8 Reacties

één jaar geleden

Ik volg!

één jaar geleden

Regenpak en laarzen aan en in de plassen stampen. Zelf laten wandelen door het bos. Buiten samen dingen benoemen en laten voelen (blaadjes, boomschors,...)

één jaar geleden

Kan je kindje al zelf lopen? Dan is dat vaak al een hele onderneming om gewoon een stukje zelf te lopen ergens en alles te ontdekken qua aanraken en benoemen. Soms gaan we samen op zoek naar bloemen of plantjes (met de herfst was het blaadjes zoeken en rapen) en wandelt ze rustig mee op zoek. Ook hier kan het al zo simpel zijn als gewoon regenplassen opzoeken met haar laarzen aan, is ze echt lang zoet mee 😅. Of samen een bal overrollen, gooien of 'voetballen'. We hebben een zandbak maar dat was nog steeds zandeten de laatste keer dat ik dat probeerde 🙈. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt in de tuin maar als het kan zou ik in ieder geval een klein moestuintje maken straks. Dat is hier echt een hit (aardbeien, frambozen, tomaten). Ben je als ze eenmaal groeien met het mooie weer wel dagelijkse mee bezig om te onderhouden 😊

één jaar geleden

Ik zou inderdaad lekker een stukje gaan wandelen en dan zelf laten ontdekken. Voor je tuin zou ik een stuk tegels inwisselen voor (kunst)gras. Hier kan je van de zomer dan lekker een badje/tentje opzetten. Wij hebben een kleine glijbaan van little tikes, vind ze ook erg leuk! Ook kan de kleine lekkerder op het gras dan op de tegels spelen 😉.

één jaar geleden

Een loopauto of Pucky fietsje, een schommel. Hier vindt hij het heerlijk om met takken te slepen, maar we hebben ook een klein vegertje en harkje zodat hij kan helpen met de blaadjes. En een emmertje waar hij speelgoed of spulletjes in verzameld vindt hij ook leuk. Misschien een schelpje met zand en vormpjes? Ik zou ook sowieso iets van (kunst)gras aanleggen, dat speelt makkelijker dan op de tegels 😊

één jaar geleden

Wij hebben in ikea een tafeltje gekocht met bakken in. Daarin hebben we kinetisch zand gedaan (zand/plasticine achtig, plakt aan elkaar dus heel makkelijk op te ruimen). Je zou er ook water kunnen indoen in de zomer. Of allerlei dingen die je in een bos kan vinden (mos, takken, blaadjes, etc). Heb je bijna geen plek voor nodig en kan buiten en binnen gebruikt worden

één jaar geleden

Mijn zoontje van 18 maanden is helemaal gek op zn driewieler loopfiets. Een blokje om door de wijk en even naar de speeltuin is al een heel avontuur en hij ziet van alles. Een hond, en kat, auto's. Je moet geen haast hebben, beetje keutelen door de buurt.

één jaar geleden

Vaak ga ik met mijn zoontje een blokje om lopen. Dat vind ie heel leuk. Met name als het geregend heeft en er plassen liggen. Lekker de laarsjes aan en dan kan ie zich helemaal uitleven haha! Ook wandel ik veel met de buggy en ga winkelen met hem. Hij vindt het allemaal wel prima en gezellig. Dingen doen in de omgeving en vlak bij huis zijn voor je kleine al hartstikke leuk. Je zou ook een speeltuintje kunnen proberen in de buurt.