11 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook. Voor de bevalling hadden we een goede band. Maar na de bevalling 360 graden omgedraaid. Ik ga er gewoon niet meer heen. Ze gaven mij het gevoel alsof zij de moeder was en wilde dingen gaan doen en toen ik haar daarop aansprak, ging ze maanden niet met me praten. Nu af en toe bellen en als ze wil mag ze zelf langskomen maar ze kent haar grens. Ik ga er niet heen. Ik heb het al zwaar genoeg. Een kleine die snachts 10 keer wakker is en ga me niet nog eens bezig houden met asociale mensen.

2 jaar geleden

Ik herken je verhaal. Ik was voor mijn zwangerschap ook goed met mij schoonmoeder maar sinds de komst van onze kleine kom ik daar ook bijna niet meer over de vloer.

2 jaar geleden

Herkenbaar, voor mn zwangerschap ging alles prima maar nu kom ik liever niet meer daar over de vloer en we praten alleen nog over het hoognodige.

2 jaar geleden

Ohja hier ook. Ze heeft zoveel ervaring, weet alles beter en wij doen alles fout. Ze zeggen dat ze ons respecteren in de keuzes die we maken, maar gaan er wel wekelijks de discussie over aan. Zeker in het begin was ze net een soort van consultatiebureau, checken of haar hoofd wel mooi rond was, allerlei vragen over ontwikkeling, slapen, eten en dan bij alles een vreemd advies. Als ze een luier verschoonde was hij of niet zo vol (heb je wel genoeg melk) of ze had diarree (borstvoedingspoep). Toen ze met 3 maanden 67 cm lang bleek was dat ook weer grote reden tot zorg. Ze lijken ook de normale ontwikkeling te zijn vergeten (met 11 weken oud, na 4 weken niet geweest te zijn, 'ze herkent ons niet' 🤣). En verder hebben wij ontzettend veel geluk met zo'n makkelijk kind ondanks alle verwennerij en dat wij totaal niet opvoeden (voeden op verzoek, geen strak slaapschema). Het is ook een wonder dat onze dochter altijd zo vrolijk is want als je vanaf 3 maanden reageert op huilen gaan ze alleen maar meer huilen om aandacht. Ik negeer het gewoon en laat man de discussies voeren met zijn moeder. Ik wil graag dat onze dochter er wel een band mee opbouwt dus ze past weleens op als een van ons thuis werkt. Dan weten we iig zeker dat ze haar niet laat huilen oid. Ik ben blij dat we een vrij zorgeloze baby hebben waardoor we ook niet echt makkelijk onzeker worden van al dat commentaar. Je zou maar wel echt tegen dingen aanlopen of een postnatale depressie hebben en dan ook nog zo'n oordelende schoonmoeder.

2 jaar geleden

Reactie op Baby56

Ohja hier ook. Ze heeft zoveel ervaring, weet alles beter en wij doen alles ...
Hier heb ik dus een depressie door opgelopen.. puur door mijn schoonmoeder.. vreselijk!

2 jaar geleden

Geen schoonmoeder, maar een schoonzus. Verschrikkelijk🤯 Heb 2 dagen terug de contact verbroken, overal van verwijderd.
Hier ook hetzelfde helaas.. Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ze zou gaan doen hoe ze nu doet 😥 Ze wil ons zoontje bijv altijd flesjes geven als ze er is maar hij drinkt slecht en ze blijft dan toch die fles keer op keer aanbieden terwijl ik zeg dat ze het moet laten. Ik moet die fles dan echt afpakken anders blijft ze heb dwingen om te drinken, echt doe normaal. En de heletijd over laten huilen terwijl ik al 20 keer heb gezegd dat we daar niet aan doen en dan nog maar te zwijgen over hoe vaak ze zeurt over wanneer hij komt logeren?? Ik zeg als hij zelf oud genoeg is om aan te geven dat hij dat zelf wil. Ik wil dat het belang van ons zoontje voorop staat als ze bij hem in de buurt is maar dat idee krijg ik totaal niet daarom vragen we haar ook nooit om op te passen. Ik hoop dat dit wel nog veranderd, vind het jammer dat het zo moet lopen. Wat gebeurd er toch met schoonmoeders als ze oma’s worden 🙄

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Hier ook hetzelfde helaas.. Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ze zou g ...
En echt bij alles wat ik doe; vroeger deden we het zus vroeger deden we het zo. Ooh dat deed ik nou vroegen nooit op die manier. Als ik dan uitleg waarom het niet meer op die manier wordt gedaan of waarom ik het anders doe kijkt ze me aan alsof ze het in Keulen hoort donderen. Pff sorry even mijn ei kwijt 🙈🙈

2 jaar geleden

Oh wat een vreselijke verhalen hier. Ik heb een top schoonmoeder. Prachtig mens is het. Staat open voor alles. Maar dan heb ik weer een verschrikkelijke schoonbroer, haar zoon dus 😑 Ook een hele lieve man. Maar pffff heftig om telkens te horen hoe snel zijn zoontje was met alles … Heeft ook op alles commentaar. Zelfs toen ik zwanger was al gezaag horen hoe ik mijn kind moet opvoeden 🤯 Desondanks vind ik het zo belangrijk om vaak op bezoek te gaan. Ik ga er nog vaak tegenin zonder me op te winden. Af en toe eens een snaar terug geven. Dat voelt dan eventjes goed 😏Natuurlijk ontstaat er dan een kleine discussie maar er valt niet veel aan te doen dan te accepteren. Kan je niet via je partner een beetje tot haar doordringen dat het vaak opdringerig gedrag is inplaats van advies ? Dat hij dus eens even op een duidelijk manier het zegt tegen haar ? Ook al is het mss iedere maand opnieuw. Het even laten doordringen dat de tijden veranderen en iedereen het op zijn manier doet.

2 jaar geleden

Wow wat een herkenning in alle reacties! Eigenlijk heel erg dat sommige schoonmoeders zo zijn. We hebben het al druk genoeg met onze kindjes. Ik lees veel in de reacties ‘minder/geen contact meer’ dat vind ik jammer.. want ik vind familie zo belangrijk. Maar ben bang dat het hier ook gaat proberen als dit zo door blijft gaan. Partner heeft het idd ook al aangegeven. 🤷🏽‍♀️.

2 jaar geleden

Ook hier zo'n schoonmoeder! Ik kan je aanraden om aan te geven dat ze ook niet meer mag adviseren. Dat hielp bij ons een hele periode. Door verschillende omstandigheden heb ik op dit moment geen contact meer met haar, wat voor mij een verademing is. Mijn man ziet haar nog elke week met onze zoon. Bij haar thuis of bij ons (als ik niet thuis ben). En dat werkt voor nu heel goed 😊