13 Reacties
2 jaar geleden
Alles de boel laten en ze het maar laten uitzoeken wanneer ze bijvoorbeeld een theekopje nodig hebben😭
Heel vervelend dat je in zo’n situatie leeft.
2 jaar geleden
Alles de boel laten en ze het maar laten uitzoeken wanneer ze bijvoorbeeld ...
Dat dus ik stopte gelijk met hun was enz. Lekker zelf laten doen.
Voor de langer termijn, een schoonmaakster voor de grote klussen ? Ook handig als je kindje er straks is
2 jaar geleden
Echt respectloos dat ze je niet beter helpen terwijl je zwanger bent en ook nog lichamelijke klachten hebt 😣
Ik wil ook zeggen laat het ze maar uitzoeken maar van een rommelig vies huis word je zelf ook niet gelukkig denk ik..
Ik weet niet of je nog werkt anders zou je je (gedeeltelijk) ziek kunnen melden dat je het privé/zakelijk niet meer red om alles rond te krijgen icm met de lichamelijke klachten door de zwangerschap.
Misschien is een huishoudelijke hulp een optie of kan iemand uit je omgeving af en toe bij springen?
Succes mama, je verdient beter dan zo behandeld te worden 🍀
2 jaar geleden
Oh hier ook zwanger, 27 weken. Ik kan gelukkig alles nog. Zo ook alles buiten pleuren van mijn man. Heb het dan wel eerder over schroefjes en werk materiaal die plots weer overal in de woning liggen. Sinds ik dit doe maakt hij minder rommel. Zoals iemand zegt herhalen herhalen en herhalen. Vergt soms veel energie en ook al duurt het maar een dag. Ze moeten even tot het besef komen. Ik zet mijn man vaak al half aan het werk. Vuilniszak in zijn handen duwwen, Schone doek in de handen duwen om even de tafel schoon te maken. Ze hebben vaak wat meer hulp nodig 🙊
Beetje vaste taken verdelen lijkt me wel handig. Vooral bij de dochter. Al is het maar 1 iets per dag. Een gesprek aangaan. Uitleggen dat je het enorm waardeert nu je zwanger bent dat ze je een beetje helpt. Bij je man zou ik wat korter zijn ! Zoals ik al zei half aan het werk zetten dan kan hij moeilijk nee zeggen. Een hond aanschaffen is ook een idee. Ruimt de grote etensresten van de grond op zonder het te vragen 🥲
2 jaar geleden
Elke keer als er iets gebeurd wat je niet bevalt zeggen dat ze het moeten opruimen ... en ga het gesprek serieus aan ... of zou zeggen doe zelf niks meer maar dat is moeilijk dat snap ik wel
2 jaar geleden
Reactie op Annemieke-D
Dat dus ik stopte gelijk met hun was enz. Lekker zelf laten doen.
Voor de ...
Als ze niet helpen is het voor jezelf wel lekker als je het uitbesteed ja. Het gaat je zoveel besparen, want je wilt straks met je baby wel lekker genieten van een soort rust. Het huishouden erbij is een hele fulltime job als je het alleen moet doen.
2 jaar geleden
Hoe wij het hier doen: we hebben de taken verdeeld als CEO. Hij is CEO koken, badkamer en was, ik CEO afwassen, stofzuigen en opvouwen. Doordat het geen taken zijn maar verantwoordelijkheden komt het beter bij hem binnen. Alsof het dan ineens wel 'cool' is wanneer zn verantwoordelijkheden gedaan zijn. En hij gaat los met de lekkerste wasverzachter uitkiezen enzo. En zo is het ook een uitdaging om steeds efficiënter erin te worden. En CEO betekent dat het gedaan moet worden, maakt niet uit hoe. (Je hebt dan nog kans dat CEO papa denkt: voor 5 euro doet mn tienerkind het wel.. Het maakt niet uit hoe die het regelt, als ie het maar regelt ;) )
2 jaar geleden
Boekentip: ‘in voor en tegenspoed (maar alleen als jij de afwas doet)’
Dit gaat over de rolverdeling thuis.
Misschien geeft dit je wat handvatten om het gesprek aan te gaan met je man. Het kost jou energie hem steeds dingen te moeten vragen, maar aan de andere kant zal hij het vast niet leuk vinden als je boos wordt. Win win dus als je tot een duidelijke en goede verdeling kan komen.
Wij hebben, ook adhv dit boek, thuis een huishoudschema gemaakt met wie wat doet en wanneer en dat werkt heel goed!
Zo hoef jij je partner niet steeds te vragen dingen te doen.
2 jaar geleden
Misschien niet zo'n populair antwoord, maar als jullie altijd deze rolverdeling hebben gehad, is het niet gek dat je partner zich nu ook zo gedraagt. Dit was 'jullie ding'.
Het gaat met jou nu niet goed en jij lijkt hard aan het werk om dingen voor jezelf te verbeteren, maar voor hem is er lullig gezegd geen reden om t ineens anders te doen. Kun je hem uitleggen wat je nodig hebt en waarom? En dat liefst op een rustige manier zonder hem (of zijn dochter!) verwijten te maken.
Ik denk in je berichten namelijk veel boosheid te voelen, over de situatie/hem/zijn dochter? Haar beschrijven als papa 2.0 nadat je enkel negatief over hem bent, breekt mijn hart voor dit meisje. Voor pubers is opruimen, overzicht houden etc sowieso al moeilijk en zij heeft daarnaast een rottijd achter de rug en (belangrijkste!) een vader die ook geen ander voorbeeld geeft.
Je hebt eerder het advies gekregen om hulp te vragen, bijv door gezinsbehandeling en ik denk dat zoiets nodig is om de negatieve patronen tussen jullie te doorbreken.
Voor de korte termijn want ik snap heus dat het zwaar voor je is: regel hulp in je huis, eventueel bij familie, vriendinnen, de buurvrouw, wie dan ook! Kun je bijv ook boodschappen laten bezorgen? Sommige taakjes tijdelijk laten liggen etc? Wat is haalbaar?
Zodat jij je lichaam rust kunt gunnen en ook deze strijd niet steeds aan hoeft te gaan. Succes 🍀
2 jaar geleden
Reactie op Bebe21
Misschien niet zo'n populair antwoord, maar als jullie altijd deze rolverde ...
Helaas kan ik geen hulp krijgen voor de dochter ivm haar moeder nergens voor tekent lopen we daar steeds vast mee. Mijn man heeft geen gezag en geen erkenning van haar. Familie wilt niet helpen omdat dochter ruzie gemaakt heeft met familie die komen helaas niet meer als zei aanwezig is.. Ik heb geprobeerd dat goed te krijgen maar niet gelukt. We proberen via school nog een gedragdeskundige om te kijken wat er speelt in haar hoofdje die zal buiten de moeder omgaan na goed gesprek te hebben gehad op school we hopen dat ze wat rust gaat vinden jn der hoofd.
Mijn man heb ik een goed gesprek mee gehad enn zal er aan denken en heeft aangegeven dat die geestelijk moe is door zijn dochter die had dr situatie anders verwacht dan hoe het nu loopt wat ik kan begrijpen