31 Reacties

2 jaar geleden

Wij doen eigenlijk niet aan toetjes, doen we zelf ook niet. Ik pak wel iets lekkers maar dat is later op de avond. Fruit krijgt ze meestal wel bij het avondeten maar dat ligt dan gewoon erbij op haar bordje als onderdeel van de maaltijd. Ze eet waar kan met de pot mee en dan is er altijd iets wat ze makkelijk kan eten en lekker vind. En vitamine c is goed voor de ijzeropname. Ik zie ook niet helemaal het verschil tussen vanille en chocolade vla, misschien de caffeine maar dat is denk ik maar weinig, zoveel cacoa zit er niet in chocoladevla. Ik denk dat het voor een keertje geen kwaad kan. In principe willen wij geen suiker geven onder de 2 jaar, maar ik ben daar niet overdreven streng in. Laatst zat ze met haar handen in mijn ijsje en die gingen daarna haar mond in. Daar maak ik niet zo'n punt van, net als dat ze ergens anders misschien een keer iets krijgt. Ze krijgt ook wel taart en cake ofzo maar dan zelfgemaakt en zonder suiker (ze eet nu ook bananenbrood). Cacoa krijgt ze straks denk ik wel al want dat vinden we lekker door een smoothie, chia pudding, chocolademousse van advocado etc. Als je tijdens de zwangerschap 2 koppen koffie mocht zie ik niet zoveel problemen in een lepel cacoa af en toe ergens door.

2 jaar geleden

Toevallig heb ik op mijn werk laatst een training gehad van iemand met suikerziekte. Zij vertelde mij dat een bakje vanille vla (pin me er niet op vast hoeveel er in een bakje gaat) gelijk staat aan een warme maaltijd qua suikers, koolhydraten etc. Ik eet sws bijna nooit een toetje, alleen als we in een restaurant zijn. Maar ik ga voorlopig ook geen vanille vla meer eten. Mijn dochter al helemaal niet. Wij doen ook niet aan toetjes na het eten. Vind ik persoonlijk altijd beetje onzin. Plus ik zit zelf na een warme maaltijd al vol genoeg.

2 jaar geleden

Wat is kinderkwark🙈? Geef mijn dochter ‘gewone kwark’

2 jaar geleden

Wat is kinderkwark🙈? Geef mijn dochter ‘gewone kwark’
Deze

2 jaar geleden

Gewoon wat griekse yoghurt, soms met een beetje geprakt fruit. Zeker geen dingen met toegevoegde suikers.

2 jaar geleden

Ik geef geen toetje. Heeft hij nog niet nodig. Vanaf 1 jaar (ongeveer) soms natuur yoghurt of griekse yoghurt. Ik wil graag dat hij die smaak leert kennen, want zoetigheid vinden ze altijd lekker.

2 jaar geleden

Hier (nog) geen toetjes. Wij eten zelf ook geen toetjes. Misschien op den duur een keer wat Griekse yoghurt of kwark, maar dan zou ik het denk ik meer als tussendoortje doen.

2 jaar geleden

Ze krijgt als toetje een bananen chipje 🙈 Yoghurt krijgt ze tussendoor om 15:00. Hier nog geen toetje. Maar vroeger kreeg ik altijd Danoontjes en ik ben er echt niet slechter op geworden dus ik zou me niet te druk maken. Af en toe vanille vla of chocolade vla maakt volgens mij helemaal niet zoveel uit. Zodra ze wat ouder is zal ik dr ook heus wel eens wat vla of een Danoontje geven. Dat gemiep over die suikers en koolhydraten altijd..

2 jaar geleden

Wij wisselen het toetje af, met volle yoghurt (af en toe geprakt fruit erdoor) of een mini scheutje roosvicee als afwisseling. Heeeeel af en toe krijgt ie een paar hapjes danoontje omdat ik ze zelf graag eet 😆

2 jaar geleden

Kan geen kwaad maar vanille vla is niet beter/gezonder dan chocolade vla. Wij geven amandelyoghurt. Probeer zolang ik er nog volledig invloed op heb, suiker te mijden. Uiteraard wel fruit. Hoe later ze aan zoet wennen, hoe beter is mijn motto.

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt borstvoeding als toetje.