13 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon dronk ook niet veel. Wat wij hebben aangepast:
Wij geven 2-3 flesjes per dag. We doen dan 90cc halfvolle melk en dan 160cc water erbij, dat drinkt hij op!
Tussendoor drinkt hij enkel een slokje water.. Ik gaf hem gister een beetje siroop van mij (slappe raak limo smaak aardbei) en hij nam zelfs meerdere slokken! I know niet het beste om te geven maar hij dronk.
2 jaar geleden
Was hier ook zo. Wij hebben fristi suikervrij gegeven. Niet het beste, maar toen ging meneer ineens goed drinken. Na een aantal weken ook aardbeien siroop geprobeerd en dat drinkt hij nu ook. Krijgt nu 1x fristi en voor de rest alleen maar siroop. Die leng ik zo aan dat het net water met een smaakje is. Flessen zijn we mee gestopt, want anders krijgen ze geen dorst. Hij krijgt alleen als hij wakker wordt nog 210 met 2 schepjes, een fopfles dus. Het CB gaf hier als tip om elke week een schepje minder in de fles te doen, dat ze daar meestal wel in trappen. Was hier ook zo. Wellicht heb je daar wat aan
2 jaar geleden
Onze zoon dronk ook niet veel. Wat wij hebben aangepast:
Wij geven 2-3 fles ...
Siroop drinkt ze bij ons ook niet, we hebben echt van alles geprobeerd
2 jaar geleden
Onze zoon drinkt ook niet zoveel maar plast redelijk. Ik denk zo'n 4 luiers per dag. Nu zijn we op vakantie geweest en bij warm weer drinkt hij duidelijk veel meer. Ik geef nu gewoon water en zorg dat hij zijn rietjesbeker bij de hand heeft. Overigens vraagt hij er inmiddels ook om. Niet druk om maken. Ze regelen het allemaal zelf
2 jaar geleden
Hier ook een slechte drinker (bijna 14 maanden).. Drinkt nog 2 flessen melk sochtends en savonds en tussendoor wat slokjes water en sap maar heeft ook nooit een beker water of sap leeggedronken.. echt maar een paar slokjes, eten doet hij ook niet goed.. ik word er soms zo gek van, vandaag ook weer. Hij is de laatste paar maanden ook niet aangekomen, juist een beetje afgevallen.. maarja ik hoop dat het vanzelf komt zoals iedereen continu zegt..
2 jaar geleden
Je omschrijft echt precies ons zoontje. Ook 300ml op een dag. Ook alles al geprobeerd. Wij blijven het aanbieden in diverse vormen maar vaak geven we toch maar gewoon 3 flessen nog op een dag deze varieer ik met havermelk, rijstemelk, sojamelk en flesvoeding. Beter iets dan niets. Dus helaas geen tips. Hier weet ook niemand de gouden tip te geven tussen huisarts kinderarts en consultatiebureau. Ze zullen vanzelf een keer de fles beu worden hou ik me maar aan vast. 😅
2 jaar geleden
Hier ook een slechte drinker (bijna 14 maanden).. Drinkt nog 2 flessen melk ...
Dit klinkt gewoon alsof het hetzelfde is als bij ons, alleen eet onze dochter nog wel goed over het algemeen. Alleen met dit warme weer wat minder
2 jaar geleden
Reactie op Sigis
Je omschrijft echt precies ons zoontje. Ook 300ml op een dag. Ook alles al ...
Bizar is het eigenlijk. Ben blij dat anderen herkenning hebben, maar schiet verder nog niet veel op met drinek
2 jaar geleden
Onze dochter bieden we eigenlijk alleen maar water aan. De hele dag door is er een rietjesbeker of 360graden beker in haar buurt die ze ziet en zelf kan pakken. Af en toe neemt ze dan een paar slokken. Over de hele dag gezien gaat er dan 1 volle beker leeg denk ik. Ook staat er een tuit beker met water in haar bedje snachts. Deze tref ik soms leeg aan in de ochtend!
Vooral kijken naar de luiers. Poept en plast ze? Dan niet te veel zorgen maken!