23 Reacties
2 jaar geleden
De sausjes of kruiden van de bijvoorbeeld de wereld gerechten voeg je vaak pas als laatste toe. Wat ik doe is eerst alles maken volgens recept, en dan wat eten er uit scheppen voor mn zoontje, en dan pas de kruiden/saus toevoegen. Of als je bijvoorbeeld gelijk na het maken van je vlees de kruiden/saus moet toevoegen, en dan pas de rest van de ingrediënten, dan maak ik zijn eten in een extra pan, of ik volg het recept niet en doe het in een andere volgorde. Meestal kook ik zonder pakketjes en doe ik zelf kruiden toevoegen dus hoef ik er geen rekening mee te houden, maar als we wel zo’n pakketje/zakje eten dan doe ik het op die manier 😇
2 jaar geleden
Wij werken allebei tot laat, dus ik prep vaak eten voor ons zoontje en wij eten dan later als hij slaapt. Zoontje krijgt geen potjes puur omdat hij weigert van een lepel te eten, wil alles zelf doen en krijgt dus al vanaf het begin stukken. Vaak eet hij dan gewone of zoete aardappel met groente en een beetje ei. Vlees/kip vindt hij niet echt interessant. Deze week gaan we zalm proberen.
In het weekend proberen we wel Ik maak vaak pasta, vindt zoontje heerlijk en is zo klaar. Voor hem nog zonder knoflook, ui en zout. Ik zet een apart koekenpan op de plaat waar ik voor hem de groentes in bak (tomaat en spinazie is favoriet) en geef hem dat dan met bijv penne. Mouwschort aan en lekker met zijn handen eten. Ook zijn traybakes super handig. Alleen even snijden en de oven doet het werk. Ik kruid dan pas achteraf, maar las laatst in een ander topic de tip om gewoon een gedeelte voor je kindje opzij te schuiven op de plaat en de rest te kruiden.
2 jaar geleden
Ik geef onze zoon ook dingen doe ik zelf niet lust, zoals bruine bonen, erwten en spruiten. Ik kool dan van alles in 1x een grotere hoeveelheid. Ik kook dan ook aardappels/rijst/pasta oid en maak vlees/vis en vries in porties in. Kwestie van 1x een moment ij de week pakken om alles te koken. Of gewoon een pannetje extra op het vuur als je voor jezelf kookt. Er is zoveel voorgesneden te verkrijgen dat het allemaal echt niet zo ingewikkeld hoeft te zijn
2 jaar geleden
Ik koop zelf voorgesneden groenten van de supermarkt en kap het gewoon met een stukje vlees in de stoomkoker. Of ik snij het in stukjes vantevoren. Na een kwartier / 20 min piept dat ding en heeft hij ook verse groentjes. Voor de rest doe ik ook gewoon potjes 😁.
Ik dacht dat het even gezond was
2 jaar geleden
Voor mijn dochter doe ik als ik geen tijd heb vaak even een pannetje water op vuur met een aardappel of fusilli en wat groente (wat we in huis hebben). Ik doe dan of een eitje erbij, of een baby gehaktbal die ik van te voren heb gemaakt en ingevroren.
Maar als je voor jullie zelf burrito’s maakt kan je voor je zoontje bijvoorbeeld een quesadilla maken van 1 tortilla, wat mozzarella en de vlees/bonen etc die je voor je burrito’s gebruikt voordat je de kruiden erbij doet.
2 jaar geleden
pasta met advocado, rijst met kip en brocolli, zoete aardappel sperziebonen vis oveschotel, maaltijd soep zoals linzensoep
en je kunt een voorraad maken en invriezen, en de dagen dat je geen tijd hebt eruit halen, zo doe ik dat. alleen pasta vries ik niet in, de saus en de rest wel
2 jaar geleden
Kip/gehakt en vis verdeel ik gelijk in porties en doe dit (rauw) in de vriezer. Avond ervoor leg ik het dan in de koelkast. Veel groenten heb ik in de diepvries (bloemkool, broccoli, erwten, pompoen etc.) zijn bij veel supermarkten te koop. Dat haal ik er dan uit, is gemakkelijk af te wegen, (zoete) aardappel of rijst/pasta en dan stoom ik alles in ca. 15 minuten gaar. Ben dus altijd heel snel klaar met het eten voor onze dochter. Maak meestal voor 2 porties zodat een bakje in de vriezer gaat voor een moment dat we wat minder tijd/zin hebben.
2 jaar geleden
Ik kook 2x per week en vries dan alles in. Ik heb een babycook stomer dat is super handig. Daar kun je alles in stomen. Ik de koolhydraten, groente en vis van elkaar en dan doe ik het in een bakje (per portie een laagje groente, vis/vlees, en koolhydraten ik ben dan 2x per week een uurtje kwijt en dan 4 min in de magnetron ontdooien de dag zelf.
Recepten haal ik van allerlei sites en kookboeken
2 jaar geleden
Reactie op Suus1988
Bedankt voor alle tips!!
Nog een vraagje mag een baby van 9 maanden slavin ...
Mogen is een groot woord. Maar ik denk dat er wel zout toegevoegd is aan dit soort bewerkt vlees? En daar zou ik wel op letten.
2 jaar geleden
Mijn dochter eet gewoon met de pot mee geen gedoe ... zijn wij ook groot mee geworden 😁
2 jaar geleden
Reactie op Suus1988
Bedankt voor alle tips!!
Nog een vraagje mag een baby van 9 maanden slavin ...
Ja hoor lekker geven
2 jaar geleden
Ik haal ook inspiratie van smikkels.nl maar bedenk regelmatig ook zelf wat en dan in de samenstelling:
1. Pasta/rijst/(zoete)aardappel/linzen
2. 1-3 soorten groente
3. Kip/gehakt/ei/of niets hiervan