69 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Jeetje wat pittig zeg, probeer nog even vol te houden….. Mag ik vragen wat ...
Nouw mijn dochter is totaal niet sociaal. Ze lacht zeer weinig en maakt niet echt contact. Ook kijkt ze niemand aan en als ze kijkt dan door je heen. Tevens klapperd ze de hele dag met haar handjes. Daarnaast kan ze uit het niets hevige driftbuien krijgen als het net even wat anders gaat dan gewent. Ik hoop dat je hier iets aan hebt 😊
2 jaar geleden
Reactie op Jojanne Meike
Hoi hoi! Puur vanuit mijn interesse en omdat het overlap heeft met mijn vak ...
Hoi hoi, ik heb gereageerd op ninalu met de signalen 😊
2 jaar geleden
Nou hier ook nog steeds ellende. Ik vraag me zelfs af of het wel de regressie is of dat dit nu het nieuwe normaal is. Elke ochtend tussen 5:00 en 5:30 wakker. Ik laat haar nu maar liggen want ze kletst alleen maar wat. Uiteindelijk gaat dat ook over in gehuil dus dan maar eruit. Dag "schema" en niet voor 9:00 uur het dutje laten starten. Pfff.... Ik hoop dat het een fase is maar ik zie het somber in 😐
2 jaar geleden
Reactie op RenateEllaNova
Nouw mijn dochter is totaal niet sociaal. Ze lacht zeer weinig en maakt nie ...
Onze kleine krijgt ook driftbuien als iets niet gaat zoals meneer wilt haha! Maar hij is daarintegen wel heel sociaal. Ik denk dat die driftbuien ook een fase kunnen zijn. Aangezien ik het ook herken vanuit onze situatie. Ook door je heenkijken doet onze kleine ook vaak. Maar dan is ie gewoon heel moe.
2 jaar geleden
Ik ben vannacht vergeten de baby monitor terug aan te zetten en heb dus geen idee of ze vannacht wakker is geworden 😣 heb daarentegen wel goed geslapen 😅
2 jaar geleden
Reactie op Nvb86
Nou hier ook nog steeds ellende. Ik vraag me zelfs af of het wel de regress ...
Volgens mij heeft dat 5 uur wakker worden te maken met dat ze binnenkort een dutje gaan laten vallen. (Als ze nog 3 dutjes doen) Helaas kan deze fase echt een maand aanhouden 🤪🔨
2 jaar geleden
Reactie op XilianRose
Volgens mij heeft dat 5 uur wakker worden te maken met dat ze binnenkort ee ...
Soms doet ze 2 dutjes (als ze in de middag langer dan 1,5 uur slaapt en de ochteddut is ook goed gegaan) en soms nog een 3e. Maar dat 3e dutje is alleen als ze 's middags niet goed heeft geslapen. Alsnog tussen 5:00-5:30 wakker. Ik heb het gevoel dat we in een cirkel van oververmoeidheid zijn beland (ze wordt ook niet gezellig wakker namelijk) Ik weet alleen niet hoe dat te moeten doorbreken. Ik heb morgen een consult met een slaapcoach 🤞🏻 hoop zo dat ik tips en tricks krijg hoe hier mee om te gaan. Al wordt ze een keer om 6:30 wakker, ik teken er voor. Kan me niet eens meer herinneren wanneer dat voor het laatst was
2 jaar geleden
Reactie op Nvb86
Soms doet ze 2 dutjes (als ze in de middag langer dan 1,5 uur slaapt en de ...
Herkenbaar dit! Vanmorgen was het weer 5:30.. we hebben paar maanden geleden traject met slaapcoach gehad en dat was heel fijn. Laatst nog een consult ivm vroeg wakker worden. Zij raadde aan s ochtends niet voor 9 uur dutje. Ook al is ze dan al heel lang wakker. Dan zou ze snel een nieuwe ritme moeten krijgen.
Daarnaast boden wij s ochtends nog wel een eens een overbruggingsdutje aan van kwartiertje. Slaapcoach raadde deze af nadat ze 6 maanden zijn geweest.
Hopelijk gaat dit allemaal snel helpen!
Laat je even weten wat jullie slaapcoach als tips meegeeft? ☺️
2 jaar geleden
Wat fijn om dit topic hier te vinden. Man wat zit ik er doorheen inmiddels.
Onze kleine van 8.5 maand is twee weken geleden behoorlijk ziek geweest. Corona, zesde ziekte én nog 3 tandjes erbij. We hebben hem toen dus veel in bed gehad bij ons. Sinds een week is het drama met slapen. Hij is overdag de vrolijkste baby ter wereld, maar als hij moet gaan slapen is het echt drama.
Mijn aanwezigheid alleen is niet genoeg, ik moet hem echt optillen, wiegen, liedje neuriën. Anders is het gillen. En gillen heeft hij nooit gedaan.
Ik wil hem absoluut niet laten huilen, maar ben zo bang dat hij anders straks niet meer zonder mijn hulp in slaap kan vallen. Dus ik blijf hem tevergeefs wakker in z'n bedje leggen, maar het lukt hem gewoon niet.
Mijn man kan er ook niks mee, want hij wil alleen bij mij slapen. Ik ben kapot en echt ten einde raad. Ik hoop van harte dat het slaapregressie is en dat het heel snel weer over gaat.
2 jaar geleden
Reactie op Nvb86
Heeft dat consult met de slaapcoach jullie toen geholpen? Ik ben heel benie ...
Ja slaapcoach heeft ons zeker geholpen! Sowieso het traject paar maanden geleden. Ze is daardoor eindelijk in eigen bedje gaan slapen, zonder speen, met een fijn ritme.
En consult laatst ging was zeker weer fijn. Toch weer goede tips over langere wakkertijd, geen overbruggingsdutje meer etc.
Bij welke slaapcoach heb je het consult?
2 jaar geleden
Reactie op Tessa1989
Ja slaapcoach heeft ons zeker geholpen! Sowieso het traject paar maanden ge ...
Ik heb een consult bij slaaptipsvoorbaby's. Ik volgde al de routines en dat werkte wel goed voor mijn dochter maar sinds dat ze aan het kwakkelen in met haar gezondheid (sinds november) gaat het niet meer helemaal lekker. Ik weet dat ze het kan en dat er waarschijnlijk iets is dat wij, als ouders zijnde, moeten veranderen. Ze kan best makkelijk inslapen (als ze niet in een sprongetje zit ofzo 😅)
Dus ik ben heel benieuwd
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Dat is een zeer goede conclusie: Er is altijd wel wat 🤣🙈 Die van mij slaa ...
Wij zitten nu met hetzelfde probleem.. zijn jullie ervanaf gekomen?
2 jaar geleden
Sorry dames, moet heel even m'n ei kwijt. Vandaag voor de zoveelste nacht op rij vanaf 4 uur met een gillende baby op, nadat hij om 23 uur en 2 uur ook al huilend wakker was. Inmiddels maar weer in de draagzak gestopt want in bed was gillen, in mn armen wiegen was gillen, fles was gillen, tussenin gillen. Niks is dan goed. Word er echt een beetje moedeloos van. Hij heeft nog nooit goed geslapen, maar het begint nu echt op te breken. Ik ga het nog een week of 2 geven en dan denk ik maar een slaapcoach benaderen voor tips. Doorslapen hoeft van mij echt niet maar niet meer urenlang dat gehuil 's nachts zou fijn zijn 😫
2 jaar geleden
Wat een ellende hier al 5 dagen/nachten op rij krijsen als een malle als hij moet slapen ik weet niet wat er scheelt..
Boven tandjes lijken bijna door te komen, hij ziekjes(Corona??) en nog slaap regressie er bovenop denk ik…
Hij slaapt nu alweer 5 nachten bij ons in bed omdat we het beide niet trekken, we hebben ook Corona en flinke griep klachten..
Ben bang dat hij nu alleen nog bij mama en papa wil slapen weer terwijl we daar net bijna 2 maanden vanaf waren 😩
2 jaar geleden
Hier ook gesloopt, heb ook al vaker gehoord van cp arts ze denken myn dochter slaapregressie heeft. Ze oud van geboorte al een slechte slaper geweest en sliep minder dan normale baby’s aldus cb en kraamzorg.
De laatste 3 weken is het nog meer bagger dan anders. Gister 3 uur slaap gehad en vanavond heeft ze van 19.15-22.30 geslapen en is nu steeds aan het huilen. Mijn man is voor zijn werk steeds 2 weken in het buitenland en 2 weken thuis. Over 2 nachten komt hu gelukkig weer, ik ben momenteel echt gesloopt. Overweeg het om beneden op de bank te gaan slapen. Ben ik bij haar lacht ze, ze heeft geen honger of dorst en wslk geen pijn wat k zie. Bij mij slapen lukt niet gaat ze klieren
2 jaar geleden
Iemand tips voor mij?
Mijn dochter gaat rond 7 uur savonds slapen. Wordt dan rond 9 uur/half 10 huilend wakker. Krijgen haar niet stil maar als we flesje geven is het weer goed en slaapt ze zo weer verder. Dan wordt ze rond 12 uur/half 1 weer wakker. Soms speen erin is genoeg maar vannacht pas na flesje ging ze weer slapen. Toen werd ze om 4 uur week wakker. Klaar wakker leek wel, wilde niet meteen fles geven dus eerst naar beneden gegaan en even gespeeld, drie kwartier later maar toch flesje gegeven (hoorde dat haar maag knorde) en toen sliep ze tot 7 uur.
Nu krijgt ze dus veels te veel. Ik geef dan klein flesje: 120 cc / 90 cc met een schep minder dan zou moeten.
Overdag heeft ze 2 slaapjes. Haar 'grote middag dut' is van totaal 3 uur naar ander half uur gegaan.
Voor de rest is ze overdag heel erg actief. Tijgert overal naar toe.
Ik geef flesjes met het idee, ze zal het wel nodig hebben als ze huilend wakker wordt en meteen met de mond naar de fles hapt. Ze is heel actief en verbrand daardoor vast genoeg.
Maar wellicht is er een andere oplossing.
2 jaar geleden
Ohja dit doet ze sinds zondag. Daarvoor was het ook niet al te best maar gaven haar nog een fles als wij naar bed gingen. Dit doen we ook pas sinds ze rond de 7.5 maand is (nu 8 maand en 1 week). Daarvoor had ze al sinds maand 3 geen avondfles meer.