22 Reacties
2 jaar geleden
Oh my! Hier precies het zelfde. Van de week 1 geworden, ook is ons zoontje flink ziek geweest met hoge koorts en sindsdien is het slapen drama. Vannacht, in de ochtend en nu weer. Keihard huilen, niet willen slapen uiteindelijk dan helemaal oververmoeid in je armen in slaap vallen of mee in het grote bed. Maar zodra je hem dan weer los laat of iets complete paniek. 🥺 Ook overdag met spelen en eten raakt tie ineens snel overstuur als iets niet gaat zoals tie wil of niet snel genoeg.
2 jaar geleden
Ons dochtertje wordt pas eind deze maand een jaar en slaapt al enkele weken slechter. Hoop dat dit de regressie al is en niet dat die nog moet komen en veel erger gaat worden 😬😬
2 jaar geleden
Onze zoon is nooit een goede slaper geweest, maar hij maakt er nu de laatste nachten echt een potje van... Zolang hij bij ons op de arm ligt is alles oké, maar in zijn bedje krijst hij alles bij elkaar. En als ik hem dan oppak gaat 'ie lachen en liggen spelen, kleine draak. Ben zo anderhalf uur bezig met hem in slaap krijgen. En als hij dan eindelijk slaapt wordt 'ie toch snachts weer 3 a 4 keer wakker. Normaal is het dan speen erin en hij slaapt verder, nu zijn we zo weer ruim een uur verder... Heel vermoeiend. Maar we ontdekken ook weer nieuwe dingen in z'n ontwikkeling, dus laten we hopen dat het gauw over is. Dan hoef ik er nog maar 1 of 2 keer per nacht uit 🥴
2 jaar geleden
De afgelopen dagen werd onze kleine ook vroeg wakker en in de avond ook nog wel eens huilend wakker. Vannacht heeft ie na een paar dagen weer rustiger geslapen en werd ie rond half 7 pas weer wakker. Zoals het normaal altijd is zeg maar haha. Het is even doorbijten maar het komt altijd goed he!!😬
2 jaar geleden
Hier ook! Hele routine door de war. Gisteren viel ze ook om half 11 pas in slaap en vanochtend rond 9 uur wakker. Ik weet nu even niet zo goed hoe ik haar slaapjes nu het best kan aanpakken. Gewoon haar laten aangeven of toch bepaalde tijden aanhouden? Ik heb zelf ook niet goed geslapen afgelopen weken dus kan het echt even niet bedenken 🥴 hoe doen jullie dat?
2 jaar geleden
Reactie op eerfamily
Hier ook! Hele routine door de war. Gisteren viel ze ook om half 11 pas in ...
Ik probeer zoveel mogelijk de 'normale' routine aan te houden. Vaste regel is hier in ieder geval dat ie na 15.00 niet meer mag slapen. We rommelen maar wat aan op het moment 😑
2 jaar geleden
Nou hier is het ook gaande. Probeer ook zoveel mogelijk de normale routine aan te houden maar gaat niet makkelijk.
Waar ze voorheen nog "gezellig" wakker werd in de ochtend, staat ze nu meteen aan.... Huilen huilen en nog eens huilen. Ben kapot 😴😅 ik ga vaak nog met haar zitten in haar kamer tot het tijd is om op te staan. Soms valt ze nog in slaap maar vaak ook niet. Hopelijk is dit snel voorbij
2 jaar geleden
Same here 🙋♀️! We hadden al een vroege vogel en nu is het tussen 4 en 5, eergister half 4 🥴. Overdag soms gewoon een slaapje niet willen doen, terwijl ze echt super moe is. Continue staan in bed, gelukkig entertaint ze zichzelf dan wel gedurende een half uur a uur met haar slaapknuffel, dus bedenk me dan maar dat ze zo ook rust pakt. We proberen vooral het bestaande ritme aan te houden, hooguit in de middag een uurtje eerder op bed als ze haar ochtenddutje heeft geskipt. Probeer het te zien als progressie i.p.v. regressie, merk aan alles dat ze hard lerende is, vooral met lopen 😊
2 jaar geleden
Hier ook in de weer en meneer wilt niet slapen pas met een flesje.. flesjes melk afbouwen wordt moeilijk zo🙊
2 jaar geleden
Dochter 12 maanden wordt sinds een week 1 tot 3x per nacht wakker. De enige manier om haar weer terug in slaap te krijgen is met een flesje melk 200ml, soms zelfs meer. Vervolgens eet ze ook weer gewoon goed ontbijt dus ze lijkt echt honger te hebben. Hoort dat ook bij een slaapregressie? Ze eet overdag ook gewoon goed en avondeten ook totdat ze zelf aangeeft vol te zitten. Ochtend en avond 19:00 uur nog een fles melk. Voorheen sliep ze de nachten altijd door. Ik weet niet meer wat te doen. Wil haar ook niet weer laten wennen aan een nachtfles maar anders gaat ze echt niet weer slapen.
2 jaar geleden
Zo frustrerend voor mama en kindje als ze niet willen slapen hè! Hier ook🥱 Ik kijk wel naar haar slaapjes overdag en heb die vervangen naar 1 slaapje van 11 tot 13 of later. Dan is ze rond 19 uur al heel moe. Geef ik haar nog borstvoeding, wat haar heel erg kalmeert. In bed gaat ze toch huilen maar ik laat haar en niet veel later is het toch stil omdat ze helemaal kapot is, haha. En lekker veel laten lopen/kruipen overdag ;)
2 jaar geleden
O god, dat is het dus🙈 elke 10 min komt er een protest kik
Gisteren 4 uur lang drama! Nu was ze eerste uur stil en dan nu alweer bijna een uur elke 10 min kort kikje/jengelen. En als we niet reageren staan en speen uit bed gooien.
Ze lijkt half te slapen maar ik slaap al een week niet..