10 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben twee keer gevlogen met me kleine, toen hij 7 weken was en 8 maanden. Maar niet alleen. Je kan de wagen tot de gate meenemen, dat is wel fijn. En had de laatste keer met 8 maanden dus zijn buggy meegenomen, geen maxicose. Dit is omdat hij groot is en het niet fijn vind meer in de maxicose. Alleen zou ik persoonlijk nu nog niet reizen met hem.

2 jaar geleden

Je hebt wagens die als handbagage mee mag. Een draagzak een speen of drinkfles mee mocht kleine last v oren krijgen met opstijgen en of dalen.

2 jaar geleden

Je hebt buggy’s van lichtgewicht en klein die mag je als handbagage meenemen. Als je een flessenwarmer meeneem kan je daarin ook potjes opwarmen. En misschien als je zo lang moet vliegen is een flyebaby wel lekker (vliegtuig bedje) kunnen ze tot 10 kg in. En ook wel handig met voeden. Anders zit je continu met je baby op schoot.

2 jaar geleden

Groentepotjes opwarmen kan au bain marie voor je gedaan worden. Wel heel nadelig dat je een tussenstop aandurft hoe je alleen gaat vliegen met je baby, maar succes! Moet goedkomen

2 jaar geleden

Mijn ervaring, heb met twee kinderen alleen naar San Francisco heen en terug gereisd. Vliegtuigcrew en mensen aan boort zijn heel behulpzaam. Komt goed! Heb vertrouwen in jezelf!

2 jaar geleden

Reis zo licht mogelijk. Bedoel ik mee, dat wat je als handbagage meeneemt, pak het handig in en makkelijk voor de grijp. Zorg dat je voor je baby alles binnen handbereik (in 1 rugtas) hebt. En waar ook jou waardevolle spullen in zit. Dat wordt de tas die je waar je gaat of staat altijd bij je hebt. Hiernaast nog een ieniemienie tasje waarin je paspoort en vliegtickets hebt. Dit scheelt stress, is mijn ervaring. En mocht je in de rugtas je eigen spullen hebben, doe dit in een doorzichtige plastic toilettas. Misschien is dit laatste wel de meest bruikbare tip, waar ik persoonlijk veel aan heb gehad.

2 jaar geleden

Ik ben 3 dagen alleen op het vliegtuig gestapt met mijn zoon van 8 maanden. Heb mijn kinderwagen mee mogen nemen tot de gate. Op de plek van aankomst heb ik hem terug gekregen bij de bagageband. Dat betekent dus een stuk lopen vanaf het vliegtuig, draagzak was daarom ideaal. Heb hem daar na landing ingedaan en zo op mn gemak richting controles en bagageband. Ik had op mijn luiertas na geen andere bagage bij me. Zo min mogelijk troep om mee te zeulen. En verder vooral zo relaxt mogelijk blijven. Hoe gestresster jij bent hoe onrustiger je kind.

2 jaar geleden

Hoi! Ik heb deze week alleen gevlogen met mn dochter van 8 maanden. De yoyo buggy is ideaal hiervoor (valt onder de 10kg baby stuff die je mee mag). En aangeven bij t inchecken dat je de buggy heel graag mee de cabine in wil, omdat je alleen bent. Voor de zekerheid n draagzak meenemen in n grote handbagagetas- mocht de buggy toch naar t ruim gebracht worden. Verder, had ik naast verschoonspullen, speen aan koord mee, flesjes, wat crackers, kokend water voor de melk, n dekentje tegen de kou en wat knuffels. Ik zat behoorlijk krap. Dus dit alles was meer dan genoeg. Meestal zijn je buren of medepassagiers wel zo aardig even te helpen bij t in en uitstappen. Gewoon om hulp vragen! En stewardessen zijn ook erg behulpzaam. Schroom niet je wensen kenbaar te maken. Good luck!

2 jaar geleden

Reactie op zabaro

Hoi! Ik heb deze week alleen gevlogen met mn dochter van 8 maanden. De yoyo ...
Heb de yoyo buggy trouwens gehuurd via tiny library. Heb zelf n buggaboo thuis staan.

2 jaar geleden

Wij zijn in januari naar Curaçao geweest met onze dochter van toen 6,5 maand. Wij hebben een dubatti smart kinderwagen en deze mag mee als handbagage. Deze hoeft dus niet mee t ruim in. Verder als tip. Vlieg overdag! Is je kindje wakker dan kun je spelen oid. Maar word ze snachts wakker dan heb je als je pech hebt een huilende baby en iedereen heeft er last van. Plus je bent zelf ook kapot. Neem voldoende melkpoeder mee als je geen Bv geeft. Mocht je vertraging hebben. Eten opwarmen en warm water gaat top op t vliegveld of in t vliegtuig. Gewoon vragen. Evt neem een thermoskan mee en vul deze op t vliegveld. Succes en je zult zien. T gaat vanzelf 😊 wij zouden t zo weer doen.