23 Reacties

één jaar geleden

Alles is slecht tegenwoordig. Onze dochter kijkt sochtends met het ontbijt en als ze heel vervelend is/ we even wat moeten doen.

één jaar geleden

Onze dochter kijkt meestal rond 17u half uurtje Juf Roos als ik sta te koken.

één jaar geleden

Hier kijkt ze ook regelmatig (in de ochtend even en inderdaad tijdens het eten koken) tv of er staat muziek aan en zit ze verder rustig te spelen. Op regenachtige dagen staat hij wel iets meer aan. Ontwikkeling gaat hier ook prima en ook twee dagen naar de opvang zo der tv ☺️

één jaar geleden

Ochtends bij ons in bed komt ie even spelen. Dan kijken we Sesamstraat vaak. Op papa en mamadagen en weekenden soms ook ochtends na het ontbijt of gedurende de dag (tijdens het koken bijvoorbeeld) Proberen het geen ding te maken (constant tv aan) maar doen ook niet al te moeilijk.

één jaar geleden

Ik ben hoog zwanger met bekken instabiliteit op dit moment is babyverzorging en youtube met tiktak mijn beste vriend🙈 dus ook hier 3x pdag een half uurtje.. dat was nooit de bedoeling maarja soms kan het gewoon niet anders

één jaar geleden

Hier ook regelmatig even kort de tv aan. Inderdaad om je handen vrij te hebben. Als meneer voor de tv ontbijt, kan ik m'n make-up ff doen 😂

één jaar geleden

Mijn dochter kijkt nooit tv, ze kan zich enorm goed vermaken. Nooit de behoefte gehad om haar voor de tv/telefoon te zetten. Veel mensen zetten wat op omdat ze ervan kunnen “leren”, nu is er een heel ding over miss Rachel bijv. Maar de hersenverbindingen van jonge kinderen zijn nog niet in staat dit te verwerken. Eigenlijk is dit pas na 7 jaar “klaar”, en kunnen zij dingen gaan leren waar ze later in het leven wat aan hebben. Omdat dan pas de hersenverbindingen in staat zijn dit voor later op te slaan. Maar ik snap helemaal dat ouders soms even wat tijd nodig hebben, en dat kindje rustig is zodat mama ook even kan rusten. En kind dus tv kijkt. Dus dat zou ik gewoon lekker doen! Maar wat “leren” betreft, heb je er dus niks aan.

één jaar geleden

Reactie op Rebelion

Mijn dochter kijkt nooit tv, ze kan zich enorm goed vermaken. Nooit de beho ...
Hetzelfde hier. Het is hier niet ‘nodig’, dochter vermaakt zich wel, dus ga ook niets opzetten. Maar misschien hebben we daar geluk mee; hoor in m’n omgeving eigenlijk dat ongeveer alle ouders al schermtijd geven. Nu wel zwanger van de 2e, dus als die er is dan zal m’n oudste vast wel regelmatig tv kijken om m’n handen vrij te hebben

één jaar geleden

Reactie op Rebelion

Mijn dochter kijkt nooit tv, ze kan zich enorm goed vermaken. Nooit de beho ...
Mn dochter kan toch echt wel woorden van de tv. Zoals bumba, vis, paard etc. Etc. Dat zijn woorden die wij nooit zeggen.

één jaar geleden

Mn dochter kan toch echt wel woorden van de tv. Zoals bumba, vis, paard etc ...
Bumba is volgens mij wel ander verhaal…net als Nijntje. Daar kunnen ze wel wat van leren omdat er weinig prikkels zijn, veel herhaling, contrasterend beeld en heel eenvoudig is. Maar uit een boekje lezen of dingen aanwijzen is natuurlijk altijd “beter” 😊. Wij hebben het heel lang niet gedaan. En ik vond er ook van van 😬 totdat ik een maand geleden ontdekte hoe een kwartiertje in de ochtend en kwartiertje in de avond 3x per week de tv aan mijn life-savers zijn 😂 Maar gelukkig kan ze ook heel goed even zelf spelen. Ik zou het zeker niet te vaak doen maar idd soms is het wel even heeeel handig ;). Ohw ja tijdens eten schijnt nog “slechter” te zijn omdat ze dan teveel afgeleid worden van de spijsvertering… Maar ja idd er is zoveel slecht 😅

één jaar geleden

Hier een loedermoeder bij wie regelmatig de hele dag de tv aan staat! 🤪👍🏼 Hij ontwikkelt zich super, praat al aardig wat woordjes en kan ook prima alleen lekker spelen zonder aandacht voor de tv.

één jaar geleden

tv staat hier ook gewoon de hele dag aan, soms als er iets is gaat ze even staan kijken maar speelt net zo goed heerlijk in haar speelhoek en geeft er geen aandacht aan

één jaar geleden

Mijn dochter kan ik er voor zetten, maar binnen twee tellen is ze met andere dingen bezig.

één jaar geleden

Reactie op Pasjuh

tv staat hier ook gewoon de hele dag aan, soms als er iets is gaat ze even ...
👋 hier ook. Soms gaat ie er even voor zitten, maar na 5 minuten is de koek op en gaat hij andere dingen doen.

één jaar geleden

Reactie op estelerr_

👋 hier ook. Soms gaat ie er even voor zitten, maar na 5 minuten is de koek ...
Zelfde hier. Wij hebben ook gewoon muziek aanstaan op de tv dus niet alleen maar kinder programma’s. Het enige moment is ‘s ochtends bij ons in het grote bed. Dan kan hij het wel even volhouden om tiktak te kijken. Verder veel drukker met spelen en weinig tijd om stil te zitten

één jaar geleden

Reactie op Livia 👶

Bumba is volgens mij wel ander verhaal…net als Nijntje. Daar kunnen ze wel ...
Ze “leren” er wel van inderdaad, maaar. Alleen is het brein nog niet in staat om dit voor lange termijn op te slaan, omdat die hersenverbindingen dus nog niet klaar zijn. Dus het is niet zo dat ze er straks op school wat aan hebben. Kijk maar eens naar wat wetenschappelijke onderzoeken over leren onder 7 jaar!

één jaar geleden

Reactie op Moe-der

Hetzelfde hier. Het is hier niet ‘nodig’, dochter vermaakt zich wel, dus ga ...
Ja precies, hier ook “niet nodig”.. 🙈

één jaar geleden

Mijn zoontje leert veel uit baby tv hier staat hij vaak aan we plakken er geen tijd op.

één jaar geleden

Ik heb begrepen dat het beperken van schermtijd niet geheel gaat om de algemene ontwikkeling. Het gaat echter vooral om de ogen. Daarnaast is het op lange termijn niet goed voor het concentratievermogen, vooral als het achter elkaar korte filmpjes zijn. Voor kinderen onder twee jaar wordt schermtijd geheel afgeraden en als je er voor kiest geen klein scherm, maar de televisie (volgens de oogarts van mijn kind) en slechts 5 minuten. Ik vind dat bij mij nog lastig. Mijn jongste van 1 jaar en 3 maanden oud heeft twee zussen die elke dag even tv mogen kijken. Hij is daar nu vaak bij en kijkt mee. Dit was ook bij mijn tweede kind, die keek mee met haar zus. Bij mijn eerste heb ik mij gemakkelijk kunnen houden aan 'geen schermtijd onder twee jaar oud'.

één jaar geleden

Reactie op Uiltje

Ik heb begrepen dat het beperken van schermtijd niet geheel gaat om de alge ...
Mijn zusje werkt op de oogpoli, en zij zegt idd dat het vooral voor kleine schermpjes zijn en te dicht bij houden. Zelfde als de nek die ze helemaal naar beneden buigen als ze een filmpje kijken op een klein scherm. Dit proberen wij wel tegen te houden. Ook als hij ouder is en niet de hele tijd te vragen als we ergens zijn of hij de telefoon mag om een filmpje te kijken. Tv vind ik een ander verhaal.