13 Reacties
2 jaar geleden
Ik begrijp je heel goed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms de boel even de boel laat, bepaalde dingen opruimen doe ik dan lekker de dag erna. Ik ben dan niet alleenstaand, maar mijn man is veel weg ( werk en vrijwillige brandweer ) dus zo’n beetje alles komt dan bij mij te liggen. Vaak do er ik dat in het weekend als mijn dochter haar middagdutje doet. Wat ook veel tijd kan schelen is een slowcooker. Wij doen er hele maaltijden in, zetten hem op timer aan, en als we thuiskomen staat het eten klaar.
2 jaar geleden
Hoe laat moet je je dochter uiterlijk van de opvang halen? Bij ons is de opvang tot 18:30 open. Misschien zit daar wat ruimte?
En kook je ook wel eens voor meerdere dagen? Bijvoorbeeld een grote pan pasta, stamppot of nasi. En dan porties in bakjes invriezen voor later. Kan een hoop tijd schelen als je gewoon een bakje uit de vriezer kan halen en opwarmen.
Schakel je wel eens hulp in van familie, vrienden of buren? It takes a village to raise a child. Hoor je wat je van jezelf verwacht? Helemaal alleen een kind opvoeden, werken, er tiptop verzorgd uitzien en ook nog tijd overhouden voor ontspanning. Is je dochter al eens uit logeren geweest? Heb je al eens een dag vrij genomen en je dochter wel gewoon naar de opvang gebracht?
2 jaar geleden
Hoe jij je dag beschrijft zo is die ook van mij (ook alleenstaand)
Ik kook idd voor 2dagen, dus als ik thuis kom dan kan ik dat meteen eten. Of ik haal vaak een maaltijdsalade omdat ik niet altijd de puf heb om te koken.
Op maandag werk ik altijd tot 13.30 en mijn zoontje zit tot 17.30 op de opvang.
Ik heb dit zo gedaan omdat ik dan toch even 1x per week paar uurtjes voor mij zelf heb.
Misschien heb je wat speling nog qua uren bij de opvang?
2 jaar geleden
Zoo herkenbaar! Ik kook ook vaak voor 2 dagen. Wij maakte in het begin eigenlijk nooit gebruik van oppas buiten de uren die we werkte. Dat zijn we meer gaan doen. Lekker uit spelen bij de nichtjes en mama kan zelf naar de stad. Of lekker logeren bij oma en we kunnen nog eens de kroeg in.
2 jaar geleden
Zie je die persoonlijke verzorgingsmomentjes niet al een beetje al me time? Misschien is het een idee om er op die manier naar te kijken, zodat je daar even extra van geniet.
Ik ben oprecht blij als ik meer dan 5 minuten kan douchen en het voelt helemaal als n halve spa dag als ik 10 min heb gedouched en ook nog s m'n benen heb kunnen scheren 🤣
2 jaar geleden
Ik kan mij wel voorstellen dat je hier tegen aanloopt omdat je alleen bent. Vanzelfsprekend heb jij deze behoefte en ook erg belangrijk. Ik kan jou denk ik niet echt tips geven omdat ik niet alleen ben. Wij kiezen er samen voor dat wij allebei me time hebben. Meestal is de dag hier rond 20u wel afgerond en dan kan ik nog even een serie kijken, de tuin in, een wandeling maken etc en lig ik tussen 21u en 22u in bed. Denk dat ik om het weekend wel afspreek met vrienden of familie en ik sport 1x tijdens mn lunchpauze buiten met een trainer. Verder sport ik op vrije dagen thuis tijdens de slaapjes van mn kind of mn vriend let op. Huishouden besteden we bewust uit en 1x per kwartaal denk ik gaat mn zoontje een nachtje naar mn moeder. Maar ja als ik alleen zou zijn, is alles zo anders. Ik denk dat je dan een beroep moet doen op je netwerk
2 jaar geleden
Ik herken dit heel erg! Ben ook alleenstaand. Lig vaak 20h in bed, dus geen avond, maar heb me er helemaal aan over gegeven. Overdag in t weekend vind ik de playdates altijd erg leuk, want die bepaal ik en dat is vooralsnog met míjn vrienden en hun kids ;) Zijn je weekenden een beetje ok wat je energie kan geven?
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Zie je die persoonlijke verzorgingsmomentjes niet al een beetje al me time? ...
ja nee haha ja klinkt echt gek voor sommigen idd. Ik zie mn voeten en mn nagels echt al moeten 😅 Vind er niks aan.
2 jaar geleden
Reactie op zabaro
Ik herken dit heel erg! Ben ook alleenstaand. Lig vaak 20h in bed, dus geen ...
Jaa mijn weekenden idd wel! dan kan ik wat rustiger aan doen
2 jaar geleden
Ik ben ook alleenstaand en herken jou verhaal heel goed! Ik lig ook vaak vroeg al op bed.. aankomende week heb ik vakantie maar mijn dochter gaat dan nog wel 2 dagen in de week naar de opvang zodat ik na een jaar eventjes tijd heb voor mezelf en de klusjes in huis.. misschien kan je eens een dagje vrij nemen wanneer je dochter naar de opvang gaat?
2 jaar geleden
Is geen gezeur hoor! Je bent ook alleenstaand zie ik. Dus dat is gewoon vrij pittig die situatie. Dan kun je niet even zeggen: let jij even op de kleine....
Misschien inderdaad wat meerdere zeggen eten maken voor meerdere dagen. Dat scheelt een hoop tijd natuurlijk.
Misschien dat je kindje een keer een weekendje kan logeren bij iemand? Kan ook nog een optie zijn. Hulp vragen aan vrienden, familie etc.. Dan kun je lekker een weekendje aan jezelf denken
2 jaar geleden
ja nee haha ja klinkt echt gek voor sommigen idd. Ik zie mn voeten en mn na ...
Nee dat snap ik, vind ik ook niet, maar ik zet, als die tijd er ooit is om Zoiets te doen, ook gewoon lekker n tv programma oid aan enz, en zo maak ik er een beetje metime van
2 jaar geleden
Wat mij enorm helpt is af en toe vrij nemen en dochter wel naar de opvang brengen. Verder: idd koken voor meerdere dagen, zo veel mogelijk huishouden doen/opruimen terwijl zij wakker is (zodat als zij slaapt, ik ook echt tijd heb om niets te doen). Uitgebreide zelfverzorging is niet zo aan mij besteed, dus dat scheelt wel tijd ;-).