62 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Wij willen ook morgen beginnen! Hebben om 15u een consult met slaaptipsvoor ...
Spannend! Wij zijn met z'n avondslaapje begonnen en vanaf toen elk slaapje toegepast, gaat nog steeds erg goed. Zag serieus na de eerste nacht al resultaat, echt nooit verwacht. Ons zoontje heeft geen speen dus dat weet ik inderdaad niet!
2 jaar geleden
Even een vraagje: wij zijn vanavond begonnen met deze methode en ze sliep al na 40 minuutjes zonder speen en zonder ingebakerd te zijn. Was natuurlijk geen pretje.
Maar: ik de methode die ik kreeg stond dat je eerst moet focussen op de avonden/nachten en als die goed gaan ook de dutjes overdag. Maar het zou dan toch zonde zijn als ik morgen overdag weer de speen ga geven?
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Even een vraagje: wij zijn vanavond begonnen met deze methode en ze sliep a ...
Hoe gaan de dutjes?
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Je hebt hetzelfde document als ons gehad. Wij hebben het ook gelijk overdag gedaan. Ze heeft het niet gehad over dat we eerst de nacht moesten doen en als dat goed gaat pas de dag, dus hebben het gelijk in 1x aangepakt.
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Ook van slaaptipsvoorbaby’s bedoel je?
Ja lijkt mij ook logischer, maar in ...
Ja wij hebben ook een slaapconsult bij hen gehad begin vorige maand. Klopt, daarom is het makkelijker om in de avond te beginnen. Je kindje zal dan makkelijker sneller in slaap vallen. Je mag ook nog een mail met een vraag sturen toch? Je zou ook kunnen vragen wat ze in jullie situatie aan zou raden.
Wij zagen dat toen ook pas na het consult toen we die methode aan het doornemen waren, maar hebben toen besloten van we gaan er overdag gelijk mee door. Dan is het gewoon duidelijk voor hem.
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Als je de speen wilt afleren, moet dat in 1 keer alles tegelijk. Dus helemaal geen speen meer geven, anders blijft je kindje eraan gewend! Ook niet buiten de dutjes om om een keer te troosten o.i.d. Wij hebben de speen toen echt weg gegooid, zodat we niet in de verleiding kwamen hem toch te gebruiken😉
2 jaar geleden
Reactie op Mitzy
Ja wij hebben ook een slaapconsult bij hen gehad begin vorige maand. Klopt, ...
Klopt ja, misschien dat ik wel een mail stuur hoewel ze dat waarschijnlijk pas te laat beantwoorden :)
Hoe was dat voor jullie, Mitzy, het verschil tussen gecontroleerd huilen ‘s avonds en de dag erna? Merkte je dat het lastiger was de dag erna ivm die afgenomen slaapdrang?
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Klopt ja, misschien dat ik wel een mail stuur hoewel ze dat waarschijnlijk ...
Bij ons had ze wel snel geantwoord. Wij hadden Anne. Bij ons ging de dag erna ook super goed. Nu moet ik wel zeggen dat hij 9/10x overdag al zelf in slaap kon vallen. Maar als hij wakker werd kon hij niet meer verder slapen. Daar zijn we mee aan de slag gegaan maar ging echt snel beter.
2 jaar geleden
Even een update hoor.
Wij zijn donderdagavond gestopt met inbakeren en de speen.
Ze heeft drie kwartier gehuild die avond (met tussendoor troosten) en viel toen in slaap. Daarna werd ze ‘s nachts om 12 uur wakker. Toen hebben we weer getroost op dezelfde manier (duurde wel een uurtje) en sliep ze door tot 7:15!!
Vervolgende de dag erna gewoon doorgezet en het ging fantastisch. Ze gaat nu gewoon zonder hulp slapen, af en toe een huiltje en doet 2 dutjes op een dag. Gister zelfs een middagdutje van 2,5 uur waarna ze vannacht het klokje rond heeft geslapen. 🥳 De speen wordt totaal niet meer gemist.
Het huilen viel mee dus enorm mee, maar ik realiseer me dat dit bij anderen misschien meer tijd nodig heeft.
Super blij dat we dit gedaan hebben!
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Even een update hoor.
Wij zijn donderdagavond gestopt met inbakeren en de s ...
Wat fijn zeg!! Goed om te horen! Bizar hoe snel je resultaat ziet hé.. Ons zoontje is nu wat ziekig en z'n twee voorste tandjes komen door dus is wel weer wat vaker wakker 's nachts maar nog steeds duizend keer beter dan dat het was!
2 jaar geleden
Hier ook even een update:
Zaterdagavond zijn we begonnen, zonder speen!
Hij heeft toen ong. 30min gehuild en viel daarna binnen 15min in slaap. In de nacht werd hij rond 22:30 wakker, het duurde een uur voor hij weer sliep. Toen werd hij rond 3u weer wakker en duurde het 1,5u voor hij weer sliep, met voeding. En was hij dacht ik om 6:30 wakker.
Overdag ging het toen wat moeizaam, waren zijn slaapcycli een stuk korter en heeft hij 3x 30min geslapen. Wel was het bij het inslapen max 20min huilen.
Hierna was het huilen eigenlijk voorbij. Ik hoef hem nu niet meer te troosten en zijn speen mist hij absoluut niet! Inslapen gaat super goed!
Wel maakt hij nog hazenslaapjes, maar ik heb er al het vertrouwen in dat hij dit ook wel leert, en zo niet dan zijn er een hele hoop andere slaapproblemen opgelost!
Hij heeft zelfs 1 nacht klokje rond geslapen, terwijl hij van te voren nog nooit langer dan 6u heeft geslapen.
Al met al zijn wij super trots op ons zoontje en zijn we echt blij dat we dit hebben gedaan, vooral dat de speen weg is, is echt een opluchting!
2 jaar geleden
Reactie op casjosie
Waar vind ik het schema waar jullie het allemaal over hebben? Met die minut ...
Het is een pdf bestand wat de meeste mama’s hier hebben gekregen door een slaapconsult.
Heb even gegoogled of ik het voor je kon vinden.
Dit komt het meeste overeen:
https://slaapgoeroe.nl/slaap-kennisbank/begrippenlijst/ferber-methode/