13 Reacties

één jaar geleden

Hier constant met sudocreme gesmeerd. Bij onze oudste hielp calendulazalf weer heel goed.

één jaar geleden

Ik volg, wij hebben momenteel hetzelfde… zo zielig

één jaar geleden

Wat bij ons werkt is de billen goed droog maken. Daarna een laag sudocreme erop en als de luier aan is gooi ik er nog een handje maïzena in... klinkt gek maar werkte hier vorige week heel goed toen sudocreme alleen niet meer genoeg was.

één jaar geleden

Meestal als het heel erg rood is zit er vaak ook een schimmeltje, wij gebruiken dan miconazol dit smeer je nog door 2 weken nadat het weg is helpt vaak goed. 2x per dag en de rest dikke laag sudo crème! Ook gebruiken wij altijd waterdoekjes zonder parfum etc.

één jaar geleden

Een stuk wol in de luier tussen de billen en de luier , doen wij al vanaf de geboorte, werkt perfect. (Heilwol)

één jaar geleden

Hier krijgt ze alleen maar meer last van sudocreme? Maar werkt bepanthen baby erg goed!

één jaar geleden

Deze werkt top! Heb het eerder ook een keer super erg gehad, niets hielp,maar deze hielp naar 1x smeren al heel goed. Dik erop smeren

één jaar geleden

Als het echt heel rood is gebruik ik koelzalf. Te koop bij de apotheek.

één jaar geleden

Hier gebruiken wij Weleda wanneer de billen rood zijn. Schoonmaken met een watje en reinigingsmelk (grote fles) en dan de billen crème erop!

één jaar geleden

Wanneer het heel extreem is gebruik ik pure zink zalf. Bij ons is zure ontlasting een reactie op fruit eten.

één jaar geleden

Billendoekjes laten opdrogen en bij de luier in! Dikke laag zalf erop, en dan dus een opgedroogd billen doekje erop. Zorgt ervoor dat de zalf écht in de billen trekt, en niet in de luier.

één jaar geleden

Wassen met lauw warm water en wattenschijfjes, daarna voorzichtig droogdeppen (soms blies ik zachtjes met het idee dat het zo droogde en minder pijnlijk zou zijn). Soms wasten we hem onder de douche maar hij kon toen nog niet staan dus dat was lastig. Na het schoonmaken smeerden we een goede laag bepanthen erop. Ging hier gelukkig na een paar dagen weer over. Heb laatst pas Weleda rode billenzalf uitgeprobeerd (was toen niet heel rood) en lijkt me eigenlijk nog fijner dan bepanthen maar heb er geen ervaring mee bij hele rode pijnlijke billen. Succes en hopelijk is het gauw voorbij!

één jaar geleden

Hier werkt kokosolie goed. En anders idd lauwwarm water en voorzichtig deppen.