je wel om zelf te eten, naar buiten te gaan, te praten met anderen of om in de avond even wat muziek te luisteren bijv? Door te kijken naar deze dingen lukt het mij om weer een beetje terug gaan naar mezelf. Ik vond voorheen nooit een moment om te eten, omdat ik echt altijd maar bezig wilde zijn. Ik vind nu meer rust in een kleine afwas laten staan voor een ander moment, of eerst eten voordat ik wat anders wil doen als ik even helemaal op ben.
Probeer kleine manieren te zoeken die niet veel moeite en tijd in beslag nemen om weer even je eigen persoon te zijn. Het klinkt heel zwaar maar bijv lopen in een omgeving wat jouw blij maakt kan ook helpen. Je kan eventueel ook in gesprek gaan met de praktijkondersteuner van de huisarts. Je hoeft hiervoor niet je eigen risico te betalen want het valt onder basiszorg.
Je komt er echt uit! De positieve emoties en momenten komen terug (in vlagen)
2 jaar geleden
Hey!
Het is echt heel vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het heel goe ...
Ja nu je het zegt, ik heb inderdaad niet echt tijd om te eten of iets leuks voor mezelf te doen.
Bedankt voor de tip ik ga dit zeker proberen.
2 jaar geleden
Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Hier net zo. Mijn dochter is wel super makkelijk, slaap eet speelt perfect. Maar toch zit ik gewoon niet lekker in mijn vel. En heb het gevoel dat ik niet mag klagen omdat ze zo “makkelijk” is.. En inderdaad op de automatische piloot het huishouden etc. Standje overleven, heb het gevoel dat het vanzelf wel “goed” komt. 🙈🥲
2 jaar geleden
Reactie op Rebelion
Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Hier net zo. Mijn dochter is wel super ma ...
Ja ik denk ook dat het vast wel "goed komt. Dat hoop ik dan maar.
2 jaar geleden
Reactie op Déshayro en Yazmine
Ja nu je het zegt, ik heb inderdaad niet echt tijd om te eten of iets leuks ...
Geen dank! Het is lastig he? Misschien heb jij of iemand anders nog een tip of eigen manier om dit wat beter te doen. Dan leer ik ook wat van anderen☺️
2 jaar geleden
Geen dank! Het is lastig he? Misschien heb jij of iemand anders nog een tip ...
Ik heb voor vandaag met al haar eet moment samen aan tafel gegeten. Zoals tijdens het fruit en avond eten en wanneer ze brood krijgt.
2 jaar geleden
Ik heb voor vandaag met al haar eet moment samen aan tafel gegeten. Zoals t ...
Ah zo fijn! Dat doe ik dus ook. Zo eten we allebei en kan ik alles direct opruimen wanneer we klaar zijn. Hoe voel je je verder vandaag?
2 jaar geleden
Ah zo fijn! Dat doe ik dus ook. Zo eten we allebei en kan ik alles direct o ...
Wat lief dat je het vraagt, voelde me gisteren echt beter dan de afgelopen dagen. Heb ook floradix ijzer gehaald voor extra energie.
2 jaar geleden
Goedemorgen, ik zou adviseren om via je huisarts een afspraak met de POH te maken. Dit is een laagdrempelige manier om je verhaal kwijt te kunnen bij een maatschappelijk werken. Kan vaak enorm opluchten en zei hebben goede adviezen of kunnen je zo nodig verder helpen of doorverwijzen:)
2 jaar geleden
Wat lief dat je het vraagt, voelde me gisteren echt beter dan de afgelopen ...
Ah fijn zeg! Hoe vergeet ik steeds dat dat ook nog bestaat🤣 Daarom ben ik zo vermoeid
2 jaar geleden
De eerste stap is het delen met anderen. Goed gedaan!!! Je komt er weer uit en gaat weer plezier ervaren. Kies elke dag een stapje wat bij je past.
Bijvoorbeeld: probeer weer leuke dingen te plannen. Kijk of er een oudercafe in de buurt is, gezellig samen met andere ouders. Of zoek anders preventieve hulp, bijvoorbeeld home-start
2 jaar geleden
Hi, hoe gaat het vandaag met je?
Het gaat, vandaag was alles een beetje op automatische piloot, ik het gisteren druk en merk het vandaag dan gelijk. Ik moet vaker tijd nemen voor mezelf. Bedankt dat je het vraagt.
2 jaar geleden
Het gaat, vandaag was alles een beetje op automatische piloot, ik het gis ...
Ah jeetje. Ik heb hetzelfde dus ik weet wel hoe je je voelt. Geen dank! Wees niet te streng voor jezelf, alsjeblieft