3 Reacties
2 jaar geleden
Hier geen ervaring. Lijkt me lastig. Vervelend ook dat de kno arts niets adviseert. Ik heb een vriendin die een tijdje om een afdeling van het ziekenhuis speciaal voor dit soort problematiek heeft gewerkt. Zij was daar maatschappelijk werker en hielp bij het maken van dit soort keuzes. Is er niet zoiets in jullie ziekenhuis of buurt?
2 jaar geleden
Geen ervaring bij onze kindjes. Echter wel in mijn opleiding ook een heel audiologie-stukje gezien en uit studies blijkt wel echt dat het op lange termijn toch beter is om een hoorapparaat/cochleair implantaat te nemen. (Wat hangt af van de precieze gehoor-waarden). Ik weet echter niet hoe dat in Nederland zit, maar bij ons in België wordt dat dus niet terugbetaald als het eenzijdig is... Heel jammer en daardoor doen veel mensen het ook niet, wat ik ook zeker kan begrijpen.
2 jaar geleden
Reactie op Schaakmeisje
Geen ervaring bij onze kindjes. Echter wel in mijn opleiding ook een heel a ...
Ik ben ook van België hoor :). Een hoorapparaat wordt wel terug betaald. Een implantaat inderdaad niet maar dit heeft ze ook niet nodig. Ze hoort nog genoeg het moet gewoon versterkt worden. Ze is niet volledig doof. De kno arts zei dat ze het voor haar kinderen wel zou doen, maar dat er voor en nadelen aan zijn dus dat ze liever geen echt advies geeft en het aan de ouders laat...