10 Reacties
2 jaar geleden
En als je je verdiept in veilig samen slapen? (Volgens de richtlijnen van mckenna)? Doordat je borstvoeding geeft, maak je een bepaald hormoon/stofje aan waardoor je inderdaad anders/lichter slaapt dan normaal als je samen slaapt. Maar dat stofje zorgt er ook voor dat je alert blijft en je kindje dus echt niet zomaar uit bed valt :) als je borstvoeding geeft is samen slapen echt een heel goed/mooi iets!
2 jaar geleden
Hier is slapen in het algemeen een drama 😅 tips heb ik helaas niet, wel herkenning ☺
Er word hier rond half8 naar bed gegaan, dan slaapt ie rond 8 uur , als we mazzel hebben 😁 meestal tot n uur of 22 en dan is het brullen tot ie bij ons mag. Hij slaapt dan bij ons in bed. (Word wel een aantal x wakker waarvan 1 a 2 x nachtvoeding, maar dat komt door slikproblemen en overdag nog niet voldoende voedingsstoffen 😉).
2 jaar geleden
Je hebt ook bedhekjes die je aan je eigen bed kan monteren. Misschien dat dat helpt?
2 jaar geleden
Hier nog zo'n gezellige slaper. Mijn zoontje is 13 maanden en er is een fase geweest dat hij tot ongeveer 3 uur in zijn eigen bedje lag en daarna bij ons, maar het wordt nu steeds vroeger. De laatste weken vanaf 21/22 uur, en veel wakker in de avond. Gaat pas slapen en stopt met huilen als ik erbij kom liggen in het grote bed.
Het is niet anders. Ik vind het heerlijk zo slapen met mijn kindje, maar maak me wel veel zorgen over hoe het zich zal ontwikkelen en of hij wel leert slapen zo.
2 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt ook niet meer graag in eigen bedje. Eerst was dit geen probleem. Tanden poetsen, verhaaltje, voeding tot hij in slaap viel en toen legde ik hem in eigen bedje en sliep hij tot de volgende dag door. Is sinds een week een probleem. Duurt een uur of twee voordat hij in slaap valt. Als ik hem mee in mijn bed neem vecht hij nog meer tegen zen slaap aan. Op borst blijven zuigen, turnen.
Ik geef ook nog borstvoeding en twijfel of dat ik te weinig melk aan maak waardoor hij minder snel slaperig, niet slaapdronken wordt? En hierdoor minder goed in slaap valt. S nachts wordt hij nu ook een keer wakker en begint te huilen. Dan neem ik hem mee in ons bed. Maar ben bang dat hij dadelijk helemaal niet meer in eigen bed wil slapen.