17 Reacties
2 jaar geleden
miss klinkt het het heel hard en tis totaal niet zo bedoeld, maar je zal je zelf een schopje moeten geven, leuk is het zeker niet ik jankte de eerste keer ook maar het wordt makkelijker en neem wat mee
om je zelf en de kleine af te leiden.
Ik zou wel gewoon de kamer in gaan je kleine gaat jou als eerst zoeken en wordt miss nog erger als je zoontje je niet gelijk kan vinden
2 jaar geleden
Ik vind het ook verschrikkelijk, hou sws zelf al niet van naalden😰. Maar hem alleen laten kan ik al helemaal niet. Meestal probeer ik hem gewoon af te leiden met een speeltje of lekker veel kusjes geven. Zelf ook gewoon niet kijken naar de prik. Hij huilt dan eventjes maar daarna is het ook weer voorbij.
2 jaar geleden
Dankjewel voor alle tips, even voor de duidelijkheid. Ik liet hem natuurlijk nooit alleen, mijn vriend (zijn vader) hield hem vast en troostte hem tijdens de prik, en daarna kwam ik gelijk om hem te troosten. Daarom is het spannend om het weer zelf te moeten zien, ik vind het gewoon zo zielig voor hem al is het geld voor hem.
2 jaar geleden
Ik zou denk ik de afspraak verzetten naar een tijdstip dat papa mee kan, dat kan gewoon, ik heb het ook weleens gedaan zodat we samen konden. De eerste keer met 4 weken was ik alleen ivm corona regels en dat vond ik een heel gedoe (het is daar vreselijk onhandig ingericht). De keren daarop was mijn man er altijd bij, het is ook zijn kind en zovaak is het niet. Ik denk dat je kindje misschien jouw spanning oppikt dus lijkt me voor iedereen fijner als je met z'n tweeen kunt. Of je moet wat aan je prikangst willen doen voor de toekomst, maar dat heb je maandag niet opgelist.
2 jaar geleden
Bij ons gaat altijd mijn man mee.. we zetten de afspraak gewoon op een data en tijd dat hij kan.
Ik vind het zelf verschrikkelijk dus ga het mezelf en onze dochter niet aandoen.
Lijkt me niet nodig als de oplossing voor de hand ligt. 🤗
2 jaar geleden
Ik zal de afspraak verzetten naar een moment dat je partner mee kan. Ik heb zelf ook prikangst, dus snap je helemaal.
2 jaar geleden
Het is toch noodzakelijk. Leuk is het zeker niet. de 1ste keer toen onze baby vaccinaties kreeg wist ik niet eens dat het er 2 waren!! Dus ik schrok mij een hoedje natuurlijk.. Zodra je baby huilt lekker bij je nemen en vast houden. Zo nodig even rondje gaan stappen en proberen af te leiden. Dat werkt meestal wel goed. Het is ook niet niks voor zo'n klein hummeltje. Maar voor ons als ouders is het ook zeker niet fijn. Maar we moeten er toch doorheen. Achteraf denk ik altijd weer: pfff het viel wel mee. Ook de bijwerkingen.
2 jaar geleden
Reactie op Nanda8
Zetpil geven van de voren! Kreeg die tip van een verpleegkundige op de kind ...
Ow dat is bijzonder, ik kreeg te horen dat dit juist niet van te voren mag, vanwege eventuele invloed op de werking van de prik. Achteraf dan weer wel. Heb niet doorgevraagd dus geen idee waarom dat zo zou zijn..
@TS: als je hier echt heel veel last van blijft houden is een afspraak met een medisch psycholoog misschien iets voor je. Er zijn goede therapieen om prikangst te behandelen. Daarmee verklein je ook het risico dat jouw kindje jouw angst gaat overnemen in de toekomst.
2 jaar geleden
Ik moest opeens weer aan je denken. Hoe is het met je en hoe is het gegaan?