32 Reacties
2 jaar geleden
Hi Mama van Joep,
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben enorm blij dat je naar herkenning zoekt want ik twijfelde om een topic te starten over het vervelende gevoel.
Ik ben alleenstaand, houd ook mega veel van m’n kind (ze is echt het zonnetje in huis), ik kan echt van haar genieten, maar over het algemeen voel ik me ook compleet eenzaam. Het moederschap alles tussen zwaar en dankbaar in & ik heb helemaal geen steun waardoor ik nog steeds geen moment voor mezelf heb gehad. Bij mij spelen er wat dingen waardoor ik nu pas over bepaalde dingen nadenk, maar ik heb niemand om mee te sparren.
Ik zoek ook zo erg naar herkenning en een ‘tribe’ van vrouwen die ik kan zien als ‘the village to raise my child’..
2 jaar geleden
Lieve mama’s , ik begrijp je/jullie zo goed!
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nog student en onverwacht maar zeer gewenst zijn mijn man en ik zwanger geraakt van ons prachrige zoontje. Geen enkele vriendin van mij is zwanger of heeft een kindje. Van een groot sociaal leven en ieder weekend een feestje naar iedere avond op met je baby is een hele verandering…. Langzaamaan vraagt bijna niemand me meer mee naar avondjes weg… terwijl ik dat zo erg mis…. Ik probeer het wel. Maar iedereen gaat spontaan dingen doen en ik kan alleen weg na zorgvuldig plannen…
Ook nu op vrijdagavond alleen met mn lieve babytje en mijn man die in een cafe werkt achter de bar voel ik me toch best eenzaam als ik kiekjes zie van de leuke avondjes weg van mn vriendinnen.
Geniet ook ontzettend can het moederschap hoor! Maar het veranderd meer dan je denkt…. En soms is dat best moeilijk. Het mag naast elkaar bestaan. Dus geen tips maar wel veel begrip voor je situatie❤️
2 jaar geleden
Lieve mama,
Je bent absoluut niet de enige! Ik ben zelf ook ziels gelukkig met m’n zoontje, hij maakt echt mijn leven compleet en geniet zo veel van hem elke dag opnieuw. Maar ik heb me ook nog nooit zo eenzaam gevoeld… ik heb sowieso nooit een groot sociaal netwerk gehad, maar sinds m’n zoontje ben ik alleen nog maar alleen… ik ken niemand met baby’s, en degene die ik ken, die stoppen geen energie terug in de vriendschap en daar ben ik dus ook mee gestopt wat dus betekend dat ik helemaal niemand meer heb. En eerlijk gezegd heb ik daar ook echt wel moeite mee en voel ik me soms best depri…
Maar als k dan m’n zoontje zie dan voel ik wel weer m’n geluk en vrede, maar ik mis wel gewoon om eens iemand om me heen te hebben, leuke dingen te doen, over de kids praten etc etc.. ik herken je gevoel dus heel goed
2 jaar geleden
Hee dames! Ik herken het gevoel ook. De eerste van mijn vriendengroep en het lijkt me juist zo leuk om mijn zoontje met veel verschillende kindjes en mensen te laten opgroeien.
We zijn net verhuisd en momenteel hebben we corona, maar zodra ik beter ben ga ik er werk van maken om de mensen uit de buurt te leren kennen en met name de andere mama's uit de buurt.
Als je ze tegenkomt bijvoorbeeld tijdens het maken van een wandelingetje kun je voorstellen om eens samen een kopje koffie te drinken. Als je geen mama's hebt die in de buurt wonen dan kun je ook eens naar babyzwemmen of zoiets dergelijks gaan om contacten op te doen.
We zijn met zijn allen vaak te op onszelf dat we ons zouden schamen om iemand zo'n voorstel te doen, terwijl er waarschijnlijk veel andere mama's zijn die het hartstikke leuk zouden vinden!
2 jaar geleden
Oja en mocht je toevallig in Zuid-Limburg wonen dan laat het vooral weten ☺️!
2 jaar geleden
Als ik dit zo lees vraag ik me af of je ook werk hebt? Ik voel me zelf helemaal niet eenzaam ondanks ik geen groep moeders om me heen heb. Dit heeft voor mij ook met werk te maken. Ik werk 32 uur per week en dan is het net alsof ik geen kind heb. Als ik dan vrij ben, ben ik heel blij om met mn gezin te zijn en mis ik niks. Wij 3 zijn dan genoeg. 1 of 2 weekenden per maand doe ik dan activiteiten met vrienden en familie, soms met en soms zonder kind. Voor mij is het dan allemaal wel in balans. Dat kan voor jou anders zijn en misschien werk je ook wel. Mocht je niet werken, dan is het misschien een idee om een baan te zoeken voor bijvoorbeeld 2 dagen?
2 jaar geleden
Reactie op huismuisje333
Lieve mama’s , ik begrijp je/jullie zo goed!
Ik heb precies hetzelfde. Ik b ...
Is er in jouw omgeving geen groep voor ouders die student zijn? Evt vanuit je studie maar miss ook op Facebook? Als student kan ik me wel voorstellen dat je je als moeder eenzaam voelt. Daar val je als moeder echt buiten de boot. Je hebt zo'n ander leven.
2 jaar geleden
Lieve mama van Joep (en de andere mama's in dit topic)
Wat fijn dat jullie je kwetsbaar durven opstellen hierover ❤ Ik voel iets soortgelijks en kon er steeds de vinger niet opleggen. Inderdaad een overweldigend gelukkig gevoel dat ik het liefste mannetje van de wereld mag opvoeden, maar daarnaast 'mist' er iets.
Ik heb wel een paar vriendinnen, waarvan ook 2 met kinderen, maar zij staan zo anders in de opvoeding dat dit niet als steun voelt. Hetzelfde met familie, ze zijn er wel, maar (emotioneel) niet écht, ik geef op t moment vooral in de relaties die ik onderhoud: vermoeiend 😉
Dat stukje wat je schrijft over bekaf zijn maakt dat ik voor nu kies om het te accepteren, ik voel even geen ruimte om nieuwe sociale contacten op te moeten doen.
En ergens vind ik dat ook wel weer oke, alleen.. doe ik mijn zoontje niet tekort als hij ziet dat zijn mama niet zo sociaal is?
Mama's die dit wel hebben, hoe doen jullie het allemaal? Naast werk, huishouden, verplichtingen en quality-time met je gezin?🤗
2 jaar geleden
Reactie op Bebe21
Lieve mama van Joep (en de andere mama's in dit topic)
Wat fijn dat jullie ...
Hi,
Hoe ik het doe? Ik heb geen werk en geen netwerk. Ik heb niet altijd de behoefte om nieuwe sociale contacten op te doen, maar ook weer wel. Ik probeer het wanneer ik me ‘goed’ voel. Het huishouden en me-time (ben alleenstaand) doe ik tussen alle verzorging van m’n dochter door. Dingen regelen en boodschappenlijstjes maken, bedenken wat we gaan eten en naar buiten gaan doe ik vaak in de avond wanneer ze eindelijk slaapt. Onder de douche (wanneer zij meestal huilt in de kamer) neem ik een moment om even te venten tegen mezelf (ja, ik praat echt tegen mezelf) en ik spreek dan ook uit dat ik geen invloed heb op bepaalde zaken.
Ik houd alle ballen hoog plus ik probeer mezelf niet al te erg te laten verdwalen in m’n depressie, maar focus me vooral op waar ik wel invloed heb. Als ik m’n dochtertje zie en hoor lachen dan is het allemaal even weer goed. Op de momenten dat het stil is in huis dan bedenk ik me dat ik niet de enige ben in dit schuitje.
2 jaar geleden
Hi,
Hoe ik het doe? Ik heb geen werk en geen netwerk. Ik heb niet altijd d ...
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Naar om te lezen dat je moet dealen met een depressie.
Zoveel respect voor jou! Het is al niet niks en dan alleen.. sterke mama, je bent een mooi voorbeeld voor je kleine meisje ❤
2 jaar geleden
Reactie op Bebe21
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Naar om te lezen dat je moet dealen m ...
Graag gedaan! En ook bedankt voor jouw reactie. Ik vind het echt heel mooi en dealen met een depressie is niets niks idd. 100x dankjewel🥺
2 jaar geleden
Is er in jouw omgeving geen groep voor ouders die student zijn? Evt vanuit ...
Eigenlijk is dat er niet nee… op FB kan ik daar wellicht wel even naar zoeken. Goeie tip! Jaa, ik pas er niet meer bij en vrienden/studiegenoten lieten me ook snel vallen/veroordeelden me toen ik met mn dikke buik de klas in kwam. Was erg moeilijk…. Ik zet door en maak mn opleidingen af. Maar voelt wel vaak eenzaam…
2 jaar geleden
Hi mama's, ik herken me ook in jullie verhalen. Mijn vriend en ik zijn vorig jaar onverwacht (maar zeer welkom) zwanger geraakt van ons dochtertje. We woonden allebei nog thuis en ik was nog student. Aangezien mijn vriend fulltime werkt, en zijn vrienden en familie in die omgeving wonen, hebben we besloten om dan ook in zijn omgeving een huis te kopen. Ik ben zelf harstikke sociaal en had zo'n zin om contacten te leggen in mijn nieuwe dorp. Echter gooide de lockdown roet in het eten en zat ik alleen thuis. Geen familie of vrienden/vriendinnen in de buurt, geen rijbewijs, geen bekenden in het dorp, en mijn vriend moest natuurlijk werken. Sinds een paar maanden werk ik een paar uurtjes in de thuiszorg. Ik vind het helemaal top om weer een beetje onder de mensen te komen, en mijn dochtertje haalt het beste in me naar boven, maar jeetje.. wat voel ik me soms eenzaam..
2 jaar geleden
Oja en mocht je toevallig in Zuid-Limburg wonen dan laat het vooral weten ☺ ...
Toevallig, wij wonen in Nieuwstadt (vlakbij Sittard) 😊
2 jaar geleden
Als het jullie leuk lijkt, kunnen we misschien via WhatsApp contacten, elkaar beetje steunen, in eenzame momenten elkaar opfleuren. Beetje net als een datingapp ofzo haha! Later misschien een keertje afspreken met zn allen of mocht je toevallig in omgeving van Noord-Brabant wonen?
2 jaar geleden
Reactie op S_W_Y
Als het jullie leuk lijkt, kunnen we misschien via WhatsApp contacten, elka ...
Wat een leuk idee! Graag😇
2 jaar geleden
Reactie op S_W_Y
Als het jullie leuk lijkt, kunnen we misschien via WhatsApp contacten, elka ...
Wat een fijn idee! Je mag hier alleen je Instagram delen. Hebben jullie Insta?
2 jaar geleden
Oja en mocht je toevallig in Zuid-Limburg wonen dan laat het vooral weten ☺ ...
Hier ook zuid-limburg 😃