32 Reacties

één jaar geleden

68 weken... 😅 Waarom laat uit bed als die al om 5/6, wakker is ? Ik zou geen boekje lezen snachts. Misschien met een fles im bed snachts? Als mn dochter wakker word maak ik altijd een fles warm en daarna slaapt ze weer verder.

één jaar geleden

Ik zou je kindje zo min mogelijk eruit halen snachts. Misschien slaapt hij overdag toch teveel?

één jaar geleden

68 weken... 😅 Waarom laat uit bed als die al om 5/6, wakker is ? Ik zou ge ...
Ik schrijf die weken erbij ivm sprongetjes😬. Om 5 uur ga ik nog niet beneden zitten met zijn ontbijt dus of we leggen hem nog even tussen ons in, boekje lezen s’nachts in het donker heeft hij soort afleiding en op die manier wordt hij vaak wel rustig, fles ook al vaak geprobeerd helaas ook geen effect.

één jaar geleden

Reactie op Roan1991

Ik zou je kindje zo min mogelijk eruit halen snachts. Misschien slaapt hij ...
Ook gedacht.. vaak als ik hem nog vroeger wakker maak is hij ook niet gezellig en nog moe. Lastig🫣

één jaar geleden

Misschien slaapt hij overdag te veel? Je zou kunnen proberen om het ochtendslaapje wat in te korten. Onze dochter van 15,5e maand slaapt nu ochtend van 9:30 tot 10u en daarna van 13u tot 15u. En dan 19u naar bed. Ze is een erg vroege vogel, dus nu samen met slaapcoach afgesproken dat we het ochtendslaapje gaan afbouwen en over 2 weken gaat die zelfs stoppen.. Dus wie weet is dit ook wel bij jullie? Te veel slaap overdag kan voor te weinig slaapdruk s nachts zorgen.

één jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Misschien slaapt hij overdag te veel? Je zou kunnen proberen om het ochtend ...
Bedankt hier heb ik wat aan!:)

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Ook gedacht.. vaak als ik hem nog vroeger wakker maak is hij ook niet gezel ...
Bij ons was dit ook snachts, toen hebben we de ochtend slaap ingekort naar max 30 min. Smiddags 2 uurtjes en dan rond 19.00 uur weer naar bed. Dit hielp ons wel.

één jaar geleden

https://www.instagram.com/p/ChL-mLjtVvX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

één jaar geleden

Ik zou toch eens proberen om zijn ochtendutje af te bouwen en over te gaan naar 1 dutje. Wss slaapt ie overdag net iets te veel waardoor hij ‘s nachts wakker wordt.

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Ik schrijf die weken erbij ivm sprongetjes😬. Om 5 uur ga ik nog niet bene ...
Maar bij 68 weken heb ik echt geen idee 😅. Met eruit halen snachts en boekje lezen, maak je hem juist wakker. Probeer hem in zn bed te houden. En ja... ik zit ook zo vaak om 5u al beneden, dan maar een lange dag. Hoort erbij

één jaar geleden

Er is ook een slaapregressie rond deze periode. Begin september is wel al lang maar een slaapregressie kan 4-6 weken duren. Zou inderdaad proberen een korter ochtenddutje. Dit moet je wel paar dagen volhouden om effect te kunnen bepalen!

één jaar geleden

Rond 14 maanden zit er een regressie. Dit kan bij sommige kindjes heel veel roet in het eten gooien. Je zegt ook dat je kindje verkouden is(geweest) en een kies zat te vervelen.. Dit kan ook een rol spelen. Rond deze periode(s) kwamen er bij onze kleine ineens heel veel tanden door. Ook mede daardoor werd ie snachts wel eens huilend wakker. Toen nog hand, mond-voetziekte gehad en nadat ie daar net overheen was kreeg ie de BMR prik... Haha waren ook echt geen leuke periodes! Je kindje gaat nu misschien ook wel zelfstandig leren lopen. Dit kunnen allemaal grote factoren zijn in de verstoorde nachtrust. Onze kleine is 16,6 maand en doet ook nog steeds 2 dutjes. Snachts slaapt ie de laatste tijd lekker door. Hij heeft er echt nog behoefte aan

één jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Misschien slaapt hij overdag te veel? Je zou kunnen proberen om het ochtend ...
Hoelang hou je de 30 min aan? Hoeveel weken? :)

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Hoelang hou je de 30 min aan? Hoeveel weken? :)
De 30 min doen we eigenlijk al een hele tijd. Al paar maanden denk ik. Nu met de slaapcoach besproken dat we dit gaan afbouwen. We leggen haar om 9:30 in bed en halen haar om 10u er sowieso uit. Ook al heeft ze maar 15 of 20 minuten geslapen. Dit doen we 1 tot 2 weken en dan proberen we over te gaan naar 1 dutje per dag. Maar ze zei wel dat deze overgang best lang kan duren. De ene dag misschien wel 2 dutjes, andere dag niet. Sommige kindjes kunnen bijv op de opvang makkelijker 1 dutje doen dan thuis, omdat daar meer prikkels zijn.

één jaar geleden

Reactie op Tessa1989

De 30 min doen we eigenlijk al een hele tijd. Al paar maanden denk ik. Nu m ...
En altijd dus om 9:30, ook als je kindje om 5 uur al wakker is? Bedankt voor je reactie!😀

één jaar geleden

Reactie op lisavl

En altijd dus om 9:30, ook als je kindje om 5 uur al wakker is? Bedankt voo ...
Ja, eerder dan 9:30 in bed zorgt er voor dat ze vroeg wakker blijven worden. Je moet even uit die vicieuze cirkel.. Is even pittig 😅

één jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Ja, eerder dan 9:30 in bed zorgt er voor dat ze vroeg wakker blijven worden ...
Het was inderdaad een pittige dag gister erg moe s’ochtends maar ging om 18:30 naar bed (was erg moe) en werd om 6:10 wakker. Nu doorzetten en hopelijk een goed resultaat super bedankt😘

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Het was inderdaad een pittige dag gister erg moe s’ochtends maar ging om 18 ...
Oh wat goed!! Het heeft een paar dagen nodig sowieso! Hopelijk zet het door en gaat het steeds beter. En terugval is er altijd 😉 Mn dochter was vanmorgen weer om 4:45u wakker..

één jaar geleden

Het lijkt hier ineens ook rond 14/15 maanden fout te zijn gegaan. Ze is sowieso een lichte slaper maar sliep redelijk oke door. Werd wel eens wakker van een hard geluid of speen die kwijt was maar nadat ik die weer aangaf sliep ze meteen verder. Nu word ze geregeld na 3 uurtjes slapen wakker en zet ze het op een gillen en blijft wakker tot wel 2 a 3 uur. S’middags slaapt ze goed. Ze slaapt 1 keer. 2 keer doet ze niet meer omdat ze dan de middag niet sliep en vervolgens s’avonds ook niet meer.

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Het lijkt hier ineens ook rond 14/15 maanden fout te zijn gegaan. Ze is sow ...
Gebruiken jullie witte ruis? Anders echt een aanrader!