14 Reacties
2 jaar geleden
O ja met dit schema wordt hij dus heel regelmatig wakker snachts de laatste tijd. Ik weet niet of dit slaapregressie is of dat hij oververmoeid is.
2 jaar geleden
Hi! Persoonlijk lijkt me 20.00/20.30 veelste laat om naar bed te gaan. Ze adviseren overal tussen 18.00-19.00 bedtijd.
Mijn zoontje slaap smorgens een half uur, smiddags 2 uur/2.5 uur en gaat dan altijd 18.30/19.00 naar bed. Hij is smiddags dan rond 15u wakker uit middagdutje.
Door hem zo laat naar bed te doen lijkt het mij meer oververmoeidheid maar kan het verkeerd hebben😌
2 jaar geleden
Mijn zoontje word wakker om half 7. Gaat rond half 10 naar bed en slaapt dan 1.5 soms 2 uur. Rond 14.30 nog een uurtje en om 19.00 is hij moe en gaat dan naar bed tot de volgende morgen. Dit schema werkt voor ons zoontje goed.
2 jaar geleden
Het blijft lastig he dat slapen.. zeker omdat het voor ieder kindje weer anders is!
Hier ook een zoontje die het slapen niet heeft uitgevonden (vind ik een mooie bewoording!). We zijnang aan het zoeken geweest en ik heb er veelnover gelezen. Nu gaat het zo: Hij is wakker tussen 6 en half 7. 9 uur weer naar bed slaapt dan max 30 minuten. Dan 13.00 weer naar bed slaapt dan meestal 5 kwartier met soms een uitschieter naar langer. Dan tussen 6 en 7 naar bed, ongeveer 4 uur na wakker worden uit de middagslaap.
Voor ons werkt dit al een hele tijd erg goed, maar zoals ik zei ieder kind is anders..
Als ik jou was zou ik proberen hem in de middag niet na 3 uur meer te laten slapen (meermaals gelezen dat dat te veel slaapdruk voor de nacht weg neemt) en hem dan wat eerder naar bed doen dus rond 19.00. Hopelijk gaat het snel beter!
2 jaar geleden
Oké we gaan het eens uitproberen, ik ben benieuwd. Zou het heeeelemaal niet erg vinden als hij er eerder in ligt. En al helemaal als hij dan beter doorslaapt 😅
2 jaar geleden
Misschien is je kindje oververmoeid? 20.30 is best laat denk ik. Onze kleine gaat altijd al rond 18.30 / 18.45 naar bed toe. En dit gaat altijd wel goed. Ons slaapschema is:
tussen 06:00 en 06:30 wakker
Thuis gaat ie rond 8:45 / 09:00 naar bed voor dutje van 1 uurtje.
(op de opvang van 9:30 tot 10:30) En dan 3 uur/3,5 uur later weer middagdutje. Van ongeveer 1 uur en 15 minuten tot 1,5 uur.
Ik haal hem sowieso rond 3 uur uit bed. Dan is ie rond 18.30 helemaal gesloopt haha
2 jaar geleden
Net als de rest zou ik ook denken dat je eens kunt proberen hem wat eerder naar bed te doen voor de nacht. Onze zoon lijkt soms helemaal niet moe. Druk aan het spelen. Doe hem dan toch naar bed en dan blijkt ie toch heel moe. Zn signalen zijn niet altijd duidelijk. Soms heb ik daardoor geen erg in de tijd en gaat ie alsnog laat naar bed. Vaak is het dan juist meer aan het huilen en komt ie pas tot rust als ik naast zn bed blijf staan/zitten. Je leest ook overal dat oververmoeidheid onrustiger slapen in de hand werkt. Dus de moeite van het proberen waar denk ik
2 jaar geleden
Hier gaat ze gewoon tijdelijk wat later naar bed totdat ze er klaar voor is om 1 dutje te doen. Ze heeft duidelijk wat minder slaap nodig en kan langer wakker blijven maar heeft nog wel 2 dutjes nodig. Soms slaapt ze overdag wel 3,5 uur en dan vind ik het niet zo gek dat ze snachts maar 10 uur slaapt (wat hier dan van 21.00 tot 7.00 is ofzo). Als ze overdag korter slaapt dan slaapt ze vaak snacht wel dat een uurtje extra en gaat ze eerder naar bed, het is niet dat ze dat verleerd ofzo. Ik vind het superfijn dat ze vrijwel nooit voor 7.00/7.30 wakker is en 's avonds wat later naar bed, met zijn alle avond eten is ook best gezellig. In de meeste andere landen gaan kinderen ook niet om 19.00 naar bed dus daar zou ik me weinig van aan trekken.
Laatst wel een keer overdag wakker proberen te maken na 17.00 uur omdat ze een paar avonden echt richting na 21.00 uur als bedtijd ging en er al vanaf 14.45 in lag, maar daar werd ze heel chagerijnig van. Dus voortaan laten we haar gewoon liggen totdat ze zelf vrolijk wakker wordt.
2 jaar geleden
Wat vervelend dat het slapen zo slecht gaat. Ik ken het wel. Slopend... :( Mijn zoon ( nu 6 jaar) sliep tot aan 3 jaar heel slecht... standaard 3 x per nacht wakker en we kregen het niet voor elkaar om het te verbeteren. Overdag sliep hij redelijk. Van alles geprobeerd.
Achteraf denk ik dat we hem zelf beter in de gaten moesten houden. Wat zijn de slaapsignalen? Zijn er overdag te veel prikkels? En na slaapsignalen direct naar bed doen.
Ik merk dat dit met mijn dochter echt super goed gaat! Ik volg haar wat meer en ik plan per dag minder in. Ze slaapt al vanaf een paar weken lang achter elkaar en weinig problemen.. tenzij ze een sprong heeft, tanden bijv. Zij heeft overigens al een tijdje 1 lang slaapje van 3 uur achtereen. Dit werkt voor haar. Vanaf het moment dat ze wakker word 2.5 uur later gaat ze dan vaak naar bed. De nacht slaap is dan van 19.00/19.30 uur tot aan 7.00/8.00 uur. Soms slaapt ze tussendoor in de auto 15 min. Maar meer ook niet.
Een goede tip.. het boek: slaap! Van Susanne Willekes.
Je kunt er uit halen wat je aan spreekt. Heeft mij wel inzicht gegeven.
Groetjes
2 jaar geleden
Gisteren uurtje eerder naar bed en hij heeft een stuk beter en rustiger geslapen. Vanavond dus weer gedaan, ik ben benieuwd!
Bedankt voor het meedenken allemaal ☺️
2 jaar geleden
Gisteren uurtje eerder naar bed en hij heeft een stuk beter en rustiger ges ...
Wat fijn om te horen! Kan toch puur oververmoeidheid zijn geweest waardoor je kleine minder goed sliep. Ik hoop voor je dat dit de oplossing is 😊
2 jaar geleden
Onze dochter geef sinds ze geboren is nog nooit super geslapen ze is van 7 juni .Nu slaap ze soms tot 6 of 7 uur en dan soms of soms niet nog smorgens maar dat is maxium 1 uur dat is echt pas rond ze moe is rond 9 uur -10 maar ze geef nu al paar keer dat ze perfect wakker blijf maar dan rond 12 uur echt als een blok in slaap valt dan slaap ze soms super vast soms niet maar dan blijf ik bij haar tot ze weer slaapt. Ze slaap maxium 3 uur . Dan bedtijd tussen 19 en 20 ze blijf heel lang wakker in bed 18uur geprobeerd maar dat is voor haar echt nog te vroeg dan is ze klaar wakker. De nachten zij bij haar soms super goed soms slecht we leggen ons daar echt bij neer tessa is vaak ziek geweest vaak in ziekenhuis gelegen en ze blijf dat vast houden . Velen zeggen laat haar wenen snacht en geen drinken maar dat geef voor ons geen werking zelfde van haar laten alleen in laten slapen of niet helpen aan elkaar te slapen help bij ons niet kan ze 24 uur op 24 wakker blijven zelfde van schema's.