10 Reacties
2 jaar geleden
Een rustig moment kiezen om alles uit te praten. Niet pas wachten tot iets irriteert en dan gelijk een discussie aan gaan, maar juist een rustig moment kiezen en eens even over alles praten.
2 jaar geleden
Hi een wonder, deels wel herkenbaar. Hier ook al veel ruzies en irritaties gehad. Mij helpt het om niet overal op in te gaan en wel gewoon even (met kind) weg te gaan als het me teveel is. Dan zeg ik wel duidelijk: 'ik ben nu daar en daar, tot dan en dan'. Dan kan ik daar even weer tot mezelf komen. Duidelijk zeggen wat je zelf wilt/nodig hebt vanuit een positieve boodschap. ('Ik vind het fijn als je me helpt' ipv 'Ik moet alles alleen doen') Verder proberen de positieve dingen in de ander te blijven herkennen en benoemen. En met wat humor naar situaties kijken helpt ook.
2 jaar geleden
Goedemorgen, heel herkenbaar. Hoop je dat meteen wat gerustgesteld en hier werd het echt beter na een jaar.
Werd ook echt gek van mijn man, hij is voor zaken veel in buitenland 2 weken thuis 2 weken in Duitsland. Hij mist dus veel van de opvoeding en ontwikkeling en moet elke keer wennen aan wat ze nu weer kan. Hij is veel bezorgder en reageert dat dan op mij af; zijn de happen niet te groot, ze moet nu slapen want normaal ligt ze op deze tijd in (niet kijken na of ze moe is), maar ook nu neem jij haar terwijl ik ook wel eens moe ben, waarom huilt ze enz. Je snapt het idee wel.
Het enigste wat helpt is je rust te bewaren in een gesprek vindt de top hieronder erg goed via de app of brief. Ik heb mijn schoonvader wel eens subtiel ingezet omdat wij er ook niet uit kwamen . Die heel subtiel aankaartte dat mijn vriend toch echt wat te overbezorgd is. Heeel veel sterkte en succes. Mijn ervaring is even van je af schrijven/praten vaak al rust geeft.
2 jaar geleden
Herkenbaar... en mijn man voelt zich meteen aangevallen door iets en is dan 2 dagen lang op zn teentjes getrapt 🙄
Hij kan zo lief en goed zijn voor ons maar pfff... als we geen koophuis hadden waar mijn ouders bij inwonen voor mantel zorg en we geen kleine hadden dan denk ik echt dat ik al lang weg was geweest 😅
2 jaar geleden
Ben 13 jaar getrouwd en mijn tip is neem alles met een korreltje zout, chill en laat het los, ik maak geen ruzie zonde van mijn tijd wij hebben 4 kinderen die maken wel eens ruzie ik word al moe als ik het zie 🤣😅
2 jaar geleden
Reactie op Stephanie34
Ben 13 jaar getrouwd en mijn tip is neem alles met een korreltje zout, chil ...
Gosie tip, de beste denk ik haha
2 jaar geleden
Ik ben wel snel geïrriteerd als het op ons zoontje aankomt. Mijn man reageert zo tergend traag op dingen die m'n zoontje aangeeft. Vooral het tempo, en het ook gewoon niet heel goed lijken te zien wat er nodig is of wat de beste manier is om iets te doen, is zoooo frustrerend soms. Maar ik loop dan gewoon even weg omdat ik weet dat mijn man het wel goed bedoelt, en ik niet dingen steeds uit handen wil nemen of hem bekritiseren. Dat leidde bij een vriendin van me tot serieuze relatieproblemen en dat is het mij niet waard.
Het lukt me niet altijd, het ligt aan mijn eigen humeur/ hoe moe ik ben of het lukt. Maar proberen steeds te kijken naar wat mijn man allemaal doet, en met hoeveel liefde hij doet wat hij doet, maakt het dan makkelijker.
2 jaar geleden
Reactie op Jaja1989
Ik ben wel snel geïrriteerd als het op ons zoontje aankomt. Mijn man reagee ...
Dat heb ik dus ook.
Altijd maar op zn mobiel of tv kijken, en als onze dochter iets doet let die niet op, of reageert traag. Vaak wat van gezegd, maar ook mee gestopt.
Die ruzies komen ook nu alleen omdat onze dochter drama is met slapen...
2 jaar geleden
‘Relatie’ is een werkwoord (zegt onze relatietherapeut). Het is keihard werken en het is niet makkelijk, wij hebben net weer 1 sessie relatietherapie gehad en de volgende 5 staan ook gepland. Vreemde ogen dwingen en krijgen veel inzicht en handvatten mee dus dat werkt voor ons heel goed! Ben ook op door de nachten èn de corona dat maakt het zeker ook niet makkelijk.