31 Reacties

2 jaar geleden

Als je kindje niet oververmoeid raakt van zolang wakker blijven dan is het niet heel erg denk ik.. Maar je zou je kindje rond 10 uur op bed kunnen leggen en rond kwart voor 11 er weer uit kunnen halen. Dan heeft je kindje toch even geslapen. En is ze smiddags rond kwart voor 2 moe genoeg om vervolgens nog een middagdutje te doen. Onze kleine is vaak tussen 6 en half 7 wakker. Leggen hem vervolgens tussen 9 en half 10 op bed voor 1ste dutje tot kwart over 10 / half 11. Vervolgens is ie wakker tot half 2 en slaapt dan zo'n anderhalf uur. Haal hem er meestal rond 3 uur weer uit. Dit gaat bij ons heel goed zo

2 jaar geleden

Ik volg even. Hier is het tweede slaapje ook steeds vaker een probleem terwijl we haar in de ochtend soms wakker moeten maken na 1u (dit deden we zodat ze dan de middag wel beter sliep maar dat is dus nu ook steeds moeilijker) Ze slaapt dan savonds van 18.30-19u tot 5u-5.30 de volgende ochtend (mag zeker langer 🤣)

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Als je kindje niet oververmoeid raakt van zolang wakker blijven dan is het ...
Helaas werkt dit bij ons nu ook niet vaak meer. Zie mijn bericht.

2 jaar geleden

Ik probeer nog voor zolang 2 slaapjes aan te houden, maar korten het ochtendslaapje in en dan 's middags iets langer. Maar ben er wel flexibel in want als we 's ochtends ergens naar toen gaan dan kan het zijn dat hij zijn ochtendslaapje over slaat en dan is zijn middagslaapje iets langer en als ik weet dat we 's middags ergens naar toe gaan waardoor hij niet kan slapen dan laat ik het s ochtends iets langer slapen. Hij pikt dat prima. Maar heeft ook momenten dat hij alleen maar ligt te kletsen en spelen in bed en dat laat ik dan ook gebeuren want dan rust hij wel ff doordat er minder prikkels zijn; valt soms dan alsnog in slaap en soms ook niet. Als hij dan begin te mopperen of komt telkens staan in bed (kunnen dat zien op camera) dan haal ik hem op een gegeven moment wel uit bed

2 jaar geleden

Ik zou vooral je kindje volgen. Als ze het verder goed doet geen probleem toch. Evt kwartiertje proberen te rekken in de ochtend dat een paar dagen lang. Dan evt paar weken later weer wat rekken.

2 jaar geleden

Die van ons begint dat ook te doen, 13 maanden. Heb wel het idee dat ze het fijn vindt om even in bed te zijn en een soort van 'bij te komen' van alle prikkels. Merk wel dat ze richting avondslaapje wel extra moe is op die dagen. Dus ik blijf het sws aanbieden tot het er echt op lijkt dat ze niet meer nodig heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Lott-j

Ik zou vooral je kindje volgen. Als ze het verder goed doet geen probleem t ...
Ja dat klopt maar dan komen we in de knoei met de boterham. Op de een of andere manier wordt ze altijd om 12.00 wakker om te eten. Als ze straks rond 11.00 pas gaat slapen zou het maar een uurtje zijn. We zijn niet zo van het wakker maken tijdens een dutje, ik vind dat zo sneu haha!

2 jaar geleden

Reactie op Liefjunimeisje

Ik volg even. Hier is het tweede slaapje ook steeds vaker een probleem ter ...
Dan is je kindje toe aan 1 dutje. Wij hadden dit 2 weken geleden ook een paar dagen. Maar ik had gewoon elke middag het dutje aangeboden. Niet slapen. Toch volgehouden en na 3 a 4 dagen sliep hij gewoon weer in de middag. Stel dat dit al langer dan 1 week speelt bij jullie dan geeft je kindje denk ik aan dat ze toe is a 1 slaapje op een dag

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Dan is je kindje toe aan 1 dutje. Wij hadden dit 2 weken geleden ook een pa ...
Nouja het is voornamelijk thuis. Bij het kinderdagverblijf slaapt ze wel haar 2e dutje! Dus daarom vind ik het zo lastig

2 jaar geleden

Reactie op Liefjunimeisje

Nouja het is voornamelijk thuis. Bij het kinderdagverblijf slaapt ze wel ha ...
Oh dit is bij ons ook zo! Thuis niet en bij het KV wel! Misschien toch meer prikkels daar.

2 jaar geleden

Inderdaad meer prikkels daar. Hier 2e dutje ook 20 min tot 1.5u helaas. Ze gaan vanzelf alles verleggen. Met de oudste was ik vaak 11.10 al aan het lunchen zodat hij half 12 al na bed kon🤣

2 jaar geleden

Dit topic had ik kunnen openen. Heb al meerdere keren deze vraag in het “korte vraag topic” gezet. Mijn dochter is bijna 14 maanden en ook zij gaat s’ochtends vrijwel direct slapen als ik dr neerleg. Ik maakte haar dan meestal om 11:00 wakker (uurtje dus) en daarna lunch en dan wilde ik haar rond 14:00/14:30 weer op bed doen. Ze ligt dan een uur gewoon te klappen en te kletsen. Maar om het dutje na de lunch te doen houd ze niet vol. Het cb zei mij om haar gewoon om 10 uur neer te leggen en te laten “uitslapen” tot ze zelf wakker wordt. Meestal is dit na 2 uur. We hebben daarna ook idd een hele lange ruk tot 19:00. Ze is dan ook niet vervelend en speelt gewoon rustig de dag door maar is idd we echt moe moe tijdens het avondeten. Ik bied af en toe nog 2 aan, soms doen we er maar 1. Het is hier een beetje lastig nu ze bijna weer naar de gastouder gaat. Daar zijn gewoon vaste tijden voor het slapen ivm de peuters die er ook zijn. De peuters slapen van 12:30 tot 15:00. Maar tot 12:30 red ze gewoonweg niet. Nu ik vakantie heb zit ik daarom ook elke keer er mee in mn maag hoe het vanaf maandag weer moet gaan..

2 jaar geleden

Reactie op Lott-j

Inderdaad meer prikkels daar. Hier 2e dutje ook 20 min tot 1.5u helaas. Ze ...
Dit doen wij soms nu ook maar. Alleen wordt dat hem niet als ze straks weer naar de gastouder gaat met vaste tijden voor het eten en slapen.. lastig..

2 jaar geleden

Snap hem helemaal hier is het ook tijden en schema vd gastouder volgen ivm basisschool kindjes ophalen. Is altijd even zuur inderdaad
Zolang je kindje tevreden is, is het prima toch? Alleen als ze zou gaan mopperen en andere signalen van over vermoeidheid toont zou ik haar weer twee keer op bed leggen. Aan de andere kant denk ik dat het ook niet erg is als je haar even een moment van rust bied door haar op bed te leggen. Ookal slaapt ze niet ze kan toch even rusten. Of ze moet echt alles bij elkaar schreeuwen of actief spelen. Maar zolang ze wat ligt kletsen is het ook niet erg. Het kan ook zijn dat ze na sprong 9 wel weer 2 dutjes doet. Gewoon je kindje volgen niks is fout zolang je maar bied wat ze nodig heeft.

2 jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Dit topic had ik kunnen openen. Heb al meerdere keren deze vraag in het “ko ...
Heel herkenbaar haha, ik dacht open toch het topic om te kijken hoe andere het doet. Bij ons is ze met avond eten ook echt moe. Ik laat haar overigens wel gewoon uitslapen tijdens de ochtenddut zolang als ze wil. Dan denk ik alles wat ze slaapt, slaapt ze haha. Wij bieden soms geen 2e dutje meer aan en dan is ze zelfs rustiger..

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Zolang je kindje tevreden is, is het prima toch? Alleen als ze zou gaan mop ...
Nu even antwoord op je vraag 😅; Wij bieden ons zoontje nog wel 2 dutjes aan die slaapt hij wel maar de dutjes worden steeds korter dus ik denk dat wel langzaam aan ook naar 1 dutje gaat.

2 jaar geleden

Wij zijn al een paar daagjes over naar 1 dutje. Hij wordt ook vaker nu rond 08:00 soms 08:30 wakker ipv 07:00. Hiervoor kreeg hij rond 10:00 een powernap zodat hij weer tot 13:00 volhield. Maar hij sliep niet meer op een gegeven moment, dus ik dacht ff kijken tot hoelaat hij het zal volhouden zonder hem ook in bed te leggen. (Dacht eerst van je blijft maar lekker liggen al slaap je niet.) Nu slaapt ie van 12:30-14:30 en dan gaat hij om 19:00 weer naar bed. Mocht hij weer een keer rond 07:00 wakker worden, leg ik hem wel rond 09:30-10:00 in bed voor een powernap omdat ik zeker weet dat hij het niet vol zal houden tot 12:30

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Wij zijn al een paar daagjes over naar 1 dutje. Hij wordt ook vaker nu rond ...
Ja dat is eigenlijk een ideaal schema! Daar willen wij graag naar toe voor onze dame, maar goed voor nu doet ze het goed op 1 lange ochtenddut. Misschien straks in de vakantie proberen, dan hebben we er zelf alle tijd voor.

2 jaar geleden

Heerlijk!! Ik zou ik van genieten 🎉