32 Reacties
2 jaar geleden
Hi Mama van Joep,
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben enorm blij dat je naar herkenning zoekt want ik twijfelde om een topic te starten over het vervelende gevoel.
Ik ben alleenstaand, houd ook mega veel van m’n kind (ze is echt het zonnetje in huis), ik kan echt van haar genieten, maar over het algemeen voel ik me ook compleet eenzaam. Het moederschap alles tussen zwaar en dankbaar in & ik heb helemaal geen steun waardoor ik nog steeds geen moment voor mezelf heb gehad. Bij mij spelen er wat dingen waardoor ik nu pas over bepaalde dingen nadenk, maar ik heb niemand om mee te sparren.
Ik zoek ook zo erg naar herkenning en een ‘tribe’ van vrouwen die ik kan zien als ‘the village to raise my child’..
2 jaar geleden
Lieve mama’s , ik begrijp je/jullie zo goed!
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nog student en onverwacht maar zeer gewenst zijn mijn man en ik zwanger geraakt van ons prachrige zoontje. Geen enkele vriendin van mij is zwanger of heeft een kindje. Van een groot sociaal leven en ieder weekend een feestje naar iedere avond op met je baby is een hele verandering…. Langzaamaan vraagt bijna niemand me meer mee naar avondjes weg… terwijl ik dat zo erg mis…. Ik probeer het wel. Maar iedereen gaat spontaan dingen doen en ik kan alleen weg na zorgvuldig plannen…
Ook nu op vrijdagavond alleen met mn lieve babytje en mijn man die in een cafe werkt achter de bar voel ik me toch best eenzaam als ik kiekjes zie van de leuke avondjes weg van mn vriendinnen.
Geniet ook ontzettend can het moederschap hoor! Maar het veranderd meer dan je denkt…. En soms is dat best moeilijk. Het mag naast elkaar bestaan. Dus geen tips maar wel veel begrip voor je situatie❤️
2 jaar geleden
Lieve mama,