15 Reacties

één jaar geleden

Wij doen altijd eerst poetsen en dan spoel ik hem af en krijgt hij met water erop. De eerste paar x is een strijd en gaat die in de houdgreep maar zodra die door heeft dit heeft geen zin laat die het toe omdat die weet dat die daarna zelf mag.

één jaar geleden

Ik doe het op bed. Was eerst ook echt een drama met veel huilen en krijsen, maar nu gaat het goed. Ik leg hem met zijn hoofd tussen mijn benen (bij mn kruis, dus met gezicht van mij af) en doe dan mijn benen over zijn armpjes heen en poets dan zijn tandjes. Daarna krijgt hij de tandenborstel en doet hij het nog eventjes zelf op zijn manier. Hij vraagt nu zelf om tanden te poetsen en schuift zelf z'n armpjes onder mijn benen. K heb een filmpje op instagram gezien van een tandarts die het op deze manier met zijn dochter deed vandaar dat ik het ook zo ging proberen.

één jaar geleden

Reactie op Slanina

Ik doe het op bed. Was eerst ook echt een drama met veel huilen en krijsen, ...
Heb je nog een link van t filmpje? Hier ook drama.

één jaar geleden

Het was hier ook altijd drama. Sinds een week ongeveer laten we haar zitten tijdens het poetsen (voorheen altijd liggend). We hebben het idee dat dat beter gaat.

één jaar geleden

Hier ook drama. Hij wil zelf heel graag tandenpoetsen, maar napoetsen is een drama. In de avond maak ik er een spelletje van en' poets' ik al zijn knuffels . Om en om een paar seconde en zo het rijtje af inclusief onze kleine man. Dit vind hij hilarisch en laat het kort toe. Zo gaan we een paar keer door..... zijn steeds een paar seconde, maar beter dan helemaal niet is mijn idee

één jaar geleden

Ons zoontje had dit ook maar sinds we deze tandenborstel hebben aangeschaft gaat het veel beter! Hij mag eerst zelf poetsen en daarna poetst een van ons nog na (dit geeft soms wel een beetje drama).

één jaar geleden

Hier ook een drama..wat op dit moment helpt is als ze mijn tanden mag "poetsen" ondertussen poets ik dan haar tanden ook 😅

één jaar geleden

Hier ook wisselend drama.. wij zetten op YouTube op onze telefoon een tandenpoetslied aan en dan gaat het goed en laat hij het toe.. totdat hij het liedje te vaak heeft gezien dan is het drama en moeten we hem in houdgreep houden.. verschillende manier geprobeerd trouwens, zittend op de bank, in bad, op ons bed.. maar doen het nu toch liggend op de commode.

één jaar geleden

Ik laat hem op het trappetje staan bij de gootsteen en dan mag hij met water in bakjes gieten spelen, dan mag ik rustig z’n tanden poetsen. Goed afleiden en belonen als het goed gaat en het toelaat.

één jaar geleden

Oke misschien ben ik hier heel hard in 😅 Ik maak er een spelletje van door de hele tijd gek “AAAAAA” te zeggen.. en mondje open etc… doet ze het niet spreek ik dr streng aan. Doet ze het nog niet dan poets ik haar tanden gewoon terwijl ze huilt 😅

één jaar geleden

Iemand een kindje die ook dr bovenlip strak over de voortanden houd? Zelfs met wat “kracht” krijg ik de tandenborstel er niet onder.. iemand tips? Toen ik hem een klein beetje eronder kreeg zag ik dat de voortandjes al gelig waren in vergelijking met de onderkant.. omdat ik er nooit goed bij kan.

één jaar geleden

Hier poetsen wij. Het helpt bij onze dochter om te zeggen: zie ik daar nog eten? Heb jij pasta/ aardappels/boontjes etc. gegeten laat mij is kijken” Mega dom, maar werkt heel goed 😝

één jaar geleden

Ik zag toevallig net een filmpje van een tandarts met een peuter die op de grond ligt met hoofd tussen de benen. En hij zat over de armen zeg maar 😅

één jaar geleden

Wij zingen vanaf het begin al het zelfde tandenpoets liedje. Wanneer het liedje uit is dan is het poetsen klaar! Hij weet daardoor goed waar hij aan toe is. Dit gaat eigenlijk altijd goed, zegt ook zelf 'klaar' als het liedje uit is. (Dan is het ook wel echt klaar, en wil hij de tandenborstel meteen uit z'n mond🤭)

één jaar geleden

Hier is het tandenpoetsen ook echt elke avond een strijd. We hebben echt al álles geprobeerd: hem zelf laten poetsen, hem onze tanden laten poetsen, zelf tegelijk onze tanden poetsen, met een liedje zingen, boekje erbij lezen, afleiden door te zeggen dat je nog eten tussen z’n tanden ziet zitten, andere tandenborstel, andere tandpasta.. echt wat we ook doen hij vindt het vreselijk. Dus ik heb maar geaccepteerd dat we hem in de houdgreep moeten houden en dat hij krijst.. ik vind het gewoon belangrijk dat zijn tanden goed gepoetst worden. Er komt vast ooit een dag dat het beter gaat.