15 Reacties

één jaar geleden

Doorbijten en anders in de houdgreep. Wordt vanzelf weer beter. Hier ook drama afentoe. Dan heeft ze echt pech want het moet toch gebeuren.

één jaar geleden

Wij forceren niet. We geven hem de tandenborstel dat ie even er mee kan poetsen (kauwen). Dan zetten we een filmpje op en als ie aan het kijken is lukt het ons om de 4 tanden die hij heeft snel te poetsen. Ene keer gaat beter dan de andere keer. Als het niet gaat dan is het jammer maar wil geen negatief moment van maken.

één jaar geleden

Hier ook zo dat ik hem stevig moet vasthouden. We doen het samen maar vaak halverwege is het klaar voor hem. Ik heb er echt een hekel aan. Altijd blij als het gelukt is zonder drama !

één jaar geleden

Ik ben ook zo bang voor een mond trauma. Ik hoor veel mensen over een mond trauma als je gaat dwingen met poetsen, en dat wil ik ook weer niet

één jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Ik ben ook zo bang voor een mond trauma. Ik hoor veel mensen over een mond ...
Nee eens, maar gaatjes en pijn kan dit ook veroorzaken. Wij vinden het ook lastig... heb echt geen idee of waar we goed aan doen. Poetsen is hier ook wisselend.

één jaar geleden

Ik heb dit nagevraagd bij kind en gezin, aangezien mijn dochter gewoon de tandenborstel in haar mond steekt en er op zuigt. Daar waren ze al blij dat ik mijn dochter de gewoonte aanleerde om 2x per dag de tanden "te poetsen" en dat ze zo ook fluor binnenkrijgt. Ze zeiden van voorlopig niet te forceren en dwingen te poetsen.

één jaar geleden

Wij doen nu electrisch poetsen gaat perfect

één jaar geleden

Als ons zoontje niet wil maak ik er een spelletje van. Dus met tandenborstel naar zijn mond en dan ervoor snel wegtrekken en nee roepen. Hij moet er hard om lachen dus dit herhaal ik een paar keer. Omdat alles waar ik nee op zeg hij wel wilt doen kan ik daarna z'n tanden poetsen want dan wilt hij wel🤷‍♀️ lekker dreumes gedrag. Maar op deze manier vind hij het leuk en daarna laat ik hem nog even zelf poetsen/kauwen

één jaar geleden

https://www.trammelantintandenland.nl/index.php?page=materiaal_liedje Dit filmpje werkt bij ons fantastisch! Een andere kindje zien poetsen werkt blijkbaar goed, we mogen weer helemaal onze gang gaan.

één jaar geleden

Je geeft hef zelf al soort van aan.. samen tanden poetsen. Ik doe bij onze dochter laten zien (met mijn tandenborstel) hoe ik mijn tanden poets, geef haar dan mijn tandenborstel en laat "haar mijn tanden poetsen".. ik doe dit dan ook hij haar.. dit werkt momenteel

één jaar geleden

Reactie op TessievHelvert

Je geeft hef zelf al soort van aan.. samen tanden poetsen. Ik doe bij onze ...
Ja maar dat werkt hier dus niet.. 😅

één jaar geleden

Reactie op Frozie

https://www.trammelantintandenland.nl/index.php?page=materiaal_liedje Dit ...
Ga ik is naar kijken, dankjewel 😌

één jaar geleden

Reactie op Frozie

https://www.trammelantintandenland.nl/index.php?page=materiaal_liedje Dit ...
Hier was het ook opeens drama. Alles geprobeerd. Zelf voor gedaan, liedjes, bij de pop.. niets werkte. Het enige wat werkte was dat grote broer het voor deed en haar aanspoorde 😆 sindsdien gaat het goed. Een klein detail doet veel blijkbaar haha

één jaar geleden

Ik kietel onze kleine, dan moet hij heel hard lachen en kan ik poetsen. Dit gaat meestal goed. Ook begonnen met zelf doen, gaat best oké. Daarna maar even vragen of mama het ook nog even mag doen 😄

één jaar geleden

Hij een tandenborstel in de hand. Daarmee ‘poetst’ hij zijn eigen tanden of die van mij. Ik denk daar maar niet teveel bij na want het werkt en ik kan snel zijn tanden poetsen. Ben altijd wel heel snel klaar, zijn daar ook richtlijnen voor?