9 Reacties
2 jaar geleden
Ahw ik heb idd het zelfde gevoelt! Maar weet dat jij je kindje er ook heel goed mee doet 😊. Ze heeft een leuke tijd daar en speelt met andere kindjes en leert er veel. Super goed voor de sociale ontwikkeling. Het is ook een goede voorproef op bijv school of peuterspeelzaal. Je hoeft echt niet 24/7 mama te zijn.Je kindje heeft een leuke dag gehad en jij hebt gedaan wat je moest doen (werken/opruimen/opladen.) Het is 2022 er zijn heel weinig moeders die huisvrouw zijn. Ik ben alleenstaand en ja er moet nou eenmaal brood op de plank komen. En stel ik hoef een keertje niet te werken dan breng ik haar alsnog om of op te laden en even lekker voor mezelf te zorgen of om het huis weer netjes te maken dan hoef ik dat niet te doen als ze weer terug is en kan ik me focussen op haar.
Je doet het super! Go mama 💓💓💓
2 jaar geleden
Ik vind het soms ook dubbel, maar mijn zoontje kan er ook zo van genieten om bij zijn leeftijdsgenootjes te zijn en is er ook heel graag. Ik merk ook dat ik dan nog meer kan genieten van de momenten die we wel samen hebben 🥰
2 jaar geleden
Een aantal dagen per week naar de kinderopvang is een van de grootste geschenken die je je dochter kan geven voor haar ontwikkeling. Ze leren van elkaar zoveel meer en sneller dan dat een volwassene ze ooit iets zouden kunnen leren. Dat gaat vanzelf als kinderen onder elkaar zijn. De kleintjes zijn super geïnteresseerd in de iets grotere kindjes en willen alles nadoen wat zij doen. Andersom vinden grotere kindjes het geweldig om de kleintjes alles te laten zien wat ze al weten en kunnen.
Daarbij komt ook: eigen zuurstof eerst. Als jij niet voor jezelf zorgt, kun je ook niet voor je dochter zorgen. Daar hoort ook bij dat je tijd blijft investeren in je carrière en je dochter dus naar de opvang gaat. Heb je haar al eens een dag naar de opvang gebracht terwijl jij vrij was om gewoon eens lekker te kunnen shoppen of iets anders leuks te doen? Aanrader! #metime
2 jaar geleden
Reactie op SuusZ88
Een aantal dagen per week naar de kinderopvang is een van de grootste gesch ...
Nee denk niet dat ik in die 13 maanden al veel me time heb genomen. Ik werk woensdag niet en doe haar dan soms wel naar de opvang maar dat is dan zodat ik even kan poetsen of een uurtje kan bijslapen. Ik weet dat naar de opvang gaan super goed voor haar is en ze is er ook kei graag. Dus daar maak ik mij zeker geen zorgen over. Het is gewoon zo'n knagend gevoel. Mijn hoofd zegt het ene maar mijn hart het andere.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Vooral nu ze meer verlatingsangst heeft en vaak huilt als ik weg ga 🥺. Merk dat ze ook echt in een fase zit waarin ze thuis aanhankelijker en hangeriger is, vindt het dan zo sneu haar af te zetten. Maar 9/10 keer krijgen we berichtjes dat ze daar dan niet aanhankelijk is en foto's dat ze super vrolijk is 😆. Dus dat helpt enorm om mijn gevoel ook weer te kunnen relativeren!
2 jaar geleden
Ik denk dat je je dochter hiermee juist veel geeft. Ze leren er zoveel, ook om met andere kindjes te zijn en te spelen.
En als ik dan de foto’s zie dat ze zo aan lachen is en met andere kinderen speelt dan denk ik ja dat is gewoon goed.
Ik hoor ook wel eens van mensen die de kinderen niet naar de opvang gaan het weer wat lastiger vinden ook als ze dan ineens naar schooltje moeten.
En hier is t ook huilen als ik wegloop sinds kort (fase) en dan wacht ik even om t hoekje en is t weer over.
Krijg je ook foto’s van de opvang misschien helpt dat je gevoel een beetje een plekje te geven?
2 jaar geleden
Mijn zoontje gaat 2 dagen naar de opvang. Hij vindt het altijd leuk en doet leuke dingen. Lekker spelen, liedjes zingen, voetjes verven. Dat doe ik thuis niet de hele dag hoor! En daarnaast met andere kindjes spelen. Ik denk dat mn zoontje daar soms meer doet/leert etc dan een hele dag thuis hoor! (: