17 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Sarina155
Misschien even water drinken met dit warm weer, niet te warm weg leggen
Ik geef hem altijd wat te drinken voor het slapen gaan nog en als hij wakker wordt bied ik hem ook altijd wat aan. Als hij zo overstuur is dan slaat hij de beker altijd weg.
En wij leggen hem in een zomerslaapzakje in bed met alleen een luier aan.
2 jaar geleden
Reactie op Mar0202
Waarschijnlijk sprongetje of slaapregressie. Hebben wij ook last van.
Kan dat zoveel impact hebben dan? Ik heb dit nooit eerder meegemaakt bij hem.
2 jaar geleden
Kan dat zoveel impact hebben dan? Ik heb dit nooit eerder meegemaakt bij he ...
Hier uit ervaring dat slaapregressie/sprong zeker die impact heeft! De 12 maanden slaapregressie schijnt ook wel een pittige te zijn
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Hier uit ervaring dat slaapregressie/sprong zeker die impact heeft! De 12 m ...
Vind het vooral heel zielig voor hem. Hij lijkt dan wel bang of iets zo overstuur dat hij dan wakker wordt. En normaal krijg ik hem wel makkelijk rustig, maar nu niet.
Vannacht ook 3x huilend wakker geworden en uiteindelijk maar bij ons in bed gelegd waar hij niet in slaap kon komen en toen ik hem weer terug in zijn eigen bedje had gelegd sliep hij als een blok tot de ochtend🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Hier uit ervaring dat slaapregressie/sprong zeker die impact heeft! De 12 m ...
Maar hij is wel net 1 jaar geworden. Dus het zal dan wel de slaapregressie kunnen zijn. Wij hebben dat niet eerder zo meegemaakt. Wel dat hij dan in de nacht wel eens wakker werd, maar sliep daarna gewoon weer verder.
2 jaar geleden
Hier ook helemaal een gesloopte moeder.... ben echt he-le-maal op. Nou is onze zoon nooit een goede slaper geweest, dus na 12 maanden chronisch slaaptekort is die 12 maanden regressie wel erg pittig. Sinds een week is hij echt onhandelbaar snachts. Helemaal overstuur wakker, compleet over z'n touren en ook niet kalm te krijgen. Ook bij mij in bed wordt hij niet rustig van. Ik hoop zo dat deze fase niet te lang duurt...wat zijn de ervaringen van anderen? Ons zoontje begint opeens allemaal woordjes te zeggen, dus deze nieuwe ontwikkeling zou 'm wel zwaar vallen blijkbaar 😅🤷♀️
2 jaar geleden
Bij ons is het ook de regressie. Waardeer nu extra hoe makkelijk we het met hem hadden hiervoor. Gelukkig slaapt hoeven we hem er snachts niet uit te halen, al is hij vaker onrustig dan voorheen. Hij krijgt zichzelf goed weer in slaap. Maar overdag en savonds in slaap komen zijn ineens draaamaaa. Zooo enorm huilen. En troosten werkt niet eens. Alleen naar beneden halen werkt, maar doen we liever niet want dan kunnen we hem vaak pas 2 uur later op bed leggen. Dus soms laten we hem huilen (ik vind het verschrikkelijk). Maar dan valt hij iig na 5-10 minuutjes in slaap alsnog (meestal dan). Terwijl als ik er heen ga hij nog meer overstuur is.
2 jaar geleden
Maar hij is wel net 1 jaar geworden. Dus het zal dan wel de slaapregressie ...
De 12 maanden slaapregressie vind vaak ergens plaats rond 12-14 maanden!
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapregressie-12-maanden/
2 jaar geleden
Reactie op JGG123
Hier ook helemaal een gesloopte moeder.... ben echt he-le-maal op. Nou is o ...
Wij hebben hier precies 1 week hetzelfde gehad. Ik viel vandaag al van m’n stoel, 3 x naar bed (inclusief vanavond) en 3 x niet gehuild 🥳. Hopelijk gaat deze nacht ook weer goed! Succes!
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook sinds enkele weken hetzelfde, veel onrust s nachts, s avonds en s middags flink huilen als hij naar bed gaat.... hij heeft dit vaker gehad met fases en daarna was hij weer een heel goede slaper. ik denk ook slaap regressie of sprongetje 🤭 ik probeer mezelf voor te houden dat het wel weer over gaat 🙈