21 Reacties
2 jaar geleden
Als we klap eens in de handjes zingen gaat ie helemaal meeklappen. Zo schattig. Maar ook als ie ergens naartoe kruipt waar ie eigenlijk niet naartoe hoort te gaan en we zeggen 'Neeee!' dan kijkt ie en begint ie nee te knikken... Hij weet het al dondersgoed volgens mij haha. Maar hij zoekt de grenzen lekker op hoor... 😂😂
2 jaar geleden
Niet echt om te oefenen. Maar mijn man heeft ons zoontje geleerd te toeteren met zijn handje voor zijn mondje zoals een indiaantje. Als wij in een andere kamer staan en wij maken dit geluid. Hoor je hetzelfde terug van hem 😂 Hij doet het ook vaak random in de winkel. Ligt iedereen in een deuk die het hoort en ziet.
2 jaar geleden
Reactie op Nanda8
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2021/wat-doen-jullie-ba ...
Nee hoor. Dat topic is gericht op vaardigheden. Dit topic gaat over leuke dingetjes die je zelf kan bedenken om aan te leren!
2 jaar geleden
Hier ook klappen in de handjes en hieper de piep hoera. Hij doet ook net als een indiaan zo’n geluid maken met één hand op z’n mondje.
Eigenlijk doet ie alles na. Soms zucht hij heel diep en doe ik hem na, dan doet hij het nog een keer.
Zwaaien doet ie alleen wanneer hij daar zin in heeft, zelfde als kusjes geven.
Hij zoekt wel lekker de grenzen op. Wil telkens aan een plant zitten wat niet mag. Dan kruipt ie erheen en kijkt ie continu achterom of ik hem wel zie. En lachen dan als ik “nee” zeg.
2 jaar geleden
Zwaaien, wijzen, klappen, handjes op het hoofdje en handjes in de lucht, nee schudden, dansen, maar vooral sjansen. Kan niet normaal met die jongen over straat hij heeft echt een obsessie voor blonde vrouwen. Die bekijkt hij dan van top tot teen en begint hij tegen te lachen met een schuin hoofdje 🤣
2 jaar geleden
- Klap eens in de handjes & op het boze bolletje
- Hoe doet Tycha (boxer hond van mn ouders die veel snuift bij het ruiken) en dan gaat ze heel hard snuiven met een heel serieus en vies gezicht, ga echt kapot hier om 🤣
- Ssssst
- kuch kuch als iemand hoest
- hoera (handjes in de lucht)
- blazen (aangeleerd voor bij het zwemmen als ze bij water komt)
- wat doet een paardje? Gaat ze klakken met haar tong
- kussss en dan maakt ze smak geluidjes maar geeft ze nog niet
- nee schudden
- 'dansen'
- met vingers over lippen bewegen terwijl ze geluid maakt
Meeste is allemaal deze week ineens haha
2 jaar geleden
Onze dochter gooit sinds gisteren het balletje terug als je die naar haar toe gooit/rolt. Ik vind het heel leuk dat we dat nu samen kunnen doen.
2 jaar geleden
Zwaaien en klappen kan mijn zoontje. En gister heb ik na een paar keer oefenen hieperdepiep hoera geleerd klappen en dan de handjes in de lucht, zo schattig🥰
2 jaar geleden
- zwaaien
- klappen
- aanwijzen wat ze wil
- handjes omhoog als ik hieperdepiep… hoeraaaaa zeg
- vingertjes langs dr mond halen en dan brbrbrbrrrrr geluid maken
- zelf kiekeboe spelen
- nee schudden
- als ze iets niet mag zegt ze: bah bah
- speeltjes aangeven en dan wilt ze weer dat het teruggegeven word en dan geeft ze het wéér aan je; dat 100x achter elkaar😅😂
- als ik zeg waar is de plant? Gaat ze naar de plant wijzen en dit ook zo naar de lamp.
- ‘dansen’ heen en weer bewegen tijdens muziek of zingen
2 jaar geleden
- Nep kuchen
- als ik pfff doe doet ze het na
- zwaaien
- spullen tegen elkaar slaan
- af en toe lijken dingen op woordjes maar nog net niet
- zelf eten en drinken
- kusjes met open mond
- spelen en nemen spelletje
- zwaaien
- blokjes in doos en uit doos
- handjes in de lucht
- dansen
En ze weet dondersgoed als ze iets niet mag. Dan gaat mij aankijken als ze het doet haha
Voor de rest motorisch gaat snel. Ze klom gisteren op de bank 🥺
2 jaar geleden
Is bij jullie het opvoeden ook al echt begonnen? Hij doet hier allemaal ondeugende dingen haha. Zit aan planten, trekt aan snoeren. En als ik zeg dat dat niet mag gaat hij lachen. Als ik “nee” zeg, schudt hij nee met z’n hoofdje. Soms moet ik wel lachen maar het gaat 180x keer achter een door als hij de smaak te pakken heeft. Geen idee wat ik nog meer kan doen dan zeggen dat het niet mag / hem weghalen / afleiden.