7 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ik voel me zo slecht dat ik daardoor meer kunstvoeding moet geven in de nacht. Fruit eet ze dan wel normaal
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ik voel me zo slecht dat ik daardoor meer kunstvoeding moet ...
Ja ik zit ook nog steeds op 3 flessen 7u papfles, 13u gewoon melk en 19u ook nog een papfles. Snachts slaapt hij gelukkig gewoon door en ben nu wel aan het overgaan van kv op gewone melk en dat gaat goed.
Het stomme is dat hij wel gewoon een koekje eet een aan een soepstengel knabbelt. Brood heeft ie tot een bepaalde periode super goed gegeten en ineens is 't klaar. Zo stom
2 jaar geleden
Reactie op G_F
Ja ik zit ook nog steeds op 3 flessen 7u papfles, 13u gewoon melk en 19u oo ...
Ah oke. Ik heb nog niet de overstap op gewone melk gemaakt..
Heb je geprobeerd wat fruit naast een stukje brood te geven? Ik geef, als ik ze heb, wat besjes naast stukjes brood. Ze eet dan eerst de blauwe bessen en dan het brood.
2 jaar geleden
Onze dochter eet ook heel slecht vast voedsel. Vrijdag wordt ze 1 jaar.
Haar boterham gaat er tussen de middag wel aardig in. Warme maaltijd, fruit enz is heel moeilijk. Een paar hapjes en dan drukt ze het weg. Ze drinkt nog 4 flessen per dag ivm haar afbuigende groei.
Wij blijven het aanbieden en laten haar er mee spelen/knoeien. Ze mag het op haar eigen tempo doen.
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde, gaat ook al vanaf de start wisselend. Maar nooit een grote eter geweest, wil wel vaak alles proberen. Ik geef nog borstvoeding en dat blijft toch favoriet 😆. Vrijdag wordt ze 1, ik probeer nu vast voedsel aan te bieden en daarna pas de borst. Wat bij ons goed lijkt te helpen is hetzelfde eten, we zitten echt in de fase dat ze hetzelfde wil als ons en het vooral zelf wil doen. Dus gisteravond aten we orzo, dan prak ik dat voor haar, doe het op een lepeltje en dat brengt ze dan zelf naar haar mond. Ook wat stukjes (vooral om zelf te voelen) op haar bordje. Tosti vind ze ook opeens geweldig dus dan maken we een gezonde variant voor haar (alleen kipfilet of alleen zuivelspread) en geven we dan in reepjes. Ik bied vooral geen andere dingen aan en blijf dingen herhalen ook al eet ze ze op dat moment niet. Alles komt en gaat met fases, ook het eten, zolang ze goed groeit zal ze wel pakken wat ze nodig heeft denk ik maar 😊. En herken me in wat ook al gezegd is; fruit gaat er wel áltijd in!