37 Reacties
2 jaar geleden
Jeetje wat vervelend... maar ik denk dat iedereen hier wel last van gaat krijgen met kinderen, vroeg of laat..m
Hier gaat het nog redelijk goed, ze bijt meer op dr borstel en speelt er mee. Maar ik kan snel dr 8 tandjes poetsen 😅
2 jaar geleden
Hier ook drama, zat er nog aan te denken om een topic te starten hierover. Zodra hij de tandenborstel ziet gaat ie krijsen en krokodillen 🐊 hij probeert dan van mijn schoot te ontsnappen en duwt mijn handen weg. Poetsen gaat super lastig en kijk ik altijd een beetje tegen op. Daarna mag hij zelf met de tandenborstel spelen en dat vind hij dan prima.
Ik lees graag mee voor de gouden tip 😛
2 jaar geleden
Ik gebruik een vingertandenborstel, dat werkt supergoed en hij laat het prima toe. Kan hij af en toe ook lekker op je vinger kauwen 🤣
https://www.bol.com/nl/nl/p/vingertandenborstel-baby-vinger-tandenborstel-kinderen-inclusief-gratis-opberg-doosje/9200000098298079/?Referrer=ADVNLGOO002031-6OPWWYPYMZIKA-576788637111&gclid=Cj0KCQjwpcOTBhCZARIsAEAYLuVT7tueT9ySSdL7QInlPYzBxG9ARrabb8_KZNMQbONPHmrFkPSAcyQaAnOTEALw_wcB
2 jaar geleden
Wij gebruiken een oranje/geel met zo'n rond handvat, & elmex kids tandpasta (heb nog zoveel van die proef dingen liggen). Ik doe het nu in de avond, als hij na t eten nog even in zn stoel chillt voor de tv. Niet de beste manier, maar hij is STERK en die houdgreep gaat mij ook te ver 😅
2 jaar geleden
Ik laat onze dochter zelf wat "knoeien" met de tandenborstel (met tandpasta) en na een paar minuten poets ik haar tandjes nog even na. Door deze "methode" is het voor haar ook interessant omdat ze iets zelf kan ontdekken/doen :)
2 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Wat voor tandpasta gebruiken jullie? Wij gebruiken nu nog water😅😅
Eco denta wilde aardbei smaak !
2 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Wat voor tandpasta gebruiken jullie? Wij gebruiken nu nog water😅😅
Wij gebruiken die tandpasta van prodent met woezel en pip erop. Die is lekker zoet. Onze kleine gaat er ook altijd helemaal voor zitten zodra ik zijn tandjes ga poetsen. Maar van echt poetsen komt het er nog niet van... Hij vind die zoete smaak gewoon lekker 😂 Maar toch gaat het de ene keer beter dan de andere keer haha
2 jaar geleden
Ik weet ook geen raad meer die van mij gaat ervan kokhalzen als ik ook maar 1x ik de buurt kom met de tandenborstel...
2 jaar geleden
Ik hoor van vrienden dat ze juf roos tandenpoetsliedje gebruiken of soort gelijk! Filmpje kijken en voor die duur poetsen
2 jaar geleden
Zodra ik begin met poetsen en ze draait haar hoofd weg of begint met jammeren dan stop ik eventjes. Ik laat haar spelen met de tandenborstel of laat haar mijn tanden poetsen (ze stopt haar tandenborstel in mijn mond namelijk 😂) en dan probeer ik opnieuw. Het duurt wat langer... Want ik wil het niet forceren, maar het werkt bij mij goed.
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie tips! Ik denk dat het probleem ook een beetje is dat hij 's avonds heel moe is.. we geven zijn laatste fles al in het donker met een klein lampje aan en dan vallen zijn ogen al bijna dicht.. en dán nog eens die tandjes poetsen. Maarja wordt wel aangeraden om het na de laatste fles te doen zie ik overal