22 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind het niet echt oke om de babysitter te vragen huishoudelijke taken te doen. Als je een oppas vraagt voor de avond als je zelf uiteten gaat bijv dan ligt je kind op bed dan vraag je de oppas toch ook niet om de (af)was te doen ofzo😅

2 jaar geleden

Hier wordt er gekookt en afwas gedaan als de baby ligt te slapen 🙈. Persoonlijk vind ik dat het ook eraan ligt hoeveel ze betaald krijgen om huishoudelijke taken erbij te doen...

2 jaar geleden

Ik vind het persoonlijke ook niet kunnen om dat van je oppas te vragen🤭

2 jaar geleden

Ik kan mij herinneren dat het merendeel van de tijd dat ik babysitte de kindjes sliepen. Dus ja betaald worden om ‘niets te doen’. Maar even vlug de afwas doen kan natuurlijk. Even het speelgoed terug opruimen ofz… Babysitten is en blijft iets leuk om geld bij te verdienen naast het studeren. Om haar dan huishoudelijke taken te geven vind ik persoonlijk wat raar. Anders had ze wel iets anders gekozen. Ook voor die 45 min maar. De tijd is zo snel voorbij. Je kan het natuurlijk altijd overleggen.

2 jaar geleden

Haha oké het voelde bij mij ook al niet helemaal lekker om haar iets te vragen dan 😅, de reacties maken duidelijk dat meer mensen zo denken.

2 jaar geleden

Mag ik vragen hoe je deze oppas gevonden hebt? Is dat een bekende van je of via een bepaalde website? Wij zouden ook graag een meisje van die leeftijd als oppas willen zodat we een keer uiteten kunnen of een bruiloft kunnen bijwonen. Ik zou haar overigens zeker geen huishoudelijke taken laten uitvoeren als mijn dochter slaapt.

2 jaar geleden

Ik zou het met haar overleggen. Je kunt bijvoorbeeld afspreken met haar om bepaalde klusjes te doen en daar een bepaald bedrag tegenover te stellen. Iemand van 16 vindt het misschien prima om even af te wassen, een wasje op te vouwen of even te stofzuigen.

2 jaar geleden

Ik vind het eerlijk gezegd ook een bijzonder verzoek. Zou het ook niet direct vragen, wat kun je nou ook in die korte tijd bereiken.

2 jaar geleden

Ik vind het helemaal niet zo gek om het iig te vragen. Stel ze heeft geen huiswerk dan kan je het toch altijd vragen? Of vragen of ze dat bij eventuele andere adressen misschien ook doet? Kleine taken zoals was opvouwen kan toch best. Je betaalt er ook voor en dat hoort ergens ook bij de zorg voor een kleine. Maar zo kijk ik er tegenaan 🤗

2 jaar geleden

Ik had een heel verhaal getypt maar lees dat eigenlijk al mijn punten al in de eerste reacties staan. Ik zou het igg niet correct vinden

2 jaar geleden

Toen ik vroeger ging oppassen verdiende ik ook met op de bank film kijken of studeren. De kindjes sliepen en daarvoor was je. Tuurlijk ruimde ik het speelgoed op die we hadden gebruikt of deed ik ze in bad of onder de douche. Maar vragen of ik de was wou opvouwen uhm.. nee ik ben geen Nanny.

2 jaar geleden

Ik zou het vreemd vinden, ze komt oppassen. Als je zoontje wakker is, is ze met hem bezig. Als hier de oppas komt (in de avond) legt ze onze dochter in bed, en de rest van de avond studeert ze. Ik vind dat prima, er is een betrouwbaar iemand bij mijn dochter, daar betaal ik voor.

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Ik zou het vreemd vinden, ze komt oppassen. Als je zoontje wakker is, is ze ...
Heb er zelf ook geen ervaring mee maar als ik dit zo lees snap ik dat ook heel goed en toch ook helemaal mee eens 🤗

2 jaar geleden

Nee no go!

2 jaar geleden

Nee niet oké.. ze komt oppassen niet als huishoudelijke hulp. Of je zou meer 💵 moeten geven 🤪. Ik vind het juist iets positiefs dat dat meisje die 3 kwartier in haar examens steekt ipv dat ze tv gaat kijken.

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Nee niet oké.. ze komt oppassen niet als huishoudelijke hulp. Of je zou mee ...
Ja precies dit wou ik ook zeggen! Juist goed, jij hebt hulp met de kleine, en als de kleine slaapt kan zij mooi in alle rust studeren, alleen maar goed!

2 jaar geleden

Mag ik vragen hoe je deze oppas gevonden hebt? Is dat een bekende van je of ...
Het meisje woont bij ons in de straat en zat bij mijn man (die is docent op de middelbare) op school. Zodoende kennen we haar. Misschien als je een briefje ophangt bij de supermarkt? Denk dat veel meiden dit een leuke bijbaan vinden.

2 jaar geleden

Ze is overigens wel bijna klaar met haar examens. Als mijn zoon dan ligt te slapen weet ik niet goed wat ze dan kan doen en of ze het raar vindt om gewoon wat te zitten terwijl mijn man en ik het huishouden aan het doen zijn. We dachten zelf dat ze dan misschien liever iets doet, weet ik veel, appels schillen voor een appeltaart ofzo 😅. (Maar we gaan niet iedere week appeltaart maken natuurlijk haha)

2 jaar geleden

Ze is overigens wel bijna klaar met haar examens. Als mijn zoon dan ligt te ...
Is het de bedoeling dat ze er is als jullie ook thuis zijn? Want dat is wat ik hier nu uit begrijp. Voor een oppasbaantje van 9 tot 12 is het gewoon oppassen maar het word een ander verhaal als jullie er als Nanny in huis nemen want dat is waar het nu een beetje op lijkt. Als ik een oppas kan regelen dan ben ik toch echt mooi even weg voor vrije tijd of wel alleen of met mijn man😅.

2 jaar geleden

Ze is overigens wel bijna klaar met haar examens. Als mijn zoon dan ligt te ...
Je kunt het haar natuurlijk ook gewoon vragen…