62 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Kimmie21

Hoi Steffie, hoe is het gegaan?
Ons zoontje was afgelopen dagen beetje ziekjes/ koortsig dus vonden het te zielig om dan te beginnen 🤒 vandaag gelukkig alweer beter dus denk dat we morgen starten want de nachten worden steeds slechter ... vannacht elk halfuur bijna wakker! En lukt hem dan gewoon niet weer zelf in slaap te vallen, zo sneu.

2 jaar geleden

Nog wel een vraagje voor degene die zijn gestart: volgens het schema ga je steeds 2 minuten later bij je kindje naar binnen (3 - 5 - 7 - 9) en mag je na 9 min je kindje evt iets langer troosten.. Begin je hierna weer met 4 minuten dan als hij nog huilt? Of blijf je dan op 9 minuten?

2 jaar geleden

Reactie op steffie32

Nog wel een vraagje voor degene die zijn gestart: volgens het schema ga je ...
Troosten doe je iedere keer op dezelfde manier. Niet oppakken gewoon in zijn bedje laten. Soms deed ik 1,5 minuut i.p.v. een minuut, maar ik zou niet te lang binnen blijven. Het moet ook duidelijk zijn naar je kindje toe. Je blijft dan op die 9 minuten. Dus 3-5-7-9-9-9-9 etcetera. Dit zijn de intervallen van de eerste dag. De tweede dag zijn de intervallen iets groter.

2 jaar geleden

Reactie op Mitzy

Troosten doe je iedere keer op dezelfde manier. Niet oppakken gewoon in zij ...
Oké dankje!!

2 jaar geleden

Reactie op Mitzy

Hij gaat het snel leren, het komt goed. Succes! 🍀😊
Merci! Ik vond het echt verschrikkelijk om hem te horen huilen, af en toe hem getroost, maar 1,5 u later sliep hij. Dan nog 1 keer wakker geworden, even getroost en dan is hij zelf in slaap gevallen! De 2de nacht maar 1 keer wakker geworden en hij sliep snel weer door. Blij dat we hebben doorgezet. Daarvoor werd hij soms om de 2 u wakker, dat was niet meer vol te houden. De eerste maanden cava, maar 34 weken veel te weinig slapen is niet oké 😅 Ik hoop dat het bij jullie ook lukt!

2 jaar geleden

Reactie op Elise1304

Merci! Ik vond het echt verschrikkelijk om hem te horen huilen, af en toe h ...
Ja ik vond het ook echt heel moeilijk. Nog nooit zolang laten huilen. Bij ons hielp het ook echt snel, echt super fijn! Ja dat hadden wij ook op een gegeven moment trek je het gewoon echt niet meer.

2 jaar geleden

Mijn zoontje sliep met de sush path methode. Alleen had ik dit nooit afgeleerd omdat hij binnen 1 a 2 min in slaapviel. 3 weken terug logeerde ik 1 week bij mijn ouders, oppeens werd hij ieder half uur, uur wakker in de nacht. Ik werd er helemaal gek van om elke x te kloppen. De dag dat we thuis waren ben ik er gelijk mee gestopt. Ik wou ook gecontroleerd laten huilen maar uiteindelijk bleef ik naast zijn bedje staan, ging na hem fluisteren, zingen troosten zonder hem uitzijn bed te halen. Eerste paar slaapjes deed hij 20-30 min over om in te slapen na mijn idee huilde hij zoo hard. wel was nacht 1 al gelijk goed gegaan. Nu zijn we 2 weken verder duurt het maximaal 5-6 min zonder gehuil. Eerste dag vond ik het zooo verschrikkelijk, ik ging zelf ook huilen. Als we niet bij mijn ouders zouden logeren zou ik hem nog steeds helpen om in slaap te vallen.

2 jaar geleden

Hoi Steffie, hoe gaat het met de slaaptraining? Merk je verschil?

2 jaar geleden

Hoi, het gaat heel goed!! Durf het bijna niet hardop te zeggen maar zijn nu 3 dagen bezig en hij slaapt al zooooveel beter, geloof het soms gewoon niet 😅. Overdag valt hij binnen 2 minuten zelf in slaap! Afgelopen weken was hij vaak elk uur wakker 's nachts en nu nog maar 1 tot 2 keer! Duurt dan ongeveer halfuurtje met steeds kort troosten tussendoor tot hij weer slaapt. Zag heeeel erg tegen de slaaptraining op en nog steeds vind ik het wel pittig om hem te horen huilen (laat hem normaal eigenlijk nooit huilen) maar merk zo'n verbetering en overdag is hij ook veel minder moe en echt een energiek gezellig jongetje weer 😍😍

2 jaar geleden

Reactie op steffie32

Hoi, het gaat heel goed!! Durf het bijna niet hardop te zeggen maar zijn nu ...
Welke methode heb je precies toegepast? Ik wil ook gaan beginnen aangezien het hier ook steeds erger wordt 😔

2 jaar geleden

Wij willen ook morgen beginnen! Hebben om 15u een consult met slaaptipsvoorbaby’s en we zitten in quarantaine dus tijd zat😆 Hoe snel zagen jullie resultaat?

2 jaar geleden

Reactie op mamafloor

Welke methode heb je precies toegepast? Ik wil ook gaan beginnen aangezien ...
@mamafloor, gek idee maar miss kunnen we het ‘samen’ gaan doen? Ik zie zo enorm tegen dat huilen op dat het me fijn lijkt om met iemand contact te hebben die hetzelfde doormaakt. Mocht je interesse hebben, reageer dan even dan laat ik mijn instagram (heb je dat?) achter.

2 jaar geleden

Reactie op Antje123

@mamafloor, gek idee maar miss kunnen we het ‘samen’ gaan doen? Ik zie zo e ...
Ja dat is goed! Altijd fijn om samen even te sparren en wat kwijt te kunnen aan elkaar 😊

2 jaar geleden

Reactie op mamafloor

Ja dat is goed! Altijd fijn om samen even te sparren en wat kwijt te kunnen ...
Voeg me maar toe: leaniedekok heet ik op Instagram

2 jaar geleden

Wij willen dit weekend ook beginnen met de gecontroleerd huilen methode. Vraag me alleen af wat jullie met de speen doen (als jullie kindjes die gebruiken)? Geven jullie die dan na het aantal minuten dat je weg bent terug, en verder niet?

2 jaar geleden

Wij willen dit weekend ook beginnen met de gecontroleerd huilen methode. Vr ...
Dat vraag ik me ook af, ga die vraag morgen stellen aan de slaapconsulent. Mocht je ook contact willen houden, zie hieronder @FLCMHD

2 jaar geleden

Wij willen dit weekend ook beginnen met de gecontroleerd huilen methode. Vr ...
Wij zijn toen cold turkey gestopt met de speen, want die kon hij nog niet zelf pakken en we moesten dus telkens die speen in doen. Dus van het ene op andere moment geen speen meer en met de slaaptraining leren om zelf in slaap te vallen, we zijn nu al 6 weken zonder en dat gaat goed!

2 jaar geleden

Reactie op Antje123

Dat vraag ik me ook af, ga die vraag morgen stellen aan de slaapconsulent. ...
Ik ga je zo even opzoeken op instagram. Wij heb en afgelopen week dus een consult gehad met slaaptips voor babys, maar heb er niet aan gedacht toen dus ben erg benieuwd.

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Wij zijn toen cold turkey gestopt met de speen, want die kon hij nog niet z ...
Ik zou er het liefst ook vanaf willen, alleen is ons zoontje bijna 7,5 maand dus ben er een beetje bang voor. Overdag zijn we heel veel aan het oefenen en kan hij hem prima pakken, alleen ligt hij snachts onder een nunki laken dus kan hij er eigenlijk ook niet bij…

2 jaar geleden

Ja, wij hebben het met net 6 maanden afgeleerd, met 7,5 maand zal hij er waarschijnlijk nog meer aan gehecht zijn inderdaad! Wie weet hebben ze in het slaapconsult tips, hopelijk komen jullie eruit. Succes in elk geval met de slaaptraining, het komt goed!💪🏻