13 Reacties

2 jaar geleden

Blijven volhouden om hem te laten liggen en in slaap te laten vallen.. Niet te vaak oppakken.. Even paar dagen/nachten bikkelen maar was bij ons binnen 5 dagen over…. Als je merkt dat die heel erg overstrekt tijden het huilen kan je ook altijd zetpil er in doen dan betekent het vaak dat er iets meer aan de hand is

2 jaar geleden

Zit je kindje toevallig in een sprong? rond de 10 maanden zitten ze volgens mij in sprong 7. Misschien dat je kleine daar last van heeft. Is maar gissen natuurlijk. Het kunnen ook tandjes zijn o.i.d.

2 jaar geleden

Reactie op l301

Blijven volhouden om hem te laten liggen en in slaap te laten vallen.. Niet ...
Ja dat probeer ik ook maar hij geeft echt niet op! Vandaag heeft hij een uur lang lopen jammeren/huilen terwijl hij echt heel moe was. Normaal als ie even huilt slaapt ie alweer binnen 5 minuten, maar nu houdt het niet op. Het lijkt ook alsof niks goed is want hij wil ook niet gewiegd worden oid

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Zit je kindje toevallig in een sprong? rond de 10 maanden zitten ze volgens ...
Dat zou goed kunnen, maar heeft een sprong invloed op hun slaapjes? Heb het namelijk nooit zo extreem ervaren 😫

2 jaar geleden

Helpt het om je kindje bij je te laten slapen zodat je zelf ook wat rust kunt pakken? Je kan dat zo weer afleren wanneer hij wel in de ‘goede’ fase zit van z’n sprong.

2 jaar geleden

Helpt het om je kindje bij je te laten slapen zodat je zelf ook wat rust ku ...
Dat is wel een optie inderdaad, vanochtend heb ik hem na een uur maar bij me gepakt en toen heeft hij nog wel even geslapen. Ben alleen bang dat hij er zo gewend aan raakt dat het straks een strijd wordt hem weer in zijn eigen bed te krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op Mommyvan1

Dat is wel een optie inderdaad, vanochtend heb ik hem na een uur maar bij m ...
Je kan het altijd proberen. Mijn dochtertje slaapt altijd een halve nacht naast me, maar ligt wel van 19:30 tot ongeveer 01:00u in haar eigen bed. Overdag doet ze er ook makkelijk haar dutjes en valt ze zelf in slaap. Ze is dan wel 11 maanden en wilt nu ook weer nachtvoedingen, maar dat komt omdat ze haar avondeten met moeite eet. Kijk maar even wat werkt voor je en iets afleren kan altijd nog.

2 jaar geleden

Mijn zoontje had huer ook last van. Denk 9 dagen geduurd en nu sinds 2 dagen slaapt hij snachts weer door zonder krijsend wakker te worden. Wij hebben gegeven moment matras naast ledikantje gelegd, zodat hij wel jn zn eigen bed bleef in plaats van tussen ons in

2 jaar geleden

Bij ons helaas ook sinds een aantal dagen, ben er elke keer een uur mee bezig. Nu heeft hij ook de mond hand voet ziekte dus daar heeft hij ook last van helaas.

2 jaar geleden

Reactie op Mommyvan1

Dat zou goed kunnen, maar heeft een sprong invloed op hun slaapjes? Heb het ...
Ehh... ja. Google maar eens. Onze zoon heeft er meestal ook weinig last van. Slaapt gelukkig gewoon de nacht door, maar krijst de tent bij elkaar zodra hij in bed gelegd wordt. Ik kijk meestal even een paar minuten aan of het langzaam over gaat in jengelen of dat hij alleen maar hysterischer wordt. In het laatste geval pak ik hem op tot hij rustig wordt, nagenoeg slaapt en dan leg ik hem weer terug. Meest is het dan nog 2 of 3 kreten huilen en hij slaapt. Als hij er eens een paar dagen last van heeft doe ik het altijd zo. De ervaring heeft geleerd dat het werkt en dat het meestal met een paar dagen over is. Heb ook de overtuiging dat als ik hem in een week nieuw gedrag aan kan leren, dat dat in een week ook wel weer ongedaan gemaakt moet kunnen worden. Is uiteindelijk nooit nodig geweest.

2 jaar geleden

Hoe ziet jullie ritme er nu uit? Misschien kan ik met je mee kijken 😇

2 jaar geleden

Bij ons duidde dit iedere keer op oorontsteking, misschien nog iets om te laten checken (of uitsluiten). Door het plat moeten liggen werd de druk groot en had hij enorm veel pijn, terwijl hij verder vrolijk kon spelen bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Reactie op Mommyvan1

Dat zou goed kunnen, maar heeft een sprong invloed op hun slaapjes? Heb het ...
Dat kan mogelijk zijn ja. Tijdens zo'n sprong werken de hersentjes snachts ook flink door. Waardoor de nachtrust verstoord kan worden en sneller wakker worden. Onze kleine heeft er ook nog nooit extreem veel last van gehad tijdens de sprongetjes gelukkig. Maar soms lees ik verhalen van mensen dat een kindje echt weken slecht slaapt zowel overdag als snachts. Ik herken dat gelukkig ook niet met onze kleine. Maar ieder kind is anders natuurlijk