11 Reacties

2 jaar geleden

Ik snap dat je dit niet fijn vindt en dat dit over een grens van je gaat. Ik zou het ook niet tof vinden. Maar ik denk dat de eerste stap is dit benoemen dat je dit vervelend vindt en niet wil hebben. Ik denk dat ze dit niet in de gaten heeft en het niet zo bedoeld was. Dan kan de foto verwijderd worden en kan ze er in het vervolg rekening mee houden. Die generatie heeft denk ik ook niet door wat zo'n foto kan inhouden. En verder zou ik zeggen laat het even dan zakken de hormonen en emotie.

2 jaar geleden

Ik vind dit zeker niet kunnen en ook helemaal niet gek dat je hier boos om wordt. Ik heb van alle drie mijn kinderen(6,2 en 1 jaar) geen naaktfotos en moet er ook niet aan denken om ze wel te maken. Je weet maar nooit waar ze kunnen eindigen met het digitale tijdperk waar we nu in leven. Wij hebben ook met onze familie en vooral mijn schoonmoeder/Schoonfamilie een strijd gehad over bepaalde regels die wij hadden omtrent social media. Wij moeten ook alles goedkeuren. Wij hebben er door alle akkefietjes wel voor gekozen om de wekelijkse oppasdag te laten vallen omdat de strijd me te veel werd. Nu 5 jaar na het stoppen van de oppasdag en het verhuizen van mijn schoonouders op een uur afstand van ons(eerst was dit 5 minuten) hebben mijn schoonmoeder en ik een betere verstandhouding en respecteert ze mijn beslissing wel en handelt ze hier ook naar.

2 jaar geleden

Het naakt in badje gaan bij opa en oma (zonder andere mensen erbij) vind ik niet zo’n probleem. Foto’s maken en via whatsapp delen zou ik duidelijk in zijn, dat je dat niet wil hebben. Wij hebben met deze warme dagen standaard een wasbare zwemluier in de oppastas zitten voor bij mijn schoonouders. Daar komen me te veel andere mensen over de vloer op een oppasdag (is een grote vrije inloop). die hoeven mijn kind niet naakt te zien. Bij mijn ouders komt niemand dus maakt het me niet veel uit.

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Het naakt in badje gaan bij opa en oma (zonder andere mensen erbij) vind ik ...
Oh wat een super goed idee. 😍 Dat ga ik ook meteen doen

2 jaar geleden

Ik vind dat je terecht boos bent, zou ik ook worden. Maar goed dat je man met haar in gesprek gaat! Zou niet nu al de oppasdag intrekken, maar eerst in gesprek gaan.

2 jaar geleden

Ik snap dat je dat echt niet fijn vind, zou het ook zeker bespreekbaar maken dat je niet wilt dat ze zulke foto's deelt! Toch denk ik ook dat het waarschijnlijk niet bewust is, andere generatie en hebben wss niet eens door wat de gevolgen hiervan kunnen zijn? 🤷‍♀️ ik sta ook op de foto als klein kind naakt in mijn eigen fotoboek in zwembadjes etc.. Mijn moeder stuurde laatst ook doodleuk een foto dat mijn vader voor het eerst de luier van ons zoontje verschoond, grappig bedoeld maar daar ligt hij dus ook naakt, vond ik ook niet fijn. Ik weet natuurlijk niet precies wat er nog meer tussen jullie is voorgevallen maar ik zou niet de hele oppas dag hierdoor afzeggen.. denk echt dat het deels onbewust is!!

2 jaar geleden

Zelf zou ik denken huh? Waarom zo boos? Wat heb ik gemist?:) Zo klein doe ik in de tuin ook echt niet een zwembroekje aan en zou ook geen seconde denken: wat raar... Als opa en oma onze kleine zonder in badje zouden doen en foto ervan sturen in de familie app... Zou ik geen eens over nadenken...(hier verder trouwens onze kinderen niet op de socials en al helemaal niet bloot..maar vind weer anders binnen de familie app) Gezien... Naaste familie. Maar goed... Zo staat iedereen er anders in, prima ook. Zou het gewoon aankaarten en dan moeten ze er zich op aanpassen :)

2 jaar geleden

Ik begrijp dat je het niet prettig vindt dat iemand naaktfoto’s van jouw dochter maakt, op haar telefoon heeft en doorstuurt. Goed dat je man hierover in gesprek gaat met zijn moeder. Het is heel normaal om als ouders zo’n grens te stellen/aan te geven.

2 jaar geleden

Ik denk ook echt een andere tijd. Ik heb ook veel foto’s in mijn eigen kinderboek dat ik bloot op het strand zit etc, zou ik bij mijn eigen kind ook niet doen. Ze zijn daar waarschijnlijk vrijer in en hebben er niet bij stil gestaan? Zou het wel ter loops noemen dat foto’s naakt niet ok zijn in jouw optiek. Zou het zonde voor de relatie vinden als er groot drama van komt, niet nodig lijkt me.

2 jaar geleden

Ik begrijp je. Goed dat je man het gesprek aan gaat. Ik zou het ook onacceptabel vinden! Niet meteen je oppas dag afpakken maar proberen het contact goed te houden.

2 jaar geleden

Waarschijnlijk ziet ze het als onschuldig. Wij stonden vroeger allemaal in ons blootje wel op de foto. Alleen moet je schoonmoeder wel begrijpen dat de tijden anders zijn en jullie heel bewust de keuze maken om dit soort foto's niet te maken en te delen. Ze hoort dan respect te hebben voor jullie mening. De hormonen zullen vast meespelen in je reactie, misschien had je zonder wat milder gereageerd. Maar hoe dan ook, ze gaat jullie grens over en dat moet ze zich wel beseffen. Het is goed dat je in gesprek gaat en kaart nog eens jullie grens aan. Ze zal er waarschijnlijk geen erg in hebben, maar dat wil niet zeggen dat het oke is. Of dat jullie je er oke bij voelen. Succes