22 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij is dat prima hoor. Ik heb mijn dochter in slaapzak van 3,5 TOG met een lange mouwen romper en pyjama broekje.

2 jaar geleden

Het beste is nekje van je baby voelen. Mijn zoontje ligt in een winterslaapzak van de prenatal met een korte mouw romper, dikke pyjama en een deken. Soms is hij in de nacht gewoon koud in zijn nekje en rug en dan doe ik nog een tweede deken erbij. Kamer is tussen de 18/19 graden. Dus ookal staat er een tog waarde op altijd zelf controleren in de nek.

2 jaar geleden

Mijn kindje draagt met die slaapzak een korte mouwenromper, normaal pyjamaatje en dan daarover de slaapzak. En ook nog een laken en deken. Hij heeft het nooit te warm, terwijl het ook nog een vrij dikke deken is, maar ingestopt tot z'n middel. Als ik de tabellen zie twijfel ik of het wel goed is om nog een deken erover te hebben, maar zonder slaapt hij moeilijker..

2 jaar geleden

Reactie op Hanie

Het beste is nekje van je baby voelen. Mijn zoontje ligt in een winterslaap ...
Aah gelukkig, hier ook nog 1 met die combinatie en een deken. Bij mijn zoontje is het ook niet te warm, is niet klam ofzo.

2 jaar geleden

Hier alleen een lange mouwen romper aan met zo’n slaapzak. geen andere kleren en ook geen lakentje

2 jaar geleden

Hier een dikke slaapzak zonder mouwen met een pyjama er onder. Dun lakentje eroverheen en hij slaapt heerlijk. Wanneer we hem meer aandoen is hij super onrustig de hele nacht. Ook hier een graad of 17 op de kamer. Zoals hiervoor ook is gezegd, het nekje controleren.

2 jaar geleden

Is per kind verschillend. bij ons zelfde slaapzak, lange mouwen romper en redelijk dikke pyjama dan pas voelt ze nekje goed. Is dus even kwestie van voelen hoe dat bij jou kleine is😁

2 jaar geleden

Ik heb mn dochter in zo'n slaapzak van de Hema met afritsbare mouwen met een korte mouwen romper, dun shirtje en een broekje aan. Ik heb geen idee of dat die slaapzak is van de Hema. Elke ochtend voelt ze goed aan, soms meet ik haar temp savonds als ze wakker word en niet lekker is, en is de temperatuur gewoon 36,5 gr. Ongeveer.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Super fijn om te lezen! Heb even gevoeld en het nekje voelt goed en mijn gevoel zegt dat dit goed is wat hij nu aan heeft. En dan idd zonder dekentje!
Ik was toevallig mij ook aan het afvragen of het niet te warm is wat ik hem heb aan getrokken. Ook dezelfde slaapzak met een romper met lange mouwen en een pyjama broek en shirt. De kamer is 19 graden. Meestal heeft hij een lodger van 2,5 tog aan maar daarbij voelt hij hetzelfde aan ik weet niet hoeveel invloed het verschil van 1 tog heeft..

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt in 2.0 tog, dus zonder mouwen. En dan een romper met lange mouwen en een truitje, in een kamer van +-16 graden. Veel te koud volgens “regels”. Maar ze voelt altijd lekker warm, en slaapt door. 👍🏼

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt in een 3,5 Tog slaapzak (4-seizoens) van Jollein met lange mouwen. Zijn zo 2 slaapzakken in elkaar die je kan bevestigen met een 'pitser'. Met een romper/body lange mouwen én velours pyjama met voetjes. En nog vind ik dat hij soms een koud nekje heeft. Het is meestal zo'n +/-18°.

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook in de Hema slaapzak met erin een lange mouwen romper.

2 jaar geleden

Is echt per kindje verschillend. Ons zoontje draagt ook een Hema slaapzak van 3,5 tog, lange mouwen romper, lang pyjama broek en lang shirt, sokken, lakentje, dekentje, en soms nog koud, checken we in z’n nekje en meten we z’n tempratuur is dan 36,1 en wilt dan soms zelfs een kruik. Bij ons op de slaapkamer is het 18 graden.

2 jaar geleden

Mijn zoontje draagt alleen een korte mouwen romper onder het slaapzakje van de Hema. Is ook 3,5 tog

2 jaar geleden

Wij hebben ook een hema slaapzak (met takkie!) en die is 3.5tog. Hij slaapt in een lange mouwen romper, mouwen er aan & een dekentje erover en er strak ingestopt. Zijn kamer schommelt tussen 18/19/20 graden.

2 jaar geleden

Wij hebben een 4 seizoenen van puckababy. Ze heeft of een romper langemouw als de ruimte 20gr is met de slaapzak, koelt dan meestal geduurende de nacht tot 18gr. Bij 18 graden geef ik haarnog lekker een dekentje erover. En als het 19gr is trek ik haar alleen een pyama pakje met lange pijpjes en mouwen aan in de slaapzak.

2 jaar geleden

Ik heb ook zo’n slaapzak van de Hema. Mijn kindje draagt het volgende eronder: - romper lange mouwen - haar gewone kleding, dus warme winter kleding - sokken In de nacht (alleen als de temperatuur in haar kamer over de 19 graden is) krijgt ze ook nog een vestje over haar kleding aan. Alleen zo blijft ons kindje een fatsoenlijke temperatuur houden. 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op KimH89

Ik heb ook zo’n slaapzak van de Hema. Mijn kindje draagt het volgende erond ...
Onder* de 19 graden is. Daarnaast slaapt ze onder een laken en deken.

2 jaar geleden

Wij hebben een gewatteerde slaapzak van de HEMA en onze dochter slaap met romper (kort of lange mouwen) + pijama van dun katoen. Ze heeft ook nog een dekentje over haar heen.