12 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben slaaptraining gedaan van Snuggles&Dreams (een methode uit het e-book gekozen, dus niet met een coach oid erbij). Ons zoontje kan altijd zelfstandig in slaap vallen nu, zonder speentje ook, sinds dat hij 6 maanden was. Heel fijn dat je een week vrij hebt om ermee aan de slag te gaan. Wij hebben met de training echt maar een paar dagen nodig gehad om het hem te leren. We hebben daarna een paar maanden echt strakke schema's gevolgd en dit ging heel goed. Tot de laatste maand, nu doen we het wat meer op gevoel. Wat ik nog wel ongeveer aanhoud is het 2-3-4 schema voor slaapjes. Ik kijk een beetje wanneer hij wakker wordt en pas daarop de volgende bedtijd aan.

2 jaar geleden

Onze zoon valt zelfstandig in slaap sinds hij 4 maanden is. Op de opvang hebben ze het een paar x geprobeerd en toen ging het prima, dus sindsdien legde ik hem ook gewoon weg en hij viel in slaap. Ik heb dus niet echt tips voor je. Maar ik heb wel veel methodes voorbij zien komen bij bijv slaaptipsvoorbabys. Misschien daar eens naar kijken. Onze zoon slaapt ongeveer: 9.30-10.30u 13.30-15.15u 19 - 7u Kan soms eens wat eerder/later/korter/langer zijn

2 jaar geleden

Hier altijd zelf in slaap laten vallen. Soms heeft ze van die periodes dat het even niet wilt.. Ik zou denk eerst proberen dat het overdag lukt en niet meteen alle slaapjes (mijn gevoel). Wij volgen het 2-3-4 ritme: 07.00 wakker, fles 150 en sinds dit weekend een beetje yoghurt 09.00 - 10.00 slapen 10.00 fruit en dan vaak wandelen. 12.00 broodje 13.00-14.30 slapen 15.00 tussendoortje 17.15 avondeten 18.30 papfles en slapen Soms wisselt het met max een half uurtje, maar vaak verschuift dan alles. Verder heeft ze de hele dag door drinken.

2 jaar geleden

M’n dochtertje is van 9 juni en haar schema is (dit ongeveer: Tussen 07:00-08:30u Opstaan > Brood eten > Klaarmaken Tussen 10:00-13:30u Dutje 1 Tussen 13:30- 16:00u Buiten waar ze soms dutje 2 doet. 17:30u Avondeten 19:00u In bad + 200+7 19:30u Bedtijd Na haar eerste dutje krijgt ze direct wat fruit en overdag krijgt ze ook nog (knijp)fruit of een snack (maisvingers) Ik heb sinds haar 8,5mnd gewerkt aan de vaste bedtijd zodat ik tijd voor mezelf heb en het was me gelukt in een week. Ik zette mn wekker op 07:00u en begon dan ook de dag maar. Het was ook voor mij zwaar omdat ook voor mij de dag langer duurde maar ik kreeg meer gedaan en had nog een stukje dag voor mij alleen wanneer zij sliep na 19:30u. Consistent blijven en niet teveel druk zetten op de vaste bedtijd. Het wakker worden in de ochtend wel echt op een vast tijdstip doen zodat de dutjes ook op ongeveer dezelfde momenten vallen. Ik volg bijv mn dochter en we komen dan automatisch op het 2, 3, 4 schema uit (wat ik best grappig vind)

2 jaar geleden

Hier slaapt die altijd zelf. Eerst gezamenlijk ritueel, omkleden, tanden poetsen voorlezen etc. Soms valt die in slaap tijdens voorlezen en anders zeg ik hem welterusten en ga ik weg. Dan gaat die zelf slapen. Kwa schema doe ik ook 2-3-4. Het gaat niet altijd zo strak hoor haha. Is meer een richtlijn.

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt al een aantal maanden zelfstandig. Altijd wakker in bed gelegd al vanaf super klein en bij bedtijd savonds dikke knuffel en altijd hetzelfde slaapliedje, ze kan ondertussen al de link leggen dat dit het dutje wordt tot de volgende dag. Ik heb een Belgisch eetschema dus daar zal ik je niet bij helpen denk ik. Hier slaapt ze tussen 9u en 10u 45min. En van 13u tot 15u30 bedtijd is altijd stipt om 19u30 zonder uitzonderingen

2 jaar geleden

Hier altijd zelf in slaap laten vallen. Geen schema's of adviezen of ritmes of wat dan ook gehanteerd. Slaapt eigenlijk altijd binnen 15 minuten en heel soms 30 minuten. Altijd even mopperen in bed en dat gaat over in spelen en kletsen en dan slaapt hij. Kleine gaat rond 19.30 naar bed en wordt 6.45 wakker.

2 jaar geleden

Hier zoontje van 10 maanden. Vanaf geboorte al moeilijke slaper, vooral het in slaap komen. Wij wiegen en voeden hem ook in slaap en leggen hem dan weg. Hebben hier gedurende de maanden al veel dingetjes geprobeerd maar hebben het voor nu even geaccepteerd. Ga er vanuit dat ik dit niet tot z’n 16e hoef te doen.

2 jaar geleden

Onze zoon is van 3 juni en word thuis door ons in slaap gewiegd met de dutjes. In de avond viel hij altijd aan de fles in slaap, nu is hij vaak nog wakker maar houd ik hem dicht bij me en schommel wat in de stoel en dan is hij vertrokken. Hij kon/kan zelfstandig in slaap vallen met de dutjes vooral (meerdere korte periodes gelukt) maar op een gegeven moment is het wiegen er toch weer in geslopen. Op de opvang valt hij altijd zelfstandig in slaap (wel huilen) omdat ze daar niet wiegen. Hij doet daar vaak ook maar 1 dutje ipv 2 (en destijds 2 ipv 3) dus hij zal dan wel heel moe zijn, weet niet of het daarmee te maken heeft. Ons schema ziet er ongeveer zo uit: 06:00/06:30 wakker (soms eerder 🥹) 7:00 Fles 210+7 en 4 schepjes granen 9:00 Fruit 09:30/09:45 Slapen 12:00 Brood en fles 180+6 14:00/14:30 Slapen 15:30 Tussendoortje 17:00 Avond eten 18:30/19:00 Fles 210+7 en slapen Dutjes meestal ongeveer 1,5u maar soms ook maar 40min. Zijn wakkertijd is ongeveer 3-3,5 uur. We hebben het geaccepteerd en het gaat op zich wel prima zo, maar zat er laatst ook aan te denken om toch de laatste fles te verplaatsen in het avond ritueel zodat hij zelfstandig in slaap kan vallen. En ook weer proberen de dutjes zelfstandig te laten doen.

2 jaar geleden

Hier valt hij altijd vanzelf in slaap, vanaf dat hij over ging naar zijn eigen kamer en bed altijd wakker in bed gelegd. Eerst bleef ik er wel bij zitten, liedjes zingen, pratend troosten. Vooral niet proberen meteen op te pakken als hij huilde. Na een korte tijd bleef ik er niet meer bij zitten en liep ik weg, liet hem eventjes huilen, vaak terug om te troosten zonder hem op te pakken. Bleef steeds minder vaak terug gaan om te troosten. En nu leg ik hem in bed en valt hij in 5 minuten in slaap. Soms duurt het wat langer dat hij in slaap valt maar dan heb ik hem net iets te vroeg in bed gedaan. Hier hebben we de 2-3-4 ritme, slaapt van 19:00-07:00. Maar wanneer hij naar de opvang gaat hebben ze daar een andere schema.

2 jaar geleden

Slaapschema is rond 7 uur wakker. rond 9.00 / 9.30 naar bed voor een uurtje. Dan wakker tot 1 uur/half 2. En dan laat ik hem meestal zo'n 1,5 tot 2 uur slapen. Ik haal hem wel voor 3 uur uit bed. Dan is ie moe genoeg om rond 18.30 naar bed te gaan. De nacht gaat dan verschillend. Hij heeft nachten dat ie 12 uur aan 1 stuk slaapt. Maar hij heeft ook nachten dat ie dan weer 1x wakker wordt. Dan geven we maar een klein flesje en slaapt daarna weer lekker verder

2 jaar geleden

Nou, hier word ook niet zelfstandig geslapen en al helemaal niet zonder fles🙈🥱