22 Reacties
2 jaar geleden
Enige tip die ik heb: bij je laten slapen. Zo pak je zelf nog wat slaap. Er is gewoon niks anders aan te doen
2 jaar geleden
Reactie op JJC
Zeker dat ze niet ziek is ofzo?
Bij oorontsteking gaan ze erg huilen omdat ...
Overdag niets aan de hand
2 jaar geleden
Reactie op JJC
Omdat ze dan meer recht zitten..
Nee ik bedoel met slapen overdag is er niets aan de hand
2 jaar geleden
Reactie op JJC
Ahzo, oei.
Een vaste knuffel? Witte ruis of Geluidenknuffel? Om zo wat herk ...
Zo een spotifylijst hebben we nog niet geprobeerd dat kunnen we nog wel proberen! Bedankt voor de tip
2 jaar geleden
Bij ons slaapt ze gedeeltelijk in haar ledikant en gedeeltelijk bij ons in bed. Als het avondritueel is gedaan dan ga ik met haar op bed liggen, leg ik haar op mij (buik tegen buik) en valt ze binnen 10 min in slaap. Dan sta ik op en leg haar in het ledikant op haar zij en ze slaapt zo verder. Meestal na 1,5-2,5 uur wordt ze even wakker, dan doe ik haar speentje weer in en leg even m’n hand bij haar en valt ze vrij snel weer in slaap. Maar vaak rond 1 of 4 uur (het verschilt) gaat ze ineens heel erg huilen en wordt ze boos waardoor ze dan alleen nog in slaap valt als ze wat borstvoeding krijgt en bij ons in slaap valt. Nou moet ik er wel bij vertellen dat haar ledikant naast ons bed staat omdat we geen kamer voor haar hebben waardoor we er ook snel bij zijn als er iets is. Daardoor valt het qua slaap gebrek best mee maar toch, dit sprongetje is echt heftig!
2 jaar geleden
Oh herkenbaar, dit hebben wij ook gehad met ons zoontje. Ik heb niet echt tips ik had bij ons het idee dat het wel hielp om aan vast bedritueel te houden en iedere avond de zelfde volgorde aanhouden; warm badje, pyjamaatje en slaapzak aan en flesje. Wij hebben wel white noise gebruikt maar of dat verschil heeft gemaakt weet ik niet.
Sterkte ermee!
2 jaar geleden
Reactie op eerfamily
Bij ons slaapt ze gedeeltelijk in haar ledikant en gedeeltelijk bij ons in ...
Hoe maken jullie het veilig dat ze bij jullie kan slapen? Als ik vragen mag
2 jaar geleden
Reactie op MamaVanIsabella
Hoe maken jullie het veilig dat ze bij jullie kan slapen? Als ik vragen mag ...
Vragen mag altijd 😌 het ledikant staat tegen de muur en het bed staat daar naast, aan die kant slaapt zij vaak en zo kan ze er ook niet uit vallen. Zo kan ze ook niet stikken door ons deken of ‘oud lucht’. Ik zorg altijd dat er geen kussens of andere dingen bij haar liggen. Ze ligt altijd op haar rug, en ze beweegt ook niet veel als ze bij ons ligt. In haar eigen bed draait ze dan weer wel veel. Ik zou zeker even op deze site lezen https://samenslapen.nl/veiligheid/
2 jaar geleden
Hoop natuurlijk dat dit een tijdje is.
Mijn zoontje die wordt ook soms ineens wakker en gaat huilen. Wacht eerst paar minuten en ga er dan pas naartoe. Als ik hem probeer te troosten zonder op te pakken blijft ie huilen, wat voorheen niet zo was.
Zodra ik hem oppak is hij stil, valt ie bijna in slaap wil k hem terug leggen begint hij ook heel hard te krijsen.
Gisteren bijvoorbeeld, liet ik hem krijsen maar bleef wel zitten op zijn kamer en herhalen dat ik er bij was en dat hij moest gaan slapen weer. White noise weer aangezet, paar minuten nog gehuild (ondertussen bleef ik maar wat praten) en is ie weer in slaap gevallen.
Het zou ook kunnen dat ze toch een klein flesje melk wilt.
Heb dat ook een keer gehad toen hij veel langer dan normaal huilde. Gaf toen 90cc en hij viel binnen no time in slaap in zijn bed.
2 jaar geleden
Hier sinds deze week ook drama met inslaap komen in de avond, overdag niks aan de hand maar in de avond kan ze zo twee uur huilen/krijsen 😔. Het enige wat hier helpt is naast haar bed zitten en over haar bolletje heen aaien. Ze neemt het beter aan van mijn man dan van mij bij mij wilt ze er altijd uit en Kroelen. 🤭
2 jaar geleden
Hier gaat het ook al een klein maandje zo, denken dat hij last heeft van verlatingsangst. Wij houden het ritueel ook gewoon aan en als het niet lukt nemen we m gewoon lekker bij ons in bed om m die geborgenheid en veiligheid te geven. Komt een dag dat hij het wel weer gaat doen maar tot die tijd geven m gewoon die geborgenheid wat hij nodig heeft 😊
2 jaar geleden
Reactie op lisavl
Hoe gaat het nu bij jullie? Bij ons helaas nog niet over…
Sprongetje is over gelukkig..